Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 23, 2019, 03:14:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5
  Print  
Auteur Topic: Welk merk zou jij erbij willen hebben in de DTM?  (gelezen 60264 keer)
tarzancorner
Gold medal driver

« Antwoord #45 Gepost op: December 28, 2010, 09:36:38 »

Zolang niet duidelijk is hoe de nieuwe regelementen zijn kunnen we alleen maar gissen hoe de wagens er uit gaan zien.Maar als ze net zo als vorige jaren met allerei spoilers en flaps gaan werken dan wordt het gewoon nix met de DTM even een klein touche en de wegligging is zoek men moet goed naar de Superstars kijken deze zien er als dikke toerwagens uit en meer dan 30 wagens en ongeveer 9 merken.
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #46 Gepost op: December 28, 2010, 01:50:33 »

Zolang niet duidelijk is hoe de nieuwe regelementen zijn kunnen we alleen maar gissen hoe de wagens er uit gaan zien.Maar als ze net zo als vorige jaren met allerei spoilers en flaps gaan werken dan wordt het gewoon nix met de DTM even een klein touche en de wegligging is zoek men moet goed naar de Superstars kijken deze zien er als dikke toerwagens uit en meer dan 30 wagens en ongeveer 9 merken.

Altijd weer dat gezeik over de Superstars, we hebben het over de DTM! Ik durf te wedden dat 3/4 van de mensen die schreeuwen dat ze de Superstars zo fantastisch vinden nog nooit een race hebben gezien. Genoeg daarover...

De nieuwe regels, daar zijn al wel wat concrete ideeŽn over. Het basisconcept van de nieuwe regelgeving zal ŗ la SuperGT zijn, maar dan wat meer gespitst op touringcars (waar de SuperGT zich meer richt op GT wagens). Dat houdt in, een dikke V8 of een Turbomotor, grote achterspoilers en een dikke uitbouwkit. Zeg een LeMans racer, maar dan dikker en meer 'race-achtig'.

_____/___ |___ \_____
|_       ______    _____|= O 0 o
    O                O
tarzancorner
Gold medal driver

« Antwoord #47 Gepost op: December 28, 2010, 02:24:54 »

Altijd weer dat gezeik over de Superstars, we hebben het over de DTM! Ik durf te wedden dat 3/4 van de mensen die schreeuwen dat ze de Superstars zo fantastisch vinden nog nooit een race hebben gezien. Genoeg daarover...

De nieuwe regels, daar zijn al wel wat concrete ideeŽn over. Het basisconcept van de nieuwe regelgeving zal ŗ la SuperGT zijn, maar dan wat meer gespitst op touringcars (waar de SuperGT zich meer richt op GT wagens). Dat houdt in, een dikke V8 of een Turbomotor, grote achterspoilers en een dikke uitbouwkit. Zeg een LeMans racer, maar dan dikker en meer 'race-achtig'.
Het voordeel van superstar auto of btcc wtcc dat een prive team deze nog kan opbouwen bij een DTM auto is dat uitgesloten men gaat zich weer heel afhankelijk maken van de merken of de politiek die bij dat soort organisaties of bedrijven regeren.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #48 Gepost op: December 28, 2010, 02:46:47 »

Rollende ogen Rollende ogen Rollende ogen

EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #49 Gepost op: December 28, 2010, 06:26:00 »

Het voordeel van superstar auto of btcc wtcc dat een prive team deze nog kan opbouwen bij een DTM auto is dat uitgesloten men gaat zich weer heel afhankelijk maken van de merken of de politiek die bij dat soort organisaties of bedrijven regeren.

Idd, en dat is net wat het DTM zo speciaal maakt! Helaas moet dat veranderen om een kampioenschap te kunnen laten overleven, dat zie ik ook wel in. Laat de DTM maar lekker aanmodderen, ze gaan de regels aanpassen en nemen daarin echt wel de 'fabriekregelgeving' in mee: ze kennen nu de klappen van de zweep. 2012 wordt fantastisch!

_____/___ |___ \_____
    O                O
Vrijrijden club
Rookie driver
**

« Antwoord #50 Gepost op: Mei 16, 2011, 12:51:07 »

Commercieel intressant of niet zou ik het mooi vinden als Opel Alfa Romeo en BMW er bij komen.

Puur om hun verleden in de autosport

Zou ook een welkome aanvulling zijn in het huidige veld.

Of dat ook echt gaat gebeuren betrijfel ik.

Kijk ook eens op www.vrijrijdendagen.nl
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #51 Gepost op: Mei 16, 2011, 02:34:41 »

Yeah, dan samen met een Volvo, VW en Porsche. Race-orgasme!

_____/___ |___ \_____
    O                O
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #52 Gepost op: Mei 16, 2011, 03:16:31 »

Zeker is dat BMW instapt, in de wandelgangen worden Toyota en 'oudgediende' Opel genoemd Ik weet het niet

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #53 Gepost op: Mei 16, 2011, 05:02:07 »

Zeker is dat BMW instapt, in de wandelgangen worden Toyota en 'oudgediende' Opel genoemd Ik weet het niet

En CitroŽn is officieel afgehaakt? Jammer eigenlijk. Maar, Opel en Toyota zal natuurlijk fantastisch zijn! Maar er is nog niets concreet? Ook geen geruchten op (relatief betrouwbare) websites?

_____/___ |___ \_____
    O                O
tarzancorner
Gold medal driver

« Antwoord #54 Gepost op: Mei 16, 2011, 07:14:17 »

Opel komt niet dat is zeker.Het maakt niet veel uit hoeveel merken in de DTM meedoen zolang de DTM meer Formule auto's zijn dan toerwagens zal er niet veel veranderen.
Het is net of je naar een F3 race zit te kijken er kan en wordt gewoon niet ingehaald men hoopt dat de pitstops de verschillen geeft.
Men zal compleet het regelemt moeten veranderen en terug gaan naar 2 races zoals toerwagensraces horen te zijn,maar de DTM is niet voor de sport maar voor de show en zolang dat belangrijker wordt gevonden zal er volgend jaar echt niet veel meer spanning op de baan meer opleveren. 
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #55 Gepost op: Mei 16, 2011, 09:48:11 »

Opel komt niet dat is zeker.Het maakt niet veel uit hoeveel merken in de DTM meedoen zolang de DTM meer Formule auto's zijn dan toerwagens zal er niet veel veranderen.
Het is net of je naar een F3 race zit te kijken er kan en wordt gewoon niet ingehaald men hoopt dat de pitstops de verschillen geeft.
Men zal compleet het regelemt moeten veranderen en terug gaan naar 2 races zoals toerwagensraces horen te zijn,maar de DTM is niet voor de sport maar voor de show en zolang dat belangrijker wordt gevonden zal er volgend jaar echt niet veel meer spanning op de baan meer opleveren. 

O kom op, dat gezeik over de reglementen van de DTM. Het zijn toch gave bakken die kneiterhard gaan? In de Formule 1 wordt ook niet ingehaald en het draait ook puur om de show. DTM is de Formule 1 van de tourwagenracerij. Met de nieuwe reglementen gaat de DTM niet ineens veel goedkoper worden hoor, zoals iedereen denkt. Ik bedoel: hoeveel goedkoper is de F1 geworden? Geldverslindende teams als Red Bull, McLaren en Ferrari rijden nog steeds vooraan en de mindere goden als Williams, Force India en Lotus rijden achteraan. Geld.

_____/___ |___ \_____
    O                O
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #56 Gepost op: Mei 17, 2011, 10:55:04 »

Wat kan mij het schelen dat ze knetterhard gaan en het de F1 van de toerwagenracerij is. Ik zie liever leuke races, ook al is dat met tragere auto's. B.v. het BTCC is veel trager maar wel 10x leuker om naar te kijken.
Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #57 Gepost op: Mei 17, 2011, 11:17:25 »

Exact Racing-Fan.

Daarom:
Ik vind de Formido Swift Cup leuker dan het DTM.
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #58 Gepost op: Mei 17, 2011, 06:25:08 »

Oneens... ik zie toch wel degelijk een samenhang tussen prestaties van coureur ťn auto! DTM bolides zijn volbloed racers, gaan hard door de bochten en hebben een fantastisch geluid!

_____/___ |___ \_____
    O                O
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #59 Gepost op: September 24, 2011, 05:54:51 »

JA, JA, JAAAAAAA!

_____/___ |___ \_____
    O                O
Pagina's: 1 2 3 [4] 5
  Print