Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2017, 06:13:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: WTCC: Nieuw team meld zich bij de FIA  (gelezen 17061 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Gepost op: April 18, 2008, 12:52:18 »

Citaat van: Autosportnieuws.be
In 2009 zal er een nieuw team mee gaan rijden in het FIA Wereldkampioenschap toerwagens.

Tekst: Emiel Drent

De Deense renstal Poulsen Motorsport, wil in 2009 mee gaan rijden in het hoogste toerwagen kampioenschap. Teambaas Kristian Poulsen wil 3 BMW 320 SI’s inzetten. Poulsen wil overigens zelf één van de drie auto’s besturen.

Het team is van plan dit jaar het Deens toerwagen kampioenschap en het europees toerwagen met Kristian Poulsen, Emmet O’Brien en Europees toerwagen kampioen Michel Nykjær deel te nemen.

Naast het volle programma, zou het Deense team in 2008 ook nog 3 races in het wereld kampioenschap mee willen doen, ter voorbereiding op 2009.

Erg interessant, krijgen we al in 2008 een nog groter veld dan het al is.
Bram Knot
Test driver
*

« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2008, 01:05:28 »

Ambitieus team. Aan de centen ligt het niet, de beste man heeft maar liefst 5 stuks BMW 320si in z'n garage staan. In nederland zou men Poulsen overigens kunnen kennen, hij heeft enkele rally's meegereden in een Fabia WRC.
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2008, 02:55:51 »

Naam kwam me al bekend voor.

Emmet O’Brien is natuurlijk ook een bekende naam, voorheen was hij in de GR Asia SEAT te vinden.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2008, 07:29:59 »

Een groene SEAT als ik me niet vergis he?
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2008, 07:34:12 »

Ja dus, deze bedoelde ik

sebastiaan
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2008, 08:50:49 »

ik zie het met veel spanning tegemoet ik heb laatst wat beelden gezien van races van dit kampioenschap op MotorsTV en het was zeker van hoge kwaliteit mooie races en nette spannende gevechten.

dus dit team en deze rijders zullen zeker niet onderdoen van de rest
Huib
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: April 19, 2008, 09:34:31 »

Leuk! hoe meer wagens hoe beter! Grijns

sebastiaan
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 26, 2008, 06:03:11 »

Golden Motors Honda Dealer Team from St.Petersburg, Russia will take part in the WTCC Spanish event at Valencia with two Honda Accord Euro R cars built by JAS Motorsport and run by the Estonian team Artman Racing.

Golden Motors have planned to take part in four other WTCC events during the current season: Brno, Oschersleben, Anderstorp and Monza – before heading to the Austrian Salzburgring for the European Touring Car Cup.

dus weer extra auto`s tijdens deze races

sebastiaan
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 29, 2008, 09:43:58 »

even ter Update van het wtcc team van Lada ...

Volgende week dinsdag en woensdag gaat Jaap van Lagen op Oschersleben testen met de Lada, waarmee hij en de Russian Bears binnenkort gaan deelnemen aan het World Touring Car Championship. Afgelopen vrijdag en zaterdag hadden de Russen zonder Jaap (die toen Porsche Supercup reed in Barcelona) een eerste testsessie op Zandvoort. De oefening op vrijdag was rap klaar. Na een paar rondjes schoof de wagen aan het eind van het rechte eind van de baan en eindigde in het grind van de Tarzan-bocht. dus er word eindelijk mee gereden al is het soms niet veel Grijns

http://www.youtube.com/watch?v=r9OOpRGvutk&eurl=http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=7543&rubriek=int
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #9 Gepost op: April 30, 2008, 04:57:21 »

Ladadadaddadada,

De FIA wil de WTCC auto's zo gelijk mogelijk houden, dan zou Lada toch wel een middenmoot kandidaat kunnen zijn.

ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: December 30, 2011, 10:01:10 »

even dit WTCC topic nieuw leven inblazen........

jaap van lagen maar weer naar trainings kamp in siberie want de lada´s komen terug!!

(aldus concurerende site´s.....)
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #11 Gepost op: December 30, 2011, 11:59:40 »

even dit WTCC topic nieuw leven inblazen........

jaap van lagen maar weer naar trainings kamp in siberie want de lada´s komen terug!!

(aldus concurerende site´s.....)

juist, maar omdat ze de Granta gebruiken denk ik dat ze liever wat mensen uit de eigen cup willen introduceren in het wtcc

tarzancorner
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: December 31, 2011, 09:42:02 »

In 2012 is men verplicht om met 1.6 turbo motoren te rijden alleen Lada heeft deze niet,
dus even shopppen in de EU anders houd het weer snel op.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: