Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
mei 23, 2013, 07:09:04 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Poll
Vraag: De Toerwagen Diesel Cup kan uitgroeien tot de 'koningsklasse'
Ja, want er kunnen flink wat merken/modellen worden ingeschreven en qua toekomst ziet het er goed uit.
Ja, alleen moeten er minder auto's van 1 merk worden toegelaten.
Nee, diesels zijn saai en traag... bah!
Nee, ik wil geen toerwagenklasse meer erbij, maar juist een formulewagenklasse.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
  Print  
Auteur Topic: Toerwagen Diesel Cup is DTCC 'nieuwe stijl'  (gelezen 24725 keer)
youriracefotos
Silver medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: april 21, 2008, 05:18:14 pm »

het moeten 12 of 15 ronden races worden dan wordt het pas een super leuke klasse.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: mei 07, 2008, 05:43:31 pm »

het moeten 12 of 15 ronden races worden dan wordt het pas een super leuke klasse.

Meer sprintraces bedoel je? Tsja, ik denk dat juist een deel van de charme van dit kampioenschap is dat je met meerdere rijders een auto kunt delen (leuk qua kosten), dus zul je pitstops moeten maken, dus moet je wat langere races gaan rijden.

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #17 Gepost op: mei 08, 2008, 05:25:17 am »

Ik denk dat een sprintrace ook niet iets is voor dieselauto's. Op zich is een endurance race best leuk in DPP

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: mei 08, 2008, 09:04:25 pm »

Ik denk dat een sprintrace ook niet iets is voor dieselauto's. Op zich is een endurance race best leuk in DPP

Daarom ook de DSC  Knipoog
Het al wel gehoord dat ze verwachten dat het rond de 30 auto's worden die dit weekend van start gaan.
Ben benieuwd  Lachebek
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: mei 08, 2008, 10:02:13 pm »

Genoeg merkencups op Zandvoort, tijd voor echte racewagens, Formule bakkies dus (en GT's)!

Natuurlijk zijn diesels saai, maar (helaas) bewijzen Audi, Peugeot en Seat dat ze zeker niet langzaam zijn!

"Endurance is more important than truth"
Fabian
Silver medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: mei 09, 2008, 10:40:36 am »

Waarom zijn diesels saai als ze niet langzaam zijn?
Aan de buitenkant zie je geen verschil.
Het geluid van de Swiftjes klinkt ook als een naaimachine.
Wat is het verschil?? Al rijden ze op water, dan nog kan het heel boeiend zijn.
Ik vind het belangrijker dat er een leuk delnemersveld is. Veel auto's, veel inhaalacties etc. Dat maakt een cup juist leuk en spannend.
De rest is bijzaak.

Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: mei 09, 2008, 12:39:16 pm »

Waarom zijn diesels saai als ze niet langzaam zijn? ...

Omdat ze geen herrie maken, daarom!

"Endurance is more important than truth"
ccaarrsstteenn
Test driver
*

« Antwoord #22 Gepost op: mei 13, 2008, 06:38:47 pm »

Ik heb de klasse maandag voor het eerst gezien. Ik was ze na 20 minuten al zal moet ik eerlijk zeggen. Ik mis het racegeluid en het was eerder de BMW130i cup als een diesel cup met veel verschillende merken. Er waren gewoon teveel BMW's en te weinig andere merken.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: mei 13, 2008, 10:34:16 pm »

Omdat ze geen herrie maken, daarom!

Ja maar beste Coach Ep, dan kun je dus alleen met de A1GP naar CPZ komen, want herrie maken is taboe in milieufreakend Nederland. Droevig

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: mei 13, 2008, 10:51:35 pm »

en het was eerder de BMW130i cup als een diesel cup met veel verschillende merken. Er waren gewoon teveel BMW's en te weinig andere merken.

Dat is ook mijn grootste minpunt: het zijn allemaal BMW's 120D die winnend zijn. Verder een handjevol Seat's Ibiza, een verdwaalde VW Golf en soms een hobbyist met een Alfa Romeo 147. Vergeet echter niet dat de klasse net gestart is he. Binnenkort komt er een Honda Civic bij en alle hedendaagse automobielfabrikanten hebben tegenwoordig TDI's, JTD's, HDI's, DICD's, TCDI's, etc. in hun gamma. Dus, kijkend naar de toekomst zie ik het wat dat betreft zonnig tegemoet.

Een gemiste kans vind ik echter: waarom rijden de dieseltjes niet op biodiesel? Dit werd als ik het juist heb ik 2007 (Argos oils?) toegepast in de toenmalige Seat Cupra Cup.
En waarom wordt er niet met roetfilters gereden? Het is haast lachwekkend om te zien wat sommige BMW's eruit laten wapperen. *Uche uche!* Onderling met de fotografen hebben we het er al gekscherend over dat we mondkapjes moeten gaan dragen. Lachebek
Een lolletje natuurlijk, maar de milieufreaks jaag je hiermee nóg meer tegen je in het harnas. "Kijk ze daar in Zandvoort... lekker al die schadelijke CO2-uitstoot!", zullen ze in koor roepen. Hier had CPZ dus makkelijk kunnen scoren als dit soort zaken op orde waren geweest. Droevig
« Laatste verandering: mei 13, 2008, 10:54:53 pm door Drrrrkkk » Gelogd

Fabian
Silver medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: mei 14, 2008, 01:10:42 am »

Die mondkapjes hebben wij het als marshals ook al over gehad.
Ik had, vanaf mijn positie afgelopen weekend goed zich over het rechte stuk. Behalve tijdens de TDC.
Vooral bij de start was het een donkere wolk.
Ik heb medelijden met die mensen die dachten dat ze even lekker op het strand konden liggen zonnen. Dat werd dus voor een uur ruw verstoord door die diesels die met zwarte wolken over het circuit reden.
Maar het is een vol veld (vergeleken met SEAT Ccupra Cup), en er is meer afwisseling.
Volgende keer kunnen we nog meer wagens verwachten, maar als het goed is komen er niet meer BMW's bij!

BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: mei 14, 2008, 08:32:35 am »

Dit zal nooit de koningsklasse worden.
Waarom niet?

Hier de uitleg wat konings klasse eigenlijk is.

Koningsklasse
`Koningsklasse` is een term die wordt gebruikt bij sporten waarbij de wedstrijden verdeeld worden over verschillende klassen van deelnemers. De Koningsklasse is dan de meest prestigieuze klasse, bij races de klasse waar de hoogste snelheden worden behaald. Voorbeelden van koningsklassen zijn: * in de autosport, de Formule 1 * in de motorsport, de MotoGP-klasse

Dit zie ik de diesels nog niet doen.
Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Antwoord #27 Gepost op: mei 14, 2008, 09:49:45 am »

Ik denk dat mensen dat destijds ook gezegd hebben betreffende LE Mans: dit zie ik de diesels nog niet doen.  Grijns
sebastiaan
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: mei 14, 2008, 12:14:37 pm »

Ik denk dat mensen dat destijds ook gezegd hebben betreffende LE Mans: dit zie ik de diesels nog niet doen.  Grijns

is een goed punt .. dus als je dan toch met diesels wil rijden zorg dan voor zulke diesels Cool
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: mei 14, 2008, 01:04:19 pm »

Klopt, ben ik helemaal met je eens.
Maar zoals deze dieselcup is opgezet kan het niet.
Een koningsklasse hoort niet aan het einde van de dag te rijden en ook niet als een endurance race.
Ik denk dat de DSC afgelopen weekend meer op een koningsklasse leek dan de diesels.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
  Print  

Ga naar: