|
Drrrrkkk
|
 |
« Gepost op: april 18, 2008, 07:48:42 pm » |
|
De Toerwagen Diesel Cup zou weleens de opvolger van het DTCC kunnen gaan worden. Verschillende merken toerwagens strijden immers tegen elkaar (nu Alfa, Seat en BMW... binnenkort een Honda erbij) en zijn behoorlijk gelijkwaardig. Vrijwel iedere fabrikant heeft tegenwoordig een 2ltr turbodiesel in haar pakket, dus groeien maar met de klasse! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-M0de
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: april 18, 2008, 07:53:28 pm » |
|
Ik heb er nog geen ervaring mee... weinig over gelezen en nog minder van gezien. Ik ben van plan tweede Pinksterdag naar Zandvoort te komen dus erg benieuwd naar de klasse. Ik moet wel zeggen dat ik de Formule Renault mis... dus de terugkeer van een formule klasse zal ik dan anderzijds zeker toejuichen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Drrrrkkk
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: april 18, 2008, 07:57:02 pm » |
|
Ik heb er nog geen ervaring mee... weinig over gelezen en nog minder van gezien. Ik ben van plan tweede Pinksterdag naar Zandvoort te komen dus erg benieuwd naar de klasse. Ik moet wel zeggen dat ik de Formule Renault mis... dus de terugkeer van een formule klasse zal ik dan anderzijds zeker toejuichen.
Zie: http://www.cpz.nl/video/eventbank.xml?eventcode=2008-paasraces&__toolbar=0# (beetje naar beneden scrollen en daar staat de Toerwagen Diesel Cup race 2).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-M0de
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: april 18, 2008, 07:58:17 pm » |
|
Bedankt voor de link. Ik kwam ook dit tegen. Hele format ziet er interessant uit: Definitief format TDC gepresenteerd
De deelnemers van de Toerwagen Diesel Cup hebben voor 2008 een goed gevuld schema voor de boeg. Zaterdags wordt gedurende een half uur gekwalificeerd, waarin de startopstelling voor de eerste wedstrijd wordt bepaald, die aan het eind van de dag van start zal gaan.
Deze langeafstandsrace, inclusief een rijderswissel, wordt afgevlagd na 110 minuten. Iets korter als de deelnemers van de Seat Ibiza Cup vorig jaar gewend waren. Het eerder vallen van de vlag is echter noodzakelijk in verband met de beperkte capaciteit van de BMW 120d brandstoftank.
Op de racedag wordt de tweede race verreden. Deze wedstrijd gaat over een tijd van 40 minuten. Voor beide wedstrijden, zowel endurance- als sprint, geldt dezelfde puntentelling, bekend van het Winter Endurance Kampioenschap. Indien er in een divisie van start wordt gegaan met meer dan zeven deelnemers, zal de winnaar beloond worden met 20 punten. De tweede plaats is dan goed voor 16 punten en de laatste plaats op het podium levert 12 punten op. De vierde – en vijfde plaats brengen respectievelijk 10 – en 8 punten in het laatje. De daaropvolgende plaatsen tot en met de twaalfde positie krijgen van hoog naar laag 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punten toegewezen. Zijn er minder dan acht deelnemers in een divisie, dan worden er ook minder punten toegekend.
Toyo banden In tegenstelling tot eerdere berichtgeving zal het gehele startveld van de Toerwagen Diesel Cup op Toyo Intermediates rijden.
Inschrijving Inschrijving voor het gehele kampioenschap van 7 evenementen is mogelijk voor € 4.500,00. Inschrijving per evenement (2 races) bedraagt € 800,00.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steven Guerain
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: april 19, 2008, 03:51:31 pm » |
|
het enige wat ik jammer vind aan die diesels is dat het lekkere racegeluid ontbreekt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sebastiaan
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: april 19, 2008, 04:21:08 pm » |
|
het enige wat ik jammer vind aan die diesels is dat het lekkere racegeluid ontbreekt.
ja maar tegenwoordig mag dat toch niet want als het eindelijk eens een lekker racegeluid heeft maakt het weer teveel geluid en gaan er weer mensen zeuren 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: april 19, 2008, 04:47:58 pm » |
|
ze gaan toch met een formule BRL komen binnenkort, ik heb gelezen dat er in belgie mee getest is, het was gebaseerd op een oude formule chrysler auto met raynard chassis ze willen +/- net zo snel gaan als de ouwe F3000 wagens. (wel met andere motor)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: april 19, 2008, 04:49:20 pm » |
|
daarbij vindt ik een dieselcupje wel leuk maar niet denderend, ik denk niet dat het het "nieuwe" DTCC wordt ik denk dat dat net als F1 gewoon geschiedenis is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-M0de
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: april 19, 2008, 05:44:32 pm » |
|
ze gaan toch met een formule BRL komen binnenkort, ik heb gelezen dat er in belgie mee getest is, het was gebaseerd op een oude formule chrysler auto met raynard chassis ze willen +/- net zo snel gaan als de ouwe F3000 wagens. (wel met andere motor) Zoiets heb ik inderdaad ook eens gelezen hier op autosport.nl, maar heb er daarna niets meer over gehoord. Goed dat je er over begint want het was ook al helemaal weggezakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tein
Test driver

