Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 10, 2019, 08:14:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Oud DTM-rijdster Beate Nodes  (gelezen 24974 keer)
Marcel Luitze
Test driver
*

« Gepost op: Oktober 28, 2008, 05:08:47 »

"maar omdat men in het ziekenhuis niets kon vinden werd zij voor nader onderzoek naar huis gestuurd" -

En moest zij dan thuis door haar man / vriend / partner / buren onderzocht worden? Rare gang van zaken daar in Duitsland

"Never underestimate the power of stupid people in large groups"
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 28, 2008, 05:18:50 »

Het gehele artikel:

Citaat
DTM: Oud Ford rijdster Beate Nodes overleden

Onlangs werd bekend dat oud DTM rijdster Beate Nodes in haar woonplaats Würzburg op 44-jarige leeftijd aan een hartstilstand is overleden.

Beate Nodes(1987) 1964-2008. Een van de eerste snelle vrouwen in
de DTM die helaas veel te vroeg is overleden.

Oud DTM rijdster Beate Nodes overleden
Vorige week overleed op de veel te vroege leeftijd van 44 jaar oud DTM rijdster Beate Nodes aan een plotselinge hartstilstand. Amper vier jaar na haar collega en rivale Annette Meeuvissen, die in 2004 onverwachts overleed. Begin tachtiger haren kruiste Beate voor het eerst mijn pad in de Formule Ford `1600. Met een door Jägermeister gesponsorde Formule Ford was zij menig mannelijke tegenstander te snel af. In 1983 maakte ik in Zolder voor het eerst met haar kennis. Voor het Zwitserse “Motor Sport Aktuell” maakte ik toentertijd regelmatig Formule Ford verslagen. Toen ik als jeugdige autosportreporter met Beate voor de eerste maal kennis maakte verwachtte ik gezien haar uiterlijk een vlotgebekte tante. Het tegendeel bleek waar te zijn. Voor mij stond een 19-jarig schuchter meisje die beleefd en zelfs op zachte toon mijn vragen beantwoordde. Via de Formule Ford promoveerde ze naar de Ford Fiesta Cup en DTM. Met de moeilijk bestuurbare Sierra Xr 4 Ti Turbo behaalde zij op de ultrasnelle Avusring een fantastische derde plaats in 1986.Het was de eerste keer überhaupt dat er een vrouw in de DTM op het podium stond. De eerste kennismaking met die Sierra verliep niet erg best, Beate sloeg meerdere malen tijdens een testrit met die auto over de kop en had er eigenlijk absoluut geen vertrouwen in omdat hij zo nukkig en onbetrouwbaar was. Het zou nog zes jaar duren voordat Ellen Lohr met Mercedes op de hoogste treden zou staan. Ook in de Groep C kwam Beate samen met Cathy Muller voor het team van Gebhart in de C2 klasse uit. Zonder veel resultaat overigens.In 1984 won zij de Fiesta Cup en herhaalde dat aan het eind van haar carriere nog eens toen zij met Thomas Beyer de titel nog eenmaal prolongeerde in de z.g. Fiesta Mixed Cup. Daarna nam zij definitief afscheid van de sport werkte als bedrijfsleidster bij een schoenenzaak. Vorige week kreeg zij plotseling hartklachten maar omdat men in het ziekenhuis niets kon vinden werd zij voor nader onderzoek naar huis gestuurd. Beate overleed vorig weekend op de veel te jonge leeftijd van 44 jaar in haar slaap. In de afgelopen jaren werd ik op de Norisring meermaals heel bescheiden op mijn schouders getikt met de vraag: “Kent U me nog?” Snel, zacht en bescheiden, dat waren haar kenmerken.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 28, 2008, 11:56:51 »

Ehhh, kan dit niet beter onder Internationaal/DTM i.p.v. nu onder Nationaal/Algemeen Verbaasd

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 29, 2008, 12:10:02 »

Nou heb ik best een aardig geheugen, maar ik kan me deze dame echt niet herinneren. Dat is raar, gezien haar toch niet onprettige looks en meer nog, haar klaarblijkelijke prestaties. Hoe dan ook 44 is natuurlijk belachelijk veel te jong. RIP meissie.

Enne, Marcel, welkom hier, hoe is het en zo, loopt de toko een beetje, maar eh, spijkers op laag water zoeken (nu in een persbericht) was nooit een gewoonte van je. Is niet de binnenkomer die jou waardig is. Je kan beter. Hoe dan ook, leuk dat je meedoet.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 29, 2008, 12:16:30 »

Enne, Marcel, welkom hier, hoe is het en zo, loopt de toko een beetje, maar eh, spijkers op laag water zoeken (nu in een persbericht) was nooit een gewoonte van je. Is niet de binnenkomer die jou waardig is. Je kan beter. Hoe dan ook, leuk dat je meedoet.

Wat Frank (maar dan zonder politiek sausje) eigenlijk bedoelt: hallo Marcel, voel je vooral niet bezwaard om jezelf even te introduceren onder het kopje Algemeen / Stel Jezelf Voor... haha! Grijns

En als oud CPZ-gediende verwijs ik je ook graag naar de topic Algemeen / Historie. Wij als liefhebbers zitten te smachten om verhalen van vroegâh, al dan niet met een 'vroeger was alles beter' lading Lachebek
« Laatste verandering: Oktober 29, 2008, 12:20:25 door Drrrrkkk » Gelogd

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 29, 2008, 12:23:15 »

Wat Frank (maar dan zonder politiek sausje) eigenlijk bedoelt: hallo Marcel, voel je vooral niet bezwaard om jezelf even te introduceren onder het kopje Algemeen / Stel Jezelf Voor... haha! Grijns

Verdomd, dat bedoelde ik inderdaad. Voortaan toch even overleg plegen met je voordat ik weer wat neerplemp.Knipoog

Dan ga ik nu de volgende ongelezen berichten even nalezen. Hou me in de gaten. Misschien reageer ik ergens op en komt er weer iets onbezonnens uit. Knipoog

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 29, 2008, 12:39:12 »

Dan ga ik nu de volgende ongelezen berichten even nalezen. Hou me in de gaten. Misschien reageer ik ergens op en komt er weer iets onbezonnens uit. Knipoog

Haha, sgoed! Ga vooral 'los' op Historie he (hint hint) Knipoog

Petor
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 29, 2008, 11:55:45 »

Leuk om je hier te "zien" Marcel!
Ik zou het leuk vinden om van je te horen hoe het jet gaat in 't verre oosten.
Gr.
Peter Severijn (dan weet je wie Petor is)
Marcel Luitze
Test driver
*

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 30, 2008, 03:52:16 »

Ach, om "binnen te komen" met een ludieke opmerking over hoe bepaalde zaken in Duitsland geregeld zijn vond ik wel een gepaste entree, maar goed.

@ Petor - maar ook voor anderen:

Gaat hier in "het verre Oosten" erg goed en geheel naar onze zin. Ons hotel "Bayu Cottages" draait het hele jaar door met een zeer hoge bezettingsgraad, het bijbehorende restaurant zit iedere avond goed vol met zowel hotelgasten als eters van buiten. We hebben ook erg veel deelnemers aan de duik-cursussen, af en toe zo druk dat we zelfs geen tijd hebben om op te drogen Lachebek Soms lijkt het op werken zoals in Nederland, ha ha!

We wonen niet meer in het hotel - deden we alleen het 1e jaar na ons vertrek uit Nederland - om er 24/7 bovenop te kunnen zitten en het personeel goed en continu te kunnen trainen. Is goed gelukt, dus we kunnen nu wat meer afstand houden en hoeven niet altijd meer in de zaak te zijn.

Vrouw, kind (sinds Juli 2007) en ik wonen nu al een tijdje in Denpasar, in een leuke "rumah" met - voor Nederlanders ongekend luxe - 2 vrouwen voor al het huishoudelijke werk, en dat heerlijk 24/7. Er blijft dus veel tijd over voor ons om samen leuke dingen te doen hier op Bali, en zeker met een peuter erbij is dat "onbetaalbaar". Af en toe plaatsen we iets op onze Hyves-pagina om "jullie in NL" op de hoogte te houden over ons "reilen en zeilen" hier: http://bayucottages.hyves.net/

Ik volg de autosport in zijn algemeen nog wel, maar CPZ houd me niet echt meer bezig (gelukkig!), m.u.v. een "openstaande rekening"  Boos over de terugkoop van mijn aandelen. Lees er wel over, hoor ook af en toe wat en kan niet anders zeggen dan dat je / ik daar niet echt vrolijk van word. Krijg de sterke indruk dat de hele boel langzaam maar zeker (weer) aan het afglijden is tot een marginaal bestaan. Jammer, maar het is niet anders, ik zal er echter niet (meer) wakker van liggen. Gelukkig hebben jullie Assen nog Lachebek

"Never underestimate the power of stupid people in large groups"
Petor
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 30, 2008, 02:54:01 »

Dat ziet er mooi uit daar op Bali Marcel. Heb je ook een site van het hotel?
Leuk om te zien hoe je daar een mooi leven opgebouwd hebt. Soms zou ik willen dat ik zoiets zou durven.

Van je laatste alinea over CPZ (van jou als (oud) insider) schrok ik wel een beetje.
Zie je het zo somber in?
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: