Ach, om "binnen te komen" met een ludieke opmerking over hoe bepaalde zaken in Duitsland geregeld zijn vond ik wel een gepaste entree, maar goed.
@ Petor - maar ook voor anderen:
Gaat hier in "het verre Oosten" erg goed en geheel naar onze zin. Ons hotel "Bayu Cottages" draait het hele jaar door met een zeer hoge bezettingsgraad, het bijbehorende restaurant zit iedere avond goed vol met zowel hotelgasten als eters van buiten. We hebben ook erg veel deelnemers aan de duik-cursussen, af en toe zo druk dat we zelfs geen tijd hebben om op te drogen

Soms lijkt het op werken zoals in Nederland, ha ha!
We wonen niet meer in het hotel - deden we alleen het 1e jaar na ons vertrek uit Nederland - om er 24/7 bovenop te kunnen zitten en het personeel goed en continu te kunnen trainen. Is goed gelukt, dus we kunnen nu wat meer afstand houden en hoeven niet altijd meer in de zaak te zijn.
Vrouw, kind (sinds Juli 2007) en ik wonen nu al een tijdje in Denpasar, in een leuke "rumah" met - voor Nederlanders ongekend luxe - 2 vrouwen voor al het huishoudelijke werk, en dat heerlijk 24/7. Er blijft dus veel tijd over voor ons om samen leuke dingen te doen hier op Bali, en zeker met een peuter erbij is dat "onbetaalbaar". Af en toe plaatsen we iets op onze Hyves-pagina om "jullie in NL" op de hoogte te houden over ons "reilen en zeilen" hier:
http://bayucottages.hyves.net/Ik volg de autosport in zijn algemeen nog wel, maar CPZ houd me niet echt meer bezig (gelukkig!), m.u.v. een "openstaande rekening"

over de terugkoop van mijn aandelen. Lees er wel over, hoor ook af en toe wat en kan niet anders zeggen dan dat je / ik daar niet echt vrolijk van word. Krijg de sterke indruk dat de hele boel langzaam maar zeker (weer) aan het afglijden is tot een marginaal bestaan. Jammer, maar het is niet anders, ik zal er echter niet (meer) wakker van liggen. Gelukkig hebben jullie Assen nog