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: april 19, 2008, 05:57:03 pm » |
|
De Toerwagen Diesel Cup zou weleens de opvolger van het DTCC kunnen gaan worden. Verschillende merken toerwagens strijden immers tegen elkaar (nu Alfa, Seat en BMW... binnenkort een Honda erbij) en zijn behoorlijk gelijkwaardig. Vrijwel iedere fabrikant heeft tegenwoordig een 2ltr turbodiesel in haar pakket, dus groeien maar met de klasse!  Ik denk wel dat deze klasse aardig groot kan worden maar ik denk niet dat het de koningsklasse van de autosport kan worden.. Wel met de meeste auto's. Ik denk dat we de Swifts eerder als koningsklasse kunnen aanwijzen.. of de clio's.. Lekkere duels, gave wagens en leuke mensen. Ik snap ook niet waarom de BMW's de huidige koningsklasse van 't DPP zijn.. Er rijden dit jaar slechts 11 bolides mee.. erg jammer..!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: april 19, 2008, 06:27:45 pm » |
|
De Toerwagen Diesel Cup zou weleens de opvolger van het DTCC kunnen gaan worden. Verschillende merken toerwagens strijden immers tegen elkaar (nu Alfa, Seat en BMW... binnenkort een Honda erbij) en zijn behoorlijk gelijkwaardig. Vrijwel iedere fabrikant heeft tegenwoordig een 2ltr turbodiesel in haar pakket, dus groeien maar met de klasse!  Ik denk wel dat deze klasse aardig groot kan worden maar ik denk niet dat het de koningsklasse van de autosport kan worden.. Wel met de meeste auto's. Ik denk dat we de Swifts eerder als koningsklasse kunnen aanwijzen.. of de clio's.. Lekkere duels, gave wagens en leuke mensen. Ik snap ook niet waarom de BMW's de huidige koningsklasse van 't DPP zijn.. Er rijden dit jaar slechts 11 bolides mee.. erg jammer..!!ik vindt die bmw's eigenlijk al sinds het begin niet zo leuk en 11 auto's is echt te weinig, idd kijk ik veel liever naar de Clio's krijgt al een flinke geschiedenis want ze rijden er echt al redelijk lang mee en ik heb alleen maar mooie races gezien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Huib
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: april 19, 2008, 07:50:34 pm » |
|
Ik vind wel dat een merkencup geen koningsklasse is. Dat wil niet zeggen dat het geen leuke races zijn want dat zijn het zeker wel! Ik vind de diesel cup een leuke klasse en ik denk ook dat het alleen nog maar beter kan worden. Ook zitten er een aantal goede coureurs in dus ook spannende races moeten wel lukken denk ik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MPower
Test driver

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: april 19, 2008, 08:40:14 pm » |
|
Ik denk dat wanneer het een echt soort DTCC moet worden, er wel wat dingen aangepast moeten worden. De auto's zijn nu wel een beetje meer gelijkwaardig gemaakt maar ik denk dat er nog genoeg verschillen zitten tussen verschillende aspecten van de auto's. Probleem is dat wanneer je een voor iedereen gelijkwaardig reglement neerlegt, je dan de auto's moet gaan ontwikkelen, er vanzelf ook doorontwikkeling gaat plaatsvinden en zo de kosten weer zullen stijgen.
Ik denk dus dat als je met deze basis een nieuw DTCC veld wil maken dit eigenlijk niet te doen is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fabian
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: april 20, 2008, 08:32:39 am » |
|
Ik heb de TDC met pasen in actie gezien. Ik stond toen als marshal op post 9. Vanuit onze positie leek het net of de BMW's vele malen sneller waren als de rest. Na het bekijken van de tijden bleek dat er helemaal niet zoveel verschil in rondetijden was, en dat het zeker niet de BMW's waren die sneller zijn. Qua rondentijden ligt het veld erg dicht bij elkaar. Het is daardoor een erg leuke race voor het publiek, waar veel inhaalacties en close-racing te zien is. Om nou over een koningsklasse te spreken vind ik, zeker nu al, te ver gaan. Het is wel een klasse die nog verder kan groeien. Zelf vind ik de BRL altijd erg leuk. Een groot startveld, BRL V6 en BRL light door elkaar heen, met een simpel raceformat. Gelukkig zijn deze tijdens de pinksterraces ook weer te zien op circuitpark Zandvoort.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Martijn03
Rookie driver

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: april 21, 2008, 02:46:45 pm » |
|
Ik heb het nog niet gezien, wel wat op internet gezien. Maar ik mis gewoon bij de diesels het geluid. Maar als je een vol veld hebt wat aan elkaar gewaagt is dan moet het spectakel opleveren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|