Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
mei 23, 2013, 01:21:16 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  
Auteur Topic: Autosportboeken  (gelezen 22485 keer)
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: september 29, 2009, 11:19:34 pm »

Als ik in historische autosportboeken nou één thema NIET tegenkom, dan is het wel de geschiedenis van de Coupe Benelux. Dit was een jaarlijks terugkerend evenement uit de jaren zestig (en volgens mij ook begin jaren zeventig). Ik heb als jochie menig ‘Coupe’ gezien in de jaren zestig. Misschien ben ik het mettertijd gaan idealiseren, maar er waren tal van ingeschreven auto’s die je niet zag racen in de gewone Nederlandse kampioenschappen. Opmerkelijke gevechten tussen Jaguars (hoge snelheid op het rechte eind) met Honda’s S800 (snel in de bochten, onderaan de Hunzerug alweer in de buurt van een driftende Jag. Verder vloten DKW’s, Glas, Vauxhall Victor, Renault Gordini. Exoten als een Panhard. Een naam schiet me nog speciaal te binnen, de Belg Alain Dex die met een Cortina vanaf de Gerlach het binnenterrein indook.
Er moeten toch nog mensen zijn die hierover verhalen te vertellen hebben? Rijders, bezoekers, organisatie. En er moeten toch nog wel foto’s van bestaan?
Wie?? Ik besef dat ik me richt tot een wat oudere groep autosportfans. Kan de geschiedenis van de Coupe Benelux misschien geschreven gaan worden? Ik houd me aanbevolen!
herman wiegerman
Test driver
*

« Antwoord #31 Gepost op: oktober 05, 2009, 04:31:56 pm »

Ik had er op de één of andere manier niet zoveel van verwacht maar ik ben op een aangename manier verrast door het boek 60 jaar Formule 1.

Het enige wat een beetje jammer is....mijn autosport boekenplank is nu echt doorgebogen sinds deze laatste aankoop.  Ik weet het niet
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #32 Gepost op: oktober 07, 2009, 10:58:18 am »

Ik had er op de één of andere manier niet zoveel van verwacht maar ik ben op een aangename manier verrast door het boek 60 jaar Formule 1.

Het enige wat een beetje jammer is....mijn autosport boekenplank is nu echt doorgebogen sinds deze laatste aankoop.  Ik weet het niet

Beste Herman, is dit meer een tekstenboek, of juist een fotoboek geworden? Ik ken dit boek namelijk (nog) niet.

herman wiegerman
Test driver
*

« Antwoord #33 Gepost op: oktober 10, 2009, 03:11:12 pm »

hoi,

het is beide. Elk jaar beslaat 4 pagina's. Omschrijving van het jaar. 3 kleine foto's en 1 pagina grote foto per jaar.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: oktober 26, 2009, 03:15:13 pm »

Citaat
Button brengt boek uit over kampioenschapsjaar

Jenson Button brengt op 19 november een boek uit met de titel 'My Championship Year', waarin de kersverse wereldkampioen zeer gedetailleerd terugblikt op het seizoen 2009. Het boek zal worden uitgegeven door Weidenfeld & Nicholson.

Button zal in het boek uitgebreid beschrijven hoe hij alle trainingen, kwalificaties en races heeft ervaren. Ook kun je het radioverkeer tussen Button en zijn team nalezen, evenals de sms-jes die de Brit tijdens een raceweekend verstuurde. Het geheel wordt aangevuld met de nodige statistische en technische gegevens. Het voorwoord van 'My Championship Year' zal worden verzorgd door teambaas Ross Brawn.
herman wiegerman
Test driver
*

« Antwoord #35 Gepost op: oktober 28, 2009, 01:25:07 pm »

En nog één van Button:

In Brawn GP's sensational debut season, Jenson Button has finally achieved his lifelong ambition to become Formula 1 World Champion. Here is the complete story of Jenson's racing career, from his debut in schoolboy karting to the World Championship crown eventually secured with a superb drive in the 2009 Brazilian Grand Prix. Fully illustrated in colour throughout, this carefully researched book by one of F1's leading journalists includes interviews with friends, family and leading F1 personalities, including Frank Williams, Patrick Head, Ron Dennis, Alain Prost, Flavio Briatore, Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella, David Richards and Ross Brawn.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: juli 27, 2010, 05:45:52 pm »

Voor mijn verjaardag heb ik het boek 'Races, Faces, Places' gekregen.

Gaaf, groot boek met grote foto's en weinig teksten. De foto's zijn van (de inmiddels overleden) fotograaf Michael Cooper, de schrijver is Paul Parker.
Meer info: http://www.amazon.co.uk/Races-Faces-Places-Photography-Michael/dp/1844255085
en http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3200.asp?id=14500

Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #37 Gepost op: juli 27, 2010, 06:29:48 pm »

proficiat Dirk met je 23ste verjaardag Tong

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #38 Gepost op: juli 27, 2010, 06:30:46 pm »

Tijdje geleden "Tom Coronel 20 jaar op de limiet" gelezen. Leuke anecdotes en het leest lekker weg, toch had ik er meer van verwacht. Niet dat ik niveau "Flat Out Flat Broke" van Perry McCarthy had verwacht maar in ieder geval wel meer in die richting.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #39 Gepost op: juli 27, 2010, 08:58:57 pm »

proficiat Dirk met je 23ste verjaardag Tong

23, wow was dat maar waar... Lachebek

Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: juli 28, 2010, 06:10:32 pm »

Ik ben nu de biografie van James Hunt aan het lezen! Lachen
« Laatste verandering: juli 28, 2010, 06:13:07 pm door Rocket Ron » Gelogd

When the flag drops, the bullshit stops!
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: december 27, 2010, 02:20:05 pm »

Recent nog het boek over Jan de Rooy gelezen. Indien je interesse in Dakar hebt is het een aanrader. Het Le Mans en Le Mans Series jaarboek is ook weer aangeschaft (nog niet thuisbezorgd).

In het artikel van René de Boer komt het boek “Gruppe 5 – Die Silhouettenformel 1976-1981” ter sprake. Lijkt me interessant en ga ik zeker aanschaffen.
http://www.autosport.nl/news/21815/div_bespreking_autosportboeken_2010_%282%29.html

Iemand nog ander leuk leesvoer aangeschaft?
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #42 Gepost op: december 27, 2010, 08:25:56 pm »

In de categorie Le Mans series recent de jaarboeken 2007 en 2008 van de ALMS aan collectie toegevoegd (aanbieding 2 stuks incl. verzending wereldwijd 65 USD das ongeveer 50 eur), vooral uitstekende fotoboeken, helaas iets minder qua stats, versie 2009 is compleet uitverkocht en versie 2010 verschijnt dan weer alleen digitaal omdat er niet voldoende sponsors te vinden zijn...
« Laatste verandering: december 27, 2010, 08:30:06 pm door Coach Ep » Gelogd

"Endurance is more important than truth"
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #43 Gepost op: december 27, 2010, 08:31:31 pm »

Ik dacht juist dat die Amerikanen dol op statistieken zijn.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #44 Gepost op: februari 24, 2011, 09:21:46 pm »

In het artikel van René de Boer komt het boek “Gruppe 5 – Die Silhouettenformel 1976-1981” ter sprake. Lijkt me interessant en ga ik zeker aanschaffen.

Inmiddels aangeschaft? Het RTL GP magazine (dat ik trouwens super vind om te lezen en te kijken, heeeeeeeerlijk!) heeft het toevallig ook over dit boek. Hun conclusie is simpel: "topboek".

Ook hebben ze het trouwens over het boek 'Porsche 956: Sketches of Performances', wat ze "een geweldig, griezelig compleet boek" vinden. Heel goedkoop is 'ie overigens niet: http://cgi.ebay.nl/Porsche-956-Sketches-performances-Le-Mans-Racing-/370476444278?pt=Sach_Fachb%C3%BCcher&hash=item56421dea76
« Laatste verandering: februari 24, 2011, 09:23:53 pm door Drrrrkkk » Gelogd

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  

Ga naar: