Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 14, 2019, 01:25:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 6
  Print  
Auteur Topic: Formule 2  (gelezen 43289 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Gepost op: Oktober 03, 2008, 11:24:01 »

Citaat
Palmer onthult Formule 2-plannen in Grove

MotorSport Vision-baas Jonathan Palmer heeft donderdag zijn plannen voor het nieuwe Formule 2-kampioenschap uit de doeken gedaan, tijdens een bijeenkomst in het Britse Grove. De internationale autosportbond FIA wees MotorSport Vision vorige maand aan als de partij die de Formule 2 mag gaan organiseren.

"De terugkeer van de Formule 2 is een zeer belangrijk moment in de historie van de autosport", zei Palmer. "De komst van een nieuw, prestigieus kampioenschap waaraan coureurs voor een spotprijs kunnen meedoen, is erg goed getimed."

Tijdens de bijeenkomst werd al een voorproefje gegeven van hoe de auto, die door het team van Williams zal worden ontworpen, er uiteindelijk uit komt te zien. Frank Williams: "We zijn erg verheugd en vereerd dat we mogen meewerken aan dit project. We hopen een formule neer te kunnen zetten die kan dienen als een directe opstapklasse naar de F1."

De winnaar van het Formule 2-kampioenschap zal een test krijgen bij het team van Williams. De Formule 2 zal in 2009 rijden in het voorprogramma van de WTCC.

Na de introductie van de A1GP, de International Formula Master en meer recent de Superleague Formula, maakt dus wr een nieuwe klasse zijn opwachting. Hoe gaat het deze verlopen?
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 07, 2008, 07:50:44 »

Citaat
Top-drie Formule 2-kampioenschap krijgt superlicentie

De coureurs die volgend jaar in de top-drie van het hagelnieuwe Formule 2-kampioenschap finishen, krijgen automatisch een superlicentie. Dat heeft de FIA dinsdag bekend gemaakt.

Normaalgesproken komt een coureur pas in aanmerking voor een superlicentie als hij minimaal driehonderd kilometer op n dag heeft afgelegd in een Formule 1-wagen. De FIA doet er echter alles aan om dit nieuwe, goedkope kampioenschap zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Eerder werd al bekend dat de de kampioen een geheel verzorgde test voor het team van Williams krijgt en dat het runnen van een team veel goedkoper zal zijn dan in bijvoorbeeld de GP2.

De FIA gaat dus vol in de aanval tegen de GP2 n de komende GP3.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 08, 2008, 12:22:34 »

Zijn toch dingen waarvoor je wil vechten een heel seizoen lang .. vind ik een goede deal.
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 08, 2008, 06:46:33 »

Lijkt me wel een leuke klasse te worden! Grijns Misschien dat het wel wat weg gaat hebben van de Formule Palmer Audi, dan ga ik ook maar weer budget zoeken! Cool

When the flag drops, the bullshit stops!
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 09, 2008, 12:23:57 »

Zijn toch dingen waarvoor je wil vechten een heel seizoen lang .. vind ik een goede deal.

Als er maar geen overkill ontstaat... Liever n goedlopende klasse zoals nu de GP2 met zo'n 26 bolides, dan straks twee matige klasses met beiden zo'n 13 bolides. Nee, dan zie ik liever de GP3 komen als opstap naar de GP2.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 09, 2008, 03:04:20 »

Ja indd het moet wel een goed vol veld zijn anders is er zowiezo niks aan
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 10, 2008, 07:49:07 »

eentje gaat er niet overleven....

Kom op, even een klasse-indeling:

1: F1, IRL
2: GP2, F2, IndyLight, F3000
3: GP3 (IFM), F3 Duitsland, F3 Engeland, FNippon, FBMW, GP2 Asia, Atlantics, Palmer Audi, Superleague Formula, A1GP
4: FFord overal
5: Karts (waar ook weer een verdeling in is te maken)

GP2 begon goed, maar met de nieuwe bolide zijn ze de verkeerde weg ingeslagen, wat vrij baan maakt voor de F2. 1 van die 2 gaat het niet overleven.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 10, 2008, 11:52:55 »

Vooralsnog zet ik mijn kaarten op de GP2. Vol veld, genoeg teams, degelijke bolide als het aankomt op betrouwbaarheid. Echter, als de FIA de beloften waar kan maken met een uitzonderlijk lage drempel lettend op de kosten, dan voorzie ik de Formule 2 als d toekomst en de GP2 als verloren.
Martijn Stolze
Rookie driver
**

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 11, 2008, 10:28:26 »

3: GP3 (IFM), F3 Duitsland, F3 Engeland, FNippon, FBMW, GP2 Asia, Atlantics, Palmer Audi, Superleague Formula, A1GP

GP2 begon goed, maar met de nieuwe bolide zijn ze de verkeerde weg ingeslagen, wat vrij baan maakt voor de F2. 1 van die 2 gaat het niet overleven.

wat is er mis met de nieuwe GP2 bolide? prachtige wagen, en werkt heel goed... en trouwens, jouw indeling klopt niet, IRL is niet op hoogte F1, en de indylights niet op hoogte Gp2, Asie moet op nr2 en klasses als F3 Engeland staan ver boven F3 Duitsland en Palmer Audi.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 11, 2008, 11:51:26 »

wat is er mis met de nieuwe GP2 bolide? prachtige wagen, en werkt heel goed... en trouwens, jouw indeling klopt niet, IRL is niet op hoogte F1, en de indylights niet op hoogte Gp2, Asie moet op nr2 en klasses als F3 Engeland staan ver boven F3 Duitsland en Palmer Audi.

Wat er mis is? De races niet gevolgd dit jaar, of de jaren daarvoor? Mooie bolide hoor, daar niet van. Maar het inhalen is drastisch verminderd, omdat de GP2 bolide ontworpen is door Renault, die daarvoor haar eigen F1 model als voorbeeld gebruikte. Heb me vermaakt dit jaar, maar de spanning was minder dan van '05 tot '07. Graag de oude auto terug!

En zijn schema, tja het is een mening van hem, niet een citaat o.i.d. Dus kloppen of niet kloppen, het blijft zijn mening. En ik ga er in mee om eerlijk te zijn. Goed, op mondiaal niveau is IRL niet vergelijkbaar met F1. Echter, in de formuleklasses is de IRL wel voor de VS wat de F1 voor de rest van de wereld is, namelijk het hoogst haalbare. De VS heeft nu eenmaal een eigen racewereld. Die doet haar eigen ding, met NASCAR, met IRL. Alleen de CCWS was nog enigzins te vergelijken met de F1. En laat nu net die niet meer bestaan...
« Laatste verandering: Oktober 11, 2008, 12:19:16 door D-M0de » Gelogd
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 11, 2008, 05:18:10 »

Ik vind de races tegenvallen. En het wordt vrijwel nergens fatsoenlijk uitgezonden (is er iets bekend over Eurosport komend jaar?). Uiteraard is dit ook afwachten in de F2.
Ik weet dat de indeling niet klopt, maar ik heb het in grote lijnen gedaan. Iedereen heeft immers een andere rangschikking daarin.

Verder heb ik niets aan D-M0de's mening toe te voegen  Knipoog
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 11, 2008, 07:23:42 »

Verder heb ik niets aan D-M0de's mening toe te voegen  Knipoog

Behalve dan je mening over Eurosport! Belachelijk dat in deze tijd, waarin autosport meer en meer toegankelijker wordt, de rechten naar ITV zijn gegaan. Oftewel van een Europees publiek naar slechts een Brits publiek. Onbegrijpelijk.

Of er al iets bekend is weet ik niet, maar laten we duimen en hopen tegelijk dat het volgend jaar weer is waar het hoort te zijn.
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 11, 2008, 09:55:38 »

Ik heb wel begrepen dat GP2 Asia weer op Eurosport te zien zal zijn. Ik heb geen bronnen momenteel (vergeten waar ik dit vandaan heb)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 11, 2008, 09:57:13 »

Ik heb wel begrepen dat GP2 Asia weer op Eurosport te zien zal zijn. Ik heb geen bronnen momenteel (vergeten waar ik dit vandaan heb)

Ik houd je persoonlijk verantwoordelijk! Grijns Knipoog
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 11, 2008, 10:51:59 »

kalender F2:

31 mei - Valencia
21 juni - Brno
19 juli - Brands Hatch
6 september - Oschersleben
4 oktober - Monza

alle races in het voorprogramma van het WTCC

"Endurance is more important than truth"