Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 23, 2019, 03:02:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: opmerkelijke europese circuits  (gelezen 7505 keer)
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Gepost op: Januari 25, 2009, 11:03:54 »

De meeste forumleden zijn bekend met Zandvoort, Assen, Francorchamps of Le Mans. En verder natuurlijk alle circuits waar FIA kampioenschappen worden verreden. Ik ben geÔnteresseerd in minder voor de hand liggende circuits. Soms met een glorierijk verleden, zoals Reims. Richting snelweg Parijs kon je in ieder geval tot voor kort nog oude reclameborden en restanten tribunes zien. Ik weet niet of er ooit weer geracet gaat worden op het stratenparcours van Chimay, maar wat een wegdroomplek is de start/finish! Zijn er mensen die anecdotes of foto's hebben van dergelijke plekken, vraag ik me af.
Een aantal jaren geleden passeerde we Novi Sad in ServiŽ.
Bij toeval viel mijn blik op restanten van een start/finish en tribunes. Zie de bijgevoegde misschien wat te kleine plaatjes. Op het derde plaatje is een verwoest gebouw te zien. Dat is volgens mij de aanleiding waarom het stratencircuit niet langer in gebruik is. Bij nader inzien bleek dit gebouw een televisie/radio zender die tijdens de Kosovocrisis door Navo vliegtuigen werd gebombardeerd, met akelige gevolgen voor de omringende infrastructuur.
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 25, 2009, 11:08:01 »

Even er nog aan toevoegen: een speurtocht langs het wereldwijdeweb leverde toch plaatjes op van races, die er ooit werden gehouden!

Maar er moet vast veel meer zijn, ook elders in Oost Europa..
Petor
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 26, 2009, 05:22:07 »

Dat Novi Sad ziet er link uit. Eigenlijk een gewone weg. Meer niet
Ik vind de plaatjes van Reims altijd erg mooi. Magisch bijna. Ook de foto's van vervallen tribunes die ik wel eens ergens voorbij heb zien komen.
Jaren geleden tijdens een vakantie heb ik nog eens gezocht naar het circuit van Clermont-Ferrand in Frankrijk. Niks gevonden helaas.
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 26, 2009, 08:41:12 »

Vorig jaar in de buurt geweest, evenmin iets van gezien. Het oorspronkelijke circuit is allang gesloten, maar er is een nieuw (korter) circuit gebouwd, voor regionale wedstrijden. Er is zelfs een website: www.charade.fr
Wat betreft Novi Sad, veiligheidsvoorzieningen tijdens een Zastava cup wedstrijd lijken er helemaat niet te zijn. Inderdaad heel erg link.
Herman
Test driver
*

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 26, 2009, 11:07:03 »

Ik ben geÔnteresseerd in minder voor de hand liggende circuits. Soms met een glorierijk verleden, zoals Reims. Richting snelweg Parijs kon je in ieder geval tot voor kort nog oude reclameborden en restanten tribunes zien. Ik weet niet of er ooit weer geracet gaat worden op het stratenparcours van Chimay, maar wat een wegdroomplek is de start/finish! Zijn er mensen die anecdotes of foto's hebben van dergelijke plekken, vraag ik me af.

Hier vind je de wereld aan foto's en verhalen over allerlei circuit van welleer (toevallig mijn eigen site  Knipoog ): www.circuitsofthepast.nl

Als je een leuke annectdote wilt lezen moet je vooral mijn verslag van mijn bezoek aan Sitges Terramar eens lezen.

Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 27, 2009, 01:11:01 »

Op de volgende webstie kun je een hoop circuits terugvinden:

http://www.etracksonline.co.uk/

When the flag drops, the bullshit stops!
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 27, 2009, 09:59:25 »

Bedankt voor de reacties, ik heb er weer wat leeswerk bij! Het bijna-rondje rijden op de overblijfslelen van Sitges Terramar moet adembenemend zijn geweest, Herman.
Mooie plaatjes van Chimay, zeg. De laatste keer dat ik op Chimay een race heb gezien, in 2001, was Paul FrŤre van de partij in een vooroorlogse bolide. Jammer als er nooit meer geracet zal worden. Toch ergens nog hoop: BelgiŽ komt mij tamelijk autosport-minded over, tenminste het lijkt er meer maatschappelijk aanvaard dan in Nederland. Wie weet geeft dat een doorslag.

Pescara gesloten in 1961? Ik heb dus of een foute herinnering ofwel het betrof een toenmalige demo, maar ik meen in 1963 daar een Ferrari GTO in race trim te hebben ontwaard, temidden van allerlei andere sportwagens. Ik heb mijn ouders zowat gesmeekt uit te mogen stappen, foto's te maken, de door mij verwachte race te kunnen zien! Tevergeefs! Gelukkig kreeg ik thuis een speelgoedexemplaar van Jouef (slotcar) cadeau. En dat maakte veel goed.

Ondertussen blijf ik nieuwsgierig naar Oost Europese (straten-)circuits. Weet iemand hier nog een site te vinden? Hoewel ik de site die Rocket Ron aanbeveelt nog niet helemaal heb doorgenomen.

Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 27, 2009, 10:47:47 »

normaal ben ik niet zo van de vergane glorie, maar deze circuits (en sites) zijn toch wel erg gaaf!!!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: