en het was eerder de BMW130i cup als een diesel cup met veel verschillende merken. Er waren gewoon teveel BMW's en te weinig andere merken.
Dat is ook mijn grootste minpunt: het zijn allemaal BMW's 120D die winnend zijn. Verder een handjevol Seat's Ibiza, een verdwaalde VW Golf en soms een hobbyist met een Alfa Romeo 147. Vergeet echter niet dat de klasse net gestart is he. Binnenkort komt er een Honda Civic bij en alle hedendaagse automobielfabrikanten hebben tegenwoordig TDI's, JTD's, HDI's, DICD's, TCDI's, etc. in hun gamma. Dus, kijkend naar de toekomst zie ik het wat dat betreft zonnig tegemoet.
Een gemiste kans vind ik echter: waarom rijden de dieseltjes niet op biodiesel? Dit werd als ik het juist heb ik 2007 (Argos oils?) toegepast in de toenmalige Seat Cupra Cup.
En waarom wordt er niet met roetfilters gereden? Het is haast lachwekkend om te zien wat sommige BMW's eruit laten wapperen. *Uche uche!* Onderling met de fotografen hebben we het er al gekscherend over dat we mondkapjes moeten gaan dragen.

Een lolletje natuurlijk, maar de milieufreaks jaag je hiermee nóg meer tegen je in het harnas. "Kijk ze daar in Zandvoort... lekker al die schadelijke CO2-uitstoot!", zullen ze in koor roepen. Hier had CPZ dus makkelijk kunnen scoren als dit soort zaken op orde waren geweest.