Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 12, 2019, 09:57:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 5
  Print  
Auteur Topic: Welk merk zou jij erbij willen hebben in de DTM?  (gelezen 61474 keer)
Peter
Bronze medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: April 18, 2008, 08:50:20 »

persoonlijk zie ik graag een mazda ofzo, die kunnen altijd wel vette auto's bouwen, maar waarom doet de DTM niet gewoon een gooi naar een Kia of Dacia ofzo kan zomaar leuk zijn (david en goliath verhaal)
sebastiaan
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: April 18, 2008, 08:51:58 »

persoonlijk zie ik graag een mazda ofzo, die kunnen altijd wel vette auto's bouwen, maar waarom doet de DTM niet gewoon een gooi naar een Kia of Dacia ofzo kan zomaar leuk zijn

kijk naar de ALMS de RX-8 wint ook en kia met de Pro-Ceed of de Dacia Logan .. zou ik graag zien
Marko
Bronze medal driver

The Lizard isn't driving fast, it's Flying low.

« Antwoord #17 Gepost op: April 18, 2008, 08:58:00 »

dus  Volkswagen zou ik graag zien maar liever.......

Die rijden er al rond in vorm van Audi Knipoog
sebastiaan
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: April 18, 2008, 09:03:06 »

dus  Volkswagen zou ik graag zien maar liever.......

Die rijden er al rond in vorm van Audi Knipoog

goedpunt maar dan kunnen we Seat ook wel vergeten das ook onderdeel van Volkswagen en ook weer van Audi ...
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: April 18, 2008, 11:20:09 »

ik zou graag LADA zien in de DTM ....  bee serieus  de technische benaming in de DTM is duitse ....... dus  Volkswagen zou ik graag zien maar liever weer zoals vroegah alfa romeo erbij.

dat waren pas races met de alfa`s en de calibra`s .

Ik denk dat daar ook het beleid van de DTM, Deutsche Tourenwagen Masters, op ingestoken is. Verdere niet-Duitse merken zijn dan beter geschikt voor het WTCC, mits het raceformat daar eens op de schop genomen wordt. In twee sprintraces van elk zo'n 50 km kun je ook niet veel.

Knipoog
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: April 19, 2008, 06:07:28 »

Deutsche Tourenwagen Masters zijn niet meer zo Duits. Ik vraag me alleen af of het niet weer een ITC wordt. Je kan wel races op Le Mans gaan houden en zeggen dat je graag naar Rusland wilt, als een van de twee constructeurs er meer ophoudt is er geen DTM meer. Vooral nu Mercedes/Haug heeft gezegd te zullen stoppen met F3 als het een wapenwedloop wordt die op te hoge kosten uitdraait. Er is dan geen development programma meer en dan kunnen Audi/Volkswagen het dus ook schudden.

Nou zijn er de geruchten: Lexus/Toyota, Citroen en ook Alfa. Enige die echt concreet lijkt is Lexus. Zij zijn de enige die ook al een auto hebben. Maar ik denk toch dat we niemand anders mogen verwachten totdat het nieuwe reglement bekend is.

Plus tekst die toen op TCT stond.

Finally some light has been shed on the Lexus IS-F prototype that was shown at the Tokyo Auto Salon 2008. We will not see the car in the Deutche Tourenwagen Masters of 2008. Instead the car is going to be raced in the GT300 class of the Japanese Super GT championship this year. According to our information this is a project for Lexus to prepare them selves for the new DTM rules that are expected to be introduced earliest 2010.
Marcel van Tol
Test driver
*

« Antwoord #21 Gepost op: April 20, 2008, 08:10:22 »

In 2009 schijnt het zo te zijn dat alle chassis hetzelfde worden en dat fabrikanten hun motor daarin mogen hangen en dan wordt het weer interresant voor andere merken. Ik zou Alfa en Volvo en BMW graag in dit kampioenschap willen zien en dan de naam veranderen in ETM want dat Deutsch mag er wel vanaf. Het moet gewoon een Europees kampioenschap heten.

Marcel van Tol

racen in het klein en gewoon op zolder :
http://redbarchettapark.blogspot.com
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #22 Gepost op: April 20, 2008, 08:45:46 »

Nadat Opel is weggevallen uit de DTM is het alleen een race tussen Audi en Mercedes. Dat maakt het een stuk minder leuk. De teamorders bepalen te vaak de raceuitslag. Neem maar bijv de race op Zandvoort afgelopen jaar. Duidelijk was dat Premat de snelste was, maar in de laatste halve ronde laat hij overduidelijk merken dat hij niet mag winnen. Deze teamorders zijn slecht voor de DTM (en autosport in het algemeen). Het maakt mij dus niet uit welk(e) merk(en) er mee gaat/gaan rijden, als er maar iets bij komt.
Mijn eerste gedachte is dan ook BMW natuurlijk, maar Honda of Alfa lijkt me ook goed in dit rijtje passen.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Peter
Bronze medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: April 20, 2008, 06:46:04 »

weet iemand eigenlijk hoe het gaat met Opel? ze zijn destijds gestopt omdat ze moesten bezuinigen, en konden het niet maken om duizenden op straat te zetten maar wel blijven spelen met dure autotjes, zijn er misschien alweer plannen om wat leuks te gaan doen in de racerij?
JBeelen
Bronze medal driver

Jelle en Tim

« Antwoord #24 Gepost op: April 20, 2008, 07:22:24 »

Renault zou ook wel mooi zijn.
Renault zo moeten komen met de Renault Megane dat zou wel mooi zijn.
Gr Jelle
sebastiaan
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: April 20, 2008, 08:22:47 »

Renault zou ook wel mooi zijn.
Renault zo moeten komen met de Renault Megane dat zou wel mooi zijn.
Gr Jelle

ja dat zie ik ook wel zitten ,maar dan liever met de basis van de laguna
MPower
Test driver
*

« Antwoord #26 Gepost op: April 20, 2008, 10:22:36 »

Gezien de historie zou het natuurlijk mooi zijn als BMW en Alfa weer terug zouden komen. Opel natuurlijk ook maar die hebben we al gezien.

Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit wie er bij komen, zolang er maar een merk bijkomt.
Marko
Bronze medal driver

The Lizard isn't driving fast, it's Flying low.

« Antwoord #27 Gepost op: April 21, 2008, 06:36:18 »

weet iemand eigenlijk hoe het gaat met Opel? ze zijn destijds gestopt omdat ze moesten bezuinigen, en konden het niet maken om duizenden op straat te zetten maar wel blijven spelen met dure autotjes, zijn er misschien alweer plannen om wat leuks te gaan doen in de racerij?

Opel valt onder General Motors, en laat Chevrolet daar nu ook onder vallen, dus zullen ze hun centjes hard nodig hebben in het WTCC Knipoog
nobodyknow
Test driver
*

« Antwoord #28 Gepost op: April 21, 2008, 08:14:57 »

Als Opel weer mee zou doen zou ik spontaan de DTM weer gaan volgen. Ik vind het nu zo'n saaie boel. Bij Opel was er tenminste nog keihard vechten voor iets en was het super als ze eens eindelijk 1 keer per jaar een podium pakte en het gekke was iedereen gunde het Opel ook nog, dat was pas leuk nu niet meer het is echt zo'n touwtjetrekkerij bah!!! ooh by the way, wat te denken van Vauxhall dat zou eigenlijk ook best gaaf zijn. Ff weg uit de BTCC en even DTM proeven.
« Laatste verandering: April 21, 2008, 08:17:56 door nobodyknow » Gelogd
Jelle S
Test driver
*

« Antwoord #29 Gepost op: April 21, 2008, 08:18:01 »

Mij maakt het niet zoveel uit wat voor merk erbij komt.
Maar een ding dat ik heel mooi zou vinden is het standaard chassis, met een eigen motor en body.
Is een beetje zoals de NASCAR en dat is ook een competitieve klasse.
En ik zou ook wel voor een naamsverandering zijn. Een naam als ETM zoals marcel zei klinkt mij wel goed in de oren.
Pagina's: 1 [2] 3 4 5
  Print  

Ga naar: