Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 07, 2019, 11:59:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
  Print  
Auteur Topic: Renault 5 ls en Alpine cup  (gelezen 88638 keer)
antoine
Gast
« Gepost op: December 14, 2008, 11:35:22 »

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het verder optimaliseren van mijn artikel over de Renault 5 ls/Alpine cup. Ik ben nu bv nog opzoek naar raceverslagen en startnummers van de ls cup, foto's zijn ook erg welkom. Zelf beschik ik over diverse foto's maar door copyright mag ik deze niet op mijn site plaatsen.

Mijn artikel vind je hier. Ook heb ik een foto reportage op mijn site staan van Rob Dijkstra. De foto's die ik daarbij heb gebruikt komen uit het archief van Jorgen Dijkstra.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: December 15, 2008, 09:40:53 »

http://www.renault5alpineturbo.com/5cup/fotos/cupfotos.html

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
antoine
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: December 15, 2008, 07:13:28 »

Mooie foto he  Knipoog Het leuke van deze foto is dat ik bekend ben met de huidige eigenaar van de tweede Alpine en waarschijnlijk ook van de derde maar dat weet ik niet 100 % zeker.
Ik ben nu via via bezig om meer informatie te verzamelen door oude rijders te contacteren. Een kennis van mij heeft contacten met Toon suijkerbuik en Thom haug.
Petor
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: December 16, 2008, 11:16:38 »

Ik weet niet hoeveel er al om de hoek zijn op deze foto, maar wat een startveld zeg!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: December 16, 2008, 02:04:42 »

Ik weet niet hoeveel er al om de hoek zijn op deze foto, maar wat een startveld zeg!

Ja, bijna net zoiets als de BMW 130i Cup dit jaar Knipoog Grijns
Vroeger ws alles beter...

antoine
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: December 16, 2008, 04:05:11 »

De foto is gemaakt tijdens de 'europa cup Renault 5 elf'. Dus een europese wedstrijd voor Renault 5jes.
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: December 16, 2008, 04:30:16 »

Mooie foto he  Knipoog Het leuke van deze foto is dat ik bekend ben met de huidige eigenaar van de tweede Alpine en waarschijnlijk ook van de derde maar dat weet ik niet 100 % zeker.
Ik ben nu via via bezig om meer informatie te verzamelen door oude rijders te contacteren. Een kennis van mij heeft contacten met Toon suijkerbuik en Thom haug.

Heb je al eens contact gehad met Frans Verschuur??
Met een Nederlandse titel op zak in de Renault 5 Gt cupen  een Europese titel in de Renault 5 Gt cup heeft hij misschien ook nog wel wat info voor je.
antoine
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: December 16, 2008, 04:59:16 »

Bedankt voor je reaktie, maar hij is net te laat begonnen met een r 5 cup.

Bekende rijders zijn bv,

FR Gerlach, R. Slotemaker, F. Caron, J v/d Ende en Evert Bolderhey.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: December 16, 2008, 06:48:31 »

Bekende rijders zijn bv,

Wow, 'Sloot' met een vijfje? Dat heb ik dus echt nooit geweten. Enne, ik ben van bouwjaar '74, dus ook ik heb erg weinig onthouden van deze races hoor Knipoog

mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: December 16, 2008, 08:45:31 »

Ik ben van '71 en zo hier en daar in mijn geheugen hangen de 5jes nog wel ergens rond. Maar het leuke is dat mijn pa (bezoeker van het circuit vanaf '58 gaat verhuizen en ik zijn zolder aan het opruimen ben. wat ik daar allemaal vind! Ik ben nu bijv. het Autorensport Magazine (jaja toentertijd toonaangevend)van de jaartallen '77,'78 aan het doorspitten. En idd de 5jes prominent aanwezig!
Ook de Autorensport jaargangen ''68 en '69 en Autovisie van dezelfde jaargangen (gebonden)ben ik al tegengekomen! Kwijlen, kwijlen en nogmaals kwijlen. Trouwens heeft men het over de lichting Nederlands talent in F3 van dit jaar maar wat te denken van '78? Jan Lammers, Michael Bleekemolen, Arie Luyendijk em Huub Rothengatter. Legendarisch!!
Ook vond ik Nog plakboeken van pa uit de periode '58 tot '68 met zo'n beetje alle krantenknipsels die er in deze tijd over autosport zijn geschreven! Super!
antoine
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: December 16, 2008, 10:18:28 »

Je bent dus met plezier aan het opruimen. Geschrokken Nou ja opruimen, het duurt wel wat langer dan normaal. Knipoog
Ik heb vandaag via kapaza.be een programma boekje uit 1977 van een wedstrijd op circuit zolder kunnen aanschaffen. Met daarin ook een stukje over de ls cup.
antoine
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: December 16, 2008, 10:23:07 »

Een filmpje over de ls cup, met dank aan Jrgen Dijkstra om het online te zetten http://nl.youtube.com/watch?v=rLbI074MdI8

Ik zal ook graag deze sticker willen zien/hebben. Mocht iemand die tegenkomen hoor ik het graag.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: December 16, 2008, 11:54:45 »

Een filmpje over de ls cup, met dank aan Jrgen Dijkstra om het online te zetten http://nl.youtube.com/watch?v=rLbI074MdI8

Twee dingen vallen me op:
1. gedempte uitlaten kende men toen niet Lachen
2. verlagingssets bestonden ook nog niet schijnbaar, want o-wat hellen die vijfjes zeg... viel me van andere beelden ook al op.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: December 16, 2008, 11:57:24 »

Ik ben van '71 en zo hier en daar in mijn geheugen hangen de 5jes nog wel ergens rond. Maar het leuke is dat mijn pa (bezoeker van het circuit vanaf '58 gaat verhuizen en ik zijn zolder aan het opruimen ben. wat ik daar allemaal vind! Ik ben nu bijv. het Autorensport Magazine (jaja toentertijd toonaangevend)van de jaartallen '77,'78 aan het doorspitten. En idd de 5jes prominent aanwezig!

Klopt, mijn Pa was ook abonnee van Autorensport. Dat was inderdaad ht blad in die tijd. Ik heb thuis nog een stapeltje liggen, veilig ergens opgeborgen in een doos. Hmmm, misschien maar eens opzoeken en even de scanner er op los laten Knipoog
Overigens was mijn Pa ook lid van het blad Grand Prix International, was meer specifiek voor de F1 in die jaren (eind 70's / begin 80's).

Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #14 Gepost op: December 17, 2008, 12:02:05 »

Bedankt voor je reaktie, maar hij is net te laat begonnen met een r 5 cup.

Bekende rijders zijn bv,

Probeer het eens bij Geerlof Stam. Die was ook toonaangevend in die klasse. Heeft nu verschillende Renaultdealers in Soest, Hilversum en Amersfoort.

Zal vast heel veel info los te peuteren zijn!

Ik heb ook altijd genoten van de 5 jes van gordini via alpine naar turbo, geweldig !!!
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
  Print  

Ga naar: