Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
mei 26, 2013, 05:44:17 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  
Auteur Topic: Autosportboeken  (gelezen 22511 keer)
René de Boer
Test driver
*

« Antwoord #45 Gepost op: februari 25, 2011, 11:02:11 am »

Inmiddels aangeschaft? Het RTL GP magazine (dat ik trouwens super vind om te lezen en te kijken, heeeeeeeerlijk!) heeft het toevallig ook over dit boek. Hun conclusie is simpel: "topboek".

Mark Koense van RTL GP magazine en ik zijn het over boeken heel vaak eens, we hebben op dit gebied zeker dezelfde smaak...

Over het 956-boek ook van mij niets dan lof: alle chassis staan erin en alle kleurenschema's waarin ze ooit gereden hebben. Al was er maar één stickertje anders, dan staat dat in dit boek! Overigens is de hoge prijs relatief: in 2009 verscheen van dezelfde auteur/tekenaar een soortgelijk boek over de 917 dat binnen zeer korte tijd was uitverkocht en nu heel moeilijk te vinden is en riante prijzen opbrengt.

Op mijn wensenlijstje staat nu volgens dezelfde formule een boek over de Porsche 962. Gezien het succes van de eerdere uitgaven lijkt het me voor de hand liggen dat we ook dat binnen een paar jaar tegemoet kunnen zien!
mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #46 Gepost op: februari 25, 2011, 08:33:03 pm »

Inmiddels aangeschaft? Het RTL GP magazine (dat ik trouwens super vind om te lezen en te kijken, heeeeeeeerlijk!) heeft het toevallig ook over dit boek. Hun conclusie is simpel: "topboek".

Op mijn wensenlijstje staat nu volgens dezelfde formule een boek over de Porsche 962. Gezien het succes van de eerdere uitgaven lijkt het me voor de hand liggen dat we ook dat binnen een paar jaar tegemoet kunnen zien!

En van de 906/910, 907/908 zijn er ook genoeg gebouwd om zo'n boek te maken. En er zijn natuurlijk nog een aantal Sportscars/ proto's van andere merken waarmee dit zou kunnen gebeuren ( Ferrari 512 Tong, Lola T70 Tong, Chevron's B types Tong, Ford Gt 40 en bloedverwanten Tong enz. ).

Ik heb beiden in mijn kast staan en zijn hun prijs meer dan waard. En wat ik van Rene begrijp, ben ik nu dus ook in bezit van een collector's item! Wie biedt er meer dan 1000,-!? Knipoog

De schrijver en tekenaar van deze boeken zouden hun levenswerk kunnen maken met een ultiem boek over alle uitvoeringen van de Porsche 911 Tong! Alleen krijgen ze die waarschijnlijk nooit af! Ik weet het niet
herman wiegerman
Test driver
*

« Antwoord #47 Gepost op: maart 15, 2011, 06:16:17 pm »

Heeft iemand het nieuwste boek over Bernie Ecclestone gelezen? Is het de moeite waard?
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #48 Gepost op: maart 17, 2011, 10:41:17 am »

En vergeet het DPP jaarboek 2010 niet he!

In 192 pagina's (voorzien van vele fraaie foto's) wordt afgelopen racejaar op Zandvoort, Assen, Nürburgring en Zolder doorgenomen. A must-have!
« Laatste verandering: maart 17, 2011, 10:45:20 am door Drrrrkkk » Gelogd

Martijn Pot
Silver medal driver

« Antwoord #49 Gepost op: maart 17, 2011, 10:57:19 am »

Waar is het DPP jaarboek eigenlijk te koop?
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #50 Gepost op: maart 17, 2011, 11:35:26 am »

Waar is het DPP jaarboek eigenlijk te koop?

Google'nd kwam ik 'em bij Autonetcarbooks.com tegen, maar het lijkt me dat als jij bij de lokale Bruna het ISBN-nummer opgeeft, dat die 'em ook wel kunnen bestellen voor je.

Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #51 Gepost op: maart 17, 2011, 07:09:56 pm »

Wilde het boek op mn nachtkastje leggen maar moet nu eerst naar de IKEA. Huidge nachtkastje is te klein, wat een waanzinig boek. De 956 Blijft mijn favo Porsche.

Nu aan het sparen voor het Group B Boek, the owners edition. 1000€....

In het artikel van René de Boer komt het boek “Gruppe 5 – Die Silhouettenformel 1976-1981” ter sprake. Lijkt me interessant en ga ik zeker aanschaffen.

Ook hebben ze het trouwens over het boek 'Porsche 956: Sketches of Performances', wat ze "een geweldig, griezelig compleet boek" vinden. Heel goedkoop is 'ie overigens niet: http://cgi.ebay.nl/Porsche-956-Sketches-performances-Le-Mans-Racing-/370476444278?pt=Sach_Fachb%C3%BCcher&hash=item56421dea76

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #52 Gepost op: juli 17, 2012, 10:47:00 am »

Ik kreeg dit boek laatst cadeau en bladerde uiteraard eerst naar de foto's, maar die zijn er helaas weinig. Veel droge tekst dus... oh jee als dat (voor een niet-lezer) maar goed gaat Lachebek  Maar het valt mee, er is goed doorheen te komen, ik ben momenteel halverwege: bij de ondergang van het F&S Properties imperium. De schrijfstijl is soms niet chronologisch, waardoor het soms wat rommelig is. En de sneer van Bleekemolen naar Van der Grint had m.i. niet gehoeven; da's puur persoonlijk zeer en daar heeft de lezer niks mee te maken. Niettemin vind ik dit boek een aanrader (vooral gezien de prijs) voor iedereen die over de 'rezen en kezen' jaren wil lezen Grijns
« Laatste verandering: juli 17, 2012, 10:49:52 am door Drrrrkkk » Gelogd

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  

Ga naar: