Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 16, 2019, 06:34:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]
  Print  
Auteur Topic: IndyCar Series 2008 Seizoen  (gelezen 40381 keer)
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #75 Gepost op: Augustus 26, 2008, 07:08:26 »

ik kom net dit bericht tegen. is van afgelopen donderdag (21-8)

Twee auto's van team Penske Racing zijn bij een brand verloren gegaan.
Op weg naar Sears Point voor de komende race is de trailer die de twee auto's vervoerde door brand verwoest.

Het vermoeden is dat een ondeugdelijk wiellager het drama is begonnen. Op persoonlijk gebied zijn er gelukkig geen gewonden gevallen, maar 80 tot 90 procent van de lading waaronder de 2 race chassis zijn in rook opgegaan. Het team zal nu de race starten met de testauto's.Helio Castroneves gelooft erin dat het team de wagens in een korte tijd zal neerzetten als waardige raceauto's. Het Penske Team heeft 2 jaar geleden ook een groot verlies geleden tijdens de watersnood, maar won de eerst volgende race.

En ze hebben de race gewonnen hoor! Tong

When the flag drops, the bullshit stops!
sebastiaan
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: November 26, 2008, 02:56:02 »

HOT HOT NIEUWS

Doornbos: ,,Het is bekend dat ik heel graag in Amerika wil gaan racen en samen met Lodewijk Varossieau ben ik daar erg druk mee. We zijn al een paar keer samen die kant opgegaan en die meetings waren zo positief dat ik dacht het contract binnen te hebben. Maar dat was voor de markt instortte."

,,De financiële crisis heeft namelijk alles op z’n kop gezet. De teams daar hebben serieuze problemen om te overleven, waardoor alles opeens niet mee zo zeker is. Eerst leek de test niet meer door te gaan en nu hebben we dan toch groen licht gekregen. Het zijn spannende tijden. Gelukkig heb ik wat afleiding met A1GP anders zou ik helemaal gek worden.”

De test staat voor 8 en 9 december gepland op het circuit van Homestead, Miami. Dat zou de eerste keer worden dat Doornbos op een oval rijdt. ,,Daarom hoop ik ook zo graag dat deze test doorgaat. Ik heb geen enkele ervaring op ovals en wil toch graag daarop gereden hebben, voor ik in het diepe duik.”

Om welk team het gaat wil Doornbos nog niet zeggen. ,,Dat doe ik pas als de deal rond is. Maar ze hebben vorig seizoen een paar races gewonnen, dus ik kan wel zeggen dat het om een topteam gaat.”
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #77 Gepost op: November 26, 2008, 06:36:00 »

HOT HOT NIEUWS

Doornbos: ,,Het is bekend dat ik heel graag in Amerika wil gaan racen en samen met Lodewijk Varossieau ben ik daar erg druk mee. We zijn al een paar keer samen die kant opgegaan en die meetings waren zo positief dat ik dacht het contract binnen te hebben. Maar dat was voor de markt instortte."

,,De financiële crisis heeft namelijk alles op z’n kop gezet. De teams daar hebben serieuze problemen om te overleven, waardoor alles opeens niet mee zo zeker is. Eerst leek de test niet meer door te gaan en nu hebben we dan toch groen licht gekregen. Het zijn spannende tijden. Gelukkig heb ik wat afleiding met A1GP anders zou ik helemaal gek worden.”

De test staat voor 8 en 9 december gepland op het circuit van Homestead, Miami. Dat zou de eerste keer worden dat Doornbos op een oval rijdt. ,,Daarom hoop ik ook zo graag dat deze test doorgaat. Ik heb geen enkele ervaring op ovals en wil toch graag daarop gereden hebben, voor ik in het diepe duik.”

Om welk team het gaat wil Doornbos nog niet zeggen. ,,Dat doe ik pas als de deal rond is. Maar ze hebben vorig seizoen een paar races gewonnen, dus ik kan wel zeggen dat het om een topteam gaat.”

Vervanger voor Castroneves bij Penske?

Enige 2 andere teams die meerdere races hebben gewonnen zijn Newman/Lanigan/Haas en Andretti Green.
Martijn Stolze
Rookie driver
**

« Antwoord #78 Gepost op: November 26, 2008, 10:26:24 »

vergeet Target Chip Ganassi niet
sebastiaan
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: November 26, 2008, 10:56:44 »

Laat hem maar testen en zolang e test goed verloopt zit het wel goed  Knipoog
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #80 Gepost op: November 26, 2008, 11:11:56 »

vergeet Target Chip Ganassi niet

ach ja natuurlijk
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #81 Gepost op: November 27, 2008, 01:29:00 »

Het zou uiteraard mooi zijn, maar eerst zien en dan geloven! Grijns
Al hoop ik natuurlijk van harte dat Doornbos in een dergelijke competitieve klasse terugkeert! Cool

sebastiaan
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: December 23, 2008, 01:07:49 »

DETROIT - De Amerikaanse autostad Detroit heeft de traditionele Indycar-race voor komend seizoen geschrapt. Reden is de wereldwijde financiële crisis.

Het besluit om een van de belangrijkste races uit het legendarische Indycar-circuit niet door te laten gaan, is genomen na overleg met de stad, de staat, sponsors en de Indy Racing League.

“In deze moeilijke tijden kunnen we de betrokken partijen niet om nog meer geld vragen”, zei organisator Bud Denker donderdag. De Detroit Belle Grand Prix was voorzien in het eerste weekeinde van september.

Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Antwoord #83 Gepost op: December 23, 2008, 08:54:06 »

Zucht, overleeft de klasse de crisis, zijn er geen evenementen/circuits meer om op te rijden  Boos
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #84 Gepost op: December 23, 2008, 11:36:45 »

Misschien naar Europa halen.. Europese tour (net als de Champcar) om zo het 'denderende' succes wat Formule 1 in 2009 zal hebben op te vullen! Grijns

Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #85 Gepost op: December 23, 2008, 04:40:16 »

Ik las op openwheelworld.com dat Doornbos nog kans heeft op een zitje bij HVM en bij Penske. Bij HVM is Dan Clarke de andere keus en bij Penske Helio Castronevis.

Castronevis staat onder contract bij Penske maar word juridisch vervolgt wegens belastingfraude.

Doornbos zei zelf dat hij niet bij een ex-Champcar team wilde.

duss...

ik denk dat hij in 2009 niet in de IRL aan de bak komt

jjussttinn
Test driver
*

« Antwoord #86 Gepost op: Januari 21, 2009, 05:57:41 »

Ik hoop dat Hornish Jr terugkeerd
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]
  Print  

Ga naar: