Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Augustus 20, 2019, 09:47:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Spanning weg dankzij pitstop window?  (gelezen 15129 keer)
Pim Teuns
Silver medal driver

« Gepost op: April 19, 2008, 02:27:36 »

Moet zeggen dat ik het een beetje saai vond zondag. Het woord optocht kwam toch meerde malen in me op. Toen Bernd opeens de leiders ophield leek het nog een even leuk te gaan worden. En die gevechten op het eind leidde ook niet echt tot wat, want voor die paar puntjes gaan de rijders natuurlijk niet het risico nemen om de wagen te beschadigen. Met al die aerodynamica tegenwoordig is contact verboden.

Vorig jaar kon je vanaf ronde zes je pitstop maken. Zodoende kon je zolang buiten blijven als je wilde. Dit leverde natuurlijk weer allerlei tactische spelletjes op. Beide merken waren hier goed in maar naar mijn mening was het vooral Audi die hier in uitblonk. Af en toe kon ik me er echt aan ergeren, vooral tijdens de DTM finale, toen Spengler de titel verloor dankzij een hele rits Audi's die als rijdende wegblokkade diende. Een rijder (Premat of The Rock) werd zelfs zolang opgedragen buiten te blijven tot ie stilviel zonder brandstof.

Natuurlijk zie ik de voordelen ook wel. Voor de fans naast de baan is de wedstrijd nu veel beter te volgen. Een SC kan de wedstrijd niet omgooien, zoals toen Mika vorig jaar won op Mugello. En last but not least kunnen de twee teams de minder snelle mannen/vrouwen niet meer opdragen om een hele wedstrijd in de weg te gaan rijden van de snellere. Het is jammer dat het klimaat van de DTM zo vijandig is. Als gewoon ieder team echt independent zou zijn zoals in NASCAR of de V8's dan was het mogelijk geweest om de oude regel te blijven gebruiken. Ik was vorig jaar de eerste die klaagde en hoopte dat men dit zou introduceren. Nu weet ik niet of ik er echt blij mee ben. Het was toch wel leuk om iedereen op een erg verschillende strategie te zien rijden. En omdat de jongens vooraan zo snel mogelijk langs de langzamere moesten ging het er nog weleens hardhandig aan toe. We zullen zien of de race dit weekend wat spannender is.
« Laatste verandering: April 19, 2008, 02:29:13 door Pim Teuns » Gelogd
sebastiaan
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: April 19, 2008, 04:34:19 »

ja dat is zeker waar MAAR ik vond t voor de pitstops ook al niet egt boeiend meer
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: