Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 08, 2019, 08:23:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
  Print  
Auteur Topic: Welk merk zou jij erbij willen hebben in de DTM?  (gelezen 61429 keer)
Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Gepost op: April 18, 2008, 08:06:31 »

Ondanks het internationale karakter van de klasse is Duitsland nog steeds de belangrijkste afzetmarkt. Dus de Duitse markt is wel van het grootste belang voor het merk.
Daarnaast zal een nieuw merk waarschijnlijk wel een inhaalslag moeten plegen om met de top mee te kunnen.
En waarom zou een merk kiezen voor de DTM en niet voor de WTCC?
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2008, 11:35:25 »

Commercieel gezien lijkt de DTM me toch wat interessanter voor merken en zeker ook sponsoren. Waar de WTCC slechts een korte kwalificatie en twee korte sprintraces hebben, is de DTM met een driedelige kwalificatie en races van gemiddeld iets meer dan een uur voorzien van meer exposure. Met andere woorden, zowel de auto's als de reclamebanners zijn meer in beeld op meerdere zenders live (o.a. ARD en MotorsTV, wellicht dit jaar ook RTL 7) dan de WTCC die slechts live te zien is op Eurosport, met samenvattingen op RTL 7. Daarnaast lijken de tribunes me bij de DTM ook vaak voller dan in de WTCC. Dus je zou kunnen zeggen dat ook de populariteit een belangrijke factor is wanneer je let op exposure.
Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2008, 11:44:40 »

Ik zou graag Lexus in de DTM zien, dit omdat ik altijd Toyota en Lexus 'fan' ben..

Een Lexus zou er geweldig uitzien als DTM-wagen. Ook voor Lexus zelf is het naar mijn mening interessant omdat zij hierdoor op de Duitse markt wellicht beter kunnen verkopen en in ieder geval bekender worden en hun imago wat minder stoffig maken. DTM kost een hoop geld, veel merken zullen het teveel vinden ook al is het een geweldige klasse.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2008, 11:46:41 »

Heeft Lexus enkele jaren geleden niet deelgenomen met een aantal auto's aan het DTCC of een ander kampioenschap in Nederland? Weet iemand trouwens ook in hoeverre zij nu nog actief zijn op autosportgebied?
Marko
Bronze medal driver

The Lizard isn't driving fast, it's Flying low.

« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2008, 12:17:34 »

Heeft Lexus enkele jaren geleden niet deelgenomen met een aantal auto's aan het DTCC of een ander kampioenschap in Nederland? Weet iemand trouwens ook in hoeverre zij nu nog actief zijn op autosportgebied?

Klopt is 2001 o.a. met Tim Coronel en in de JGTC rijden ze nu nog rond.

Zou zelf BMW wel weer terug willen zien.  Cool
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2008, 12:26:51 »

Oké bedankt. Van het JGTC krijg ik niet bijzonder veel mee, lees en zie er alleen wat hoogtepunten over van tijd tot tijd op bepaalde fora.
Equinsu Ocha
Rookie driver
**

« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2008, 12:28:06 »

Ja BMW is wel gaaf inderdaad. Ook zou ik graag: Volvo, Citroen, Peugeot, Saab en Jaguar (Of Lexus) in de DTM zien.

Ik zie DTM overigens meer als Europees kampioenschap dan iets anders... vind WTCC nog steeds vetter omdat er meer gestreden wordt. Met DTM moet je "clean" inhalen.
Lars van den Ham
Test driver
*

« Antwoord #7 Gepost op: April 18, 2008, 01:29:37 »

Het eerste wat bij mij te binnen schoot was BMW.

Het zou prachtig zijn wanneer Audi, Mercedes en BMW de strijd aangingen als 3 Duitse topmerken. Ik vind dat volvo misschien een hele vette s80 of c30 uit de mooi kan scoren. Maar het moet blijven bestaan uit Duitse merken. Daarom zou ik het ook zonde vinden als Citroen er bij gaat.

Geef mij maar BMW erbij, lijkt me top!
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2008, 01:50:55 »

Het eerste wat bij mij te binnen schoot was BMW.

Het zou prachtig zijn wanneer Audi, Mercedes en BMW de strijd aangingen als 3 Duitse topmerken. Ik vind dat volvo misschien een hele vette s80 of c30 uit de mooi kan scoren. Maar het moet blijven bestaan uit Duitse merken. Daarom zou ik het ook zonde vinden als Citroen er bij gaat.

Geef mij maar BMW erbij, lijkt me top!

Ik denk dat daar ook het beleid van de DTM, Deutsche Tourenwagen Masters, op ingestoken is. Verdere niet-Duitse merken zijn dan beter geschikt voor het WTCC, mits het raceformat daar eens op de schop genomen wordt. In twee sprintraces van elk zo'n 50 km kun je ook niet veel.
« Laatste verandering: April 18, 2008, 11:19:12 door Evert S » Gelogd
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2008, 02:39:43 »

BMW is mijn eerste gedachte bij deze vraag.
Maar in werkelijkheid denk ik eigenlijk alleen: "zolang er maar merken bijkomen, maakt me niet eens uit wélke".
DTM vind ik zelf mooier dan WTCC, de hele opzet staat me meer aan. En aan de nog steeds groeiende bezoekersaantallen bij de races te zien, denken wel meer mensen dat. Vergelijk de WTCC race in Zandvoort nu eens met de DTM race aldaar.
Pieter de Boer
Test driver
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2008, 04:11:02 »

Opel! Alleen dan in serieuse opzet. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het vrijwel onmogelijk is geworden er als nieuwe constructeur nog bij te komen. De wagens zijn simpelweg te ver door ontwikkeld. Je achterstand is dan gelijk enorm.

Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: April 18, 2008, 04:14:38 »

Een derde team, hoe zielig ook, zal nodig zijn om als een soort van 'bemiddelaar' te dienen tussen de andere 2.
Waarom zou het onmogelijk zijn? In de WTCC stappen ook nog steeds constructeurs in, zo ook in de F1, waarom dan in DTM niet?
Hendrik Pieters
Bronze medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2008, 07:20:22 »

1 van die lexus DTCC wagens staat bij coronel karting in Enschede

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2008, 07:35:18 »

1 van die lexus DTCC wagens staat bij coronel karting in Enschede

Oké bedankt.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 18, 2008, 08:45:16 »

ik zou graag LADA zien in de DTM ....  bee serieus  de technische benaming in de DTM is duitse ....... dus  Volkswagen zou ik graag zien maar liever weer zoals vroegah alfa romeo erbij.

dat waren pas races met de alfa`s en de calibra`s .
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
  Print  

Ga naar: