Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 17, 2018, 01:48:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: IRL US F2000 vanaf 2010  (gelezen 19440 keer)
Quintin03
Silver medal driver

« Gepost op: Oktober 21, 2009, 07:21:15 »

The IRL zal vanaf volgend jaar een derde kampioenschap organiseren naar Formule 2000 regelement. In principe gaat het hier om een doorgevoerd Formule Ford 2000 regelement zonder verplichting tot gebruik van de Ford motor. Er zullen zo'n 12 50 mijls races verdeeld over 7-8 weekends gehouden worden op "roadcourses" en twee kleine ovals. Ik begrijp dat het hier gaat om een nogal onbeduidend kampioenschap maar ik vond het wel het posten waard. Het laat ook meteen zien dat het toch redelijk goed gaat met de IRL als ze een race in BraziliŽ en een nieuw kampioenschap kunnen toevoegen.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 21, 2009, 09:12:25 »

Dit gaat dus de bestaande F2000 Championship Series vervangen? de klasse waar onder meer Andres Krohn kampioen werd. Hopelijk wordt het net zo'n succes, volle velden van 25+ man.

Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 21, 2009, 11:01:37 »

Ik denk het niet maar niks is zeker. Volgens mij gaat de Championship Series gewoon door en wordt US F2000 gewoon toegevoegd. Op de Indycar site stond dat er auto's uit andere F2000 kampioenschappen deel kunnen nemen. Trouwens als die relatief onbekende Championship series al velden van 25> haalt dan moet US F2000 wel mega velden leveren. Lijkt me overigens wel jammer voor de Championship Series want hierdoor kan het best zijn dat er teams naar de US F2000 overstappen.
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 24, 2009, 03:37:02 »

mms://wms.131F.edgecastcdn.net/00131F/On-Demand/Road/SCCA_FC_Runoffs09_SDLQ.wmv

hier is een filmpje van de 2009 SCCA Nationals Formula Continental (FF 2000) op Road America (spoel door naar 5.40 voor de start), als de organisatoren zo'n startveld kunnen realiseren met zo'n gevechten, is het wat mij betreft geslaagd.

Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 24, 2009, 06:04:01 »

Formula continental is nog wat vrijer: ook 1100 cc formula c's en luchtgekoelde Super vee's kunnen meedoen.
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 24, 2009, 07:14:49 »

gezien de Formule C is uitgestorven en de Super Vee's alleen nog op classic events te zien zijn, doen er tegenwoordig alleen nog (oude) F2000 autos mee.

Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: December 10, 2009, 11:00:03 »

Vanaf volgend jaar wordt Star Mazda de tussenstap tussen F2000 en Indy Lights. Dit alles onderdeel van de "Road to Indy".
http://www.indycar.com/news/?story_id=15545
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: December 11, 2009, 01:05:56 »

Vanaf volgend jaar wordt Star Mazda de tussenstap tussen F2000 en Indy Lights. Dit alles onderdeel van de "Road to Indy".
http://www.indycar.com/news/?story_id=15545

Dat is toch al enkele jaren zo? Of was de Star Mazda eerst de stap richting Champcar Atlantics en vervolgens Champcar?

When the flag drops, the bullshit stops!
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: December 11, 2009, 07:30:01 »

Star Mazda stondt voorheen volledig los van de IRL en wordt georganiseerd door IMSA (ALMS etc.). Atlantics zijn ook van IMSA maar tot 2007 hadden ze er niet zoveel mee te maken.
Eigenlijk heb je wel deels gelijk maar waar het hier om gaat is dat het officieel is en dus worden coureurs gesteund die deze weg kiezen.
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 24, 2010, 12:11:14 »

Het wordt teveel tegenwoordig... Er zijn zo ongelooflijk veel opstapklasses, volgens mij kan je talent zo nooit onderscheiden. Er zit zoveel verschil tussen de auto's.

Vroeger, F3, F2 (3000) en daarna F1 als je goed was. Was je SUPERgoed, dan sloeg je de F2 gewoon over. Makkelijk, duidelijk en effectief. Kom je tegenwoordig aan met Formula Master, F3, F2, GP2, WSR, Formule Renault....

In Amerika is het precies hetzelfde tegenwoordig. Stoppen die hap, en terug gaan naar 3/ 4 openwheel-series! Het kan nu nog, zometeen is het net zo'n wirwar van klasses als in Europa!

_____/___ |___ \_____
|_       ______    _____|= O 0 o
    O                O
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 24, 2010, 12:19:28 »

Het wordt teveel tegenwoordig... Er zijn zo ongelooflijk veel opstapklasses, volgens mij kan je talent zo nooit onderscheiden. Er zit zoveel verschil tussen de auto's.

Vroeger, F3, F2 (3000) en daarna F1 als je goed was. Was je SUPERgoed, dan sloeg je de F2 gewoon over. Makkelijk, duidelijk en effectief. Kom je tegenwoordig aan met Formula Master, F3, F2, GP2, WSR, Formule Renault....

In Amerika is het precies hetzelfde tegenwoordig. Stoppen die hap, en terug gaan naar 3/ 4 openwheel-series! Het kan nu nog, zometeen is het net zo'n wirwar van klasses als in Europa!

Formula Master is failliet! Dus die haakt af hoor! Tong

When the flag drops, the bullshit stops!
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 24, 2010, 07:19:08 »

Sowieso in Amerika is ht juist wel duidelijk. Tenzij je NASCAR probeert. Dan zijn er wel heel veel mogelijkheden. Je hebt namelijk de "Road to Indy". Dat houdt in dat je begeleid wordt van F2000 via Star Mazda naar de Indy lights om van daaruit te proberen naar de Indycars te komen. Simpel systeem toch? Als de FIA nou eens een "Road to Grand Prix" zou bedenken dan werd al die onoverzichtelijkheid meteen tenietgedaan.
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 24, 2010, 02:48:39 »

Formula Master is failliet! Dus die haakt af hoor! Tong
Echt waar?
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: