Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 08:58:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 11 12 [13]
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van BelgiŽ  (gelezen 82601 keer)
sebastiaan
Gast
« Antwoord #180 Gepost op: September 23, 2008, 05:29:11 »

En dit bij een miljoenen verslindende sport die zonder een beetje regen in sportief opzicht door de mand valt. Men heeft de mazzel dat het af en toe regent en dat de kampioenschappen de laatste twee jaar spannend waren, anders was het 't aankijken hel niet meer waard.
Ik ga zelfs zondag voor de nieuwe nachtrace niet meer voor de tv zitten.
Ik ben er klaar mee.
Walgelijk!

jij en vele andere zullen de F1 niet mee volgen als de FIA de straffen niet gelijk legt in alle klasse zoals indd het incident in Valencia - massa in de F1 en senna in de GP2 -. Het is ronduit belachelijk dat zulke straffen worden uitgedeeld. De FIA maakt zichzelf belachelijk als ze tjdens de race zeggen dat het actie goed is en dan achteraf straffen uitdelen. Mensen voelen zich bedonderd en in de rug gestoken en het word tijd dat er wat tegen word gedaan.
en ook ik ga deze race niet volgen al is het maar als 1-zijdig protest.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #181 Gepost op: September 23, 2008, 05:35:22 »

Geweldig hoor, tv-uitzendingen boycotten. Alleen zal het absoluut geen effect hebben. Zowel de FIA als de FOM zal het niet eens merken dat er minder wordt gekeken. De meesten zullen ook wel gewoon kijken. Zoals gezegd, tussen alle rotzooi door zijn er dit jaar zat mooie gebeurtenissen in de F1. Vettel zijn eerste overwinning, dit weekend de allereerste nachtrace.

Daarentegen hoop ik wel dat deze zaak de GPDA, de FIA en alle organisaties daar omheen wakker heeft geschud en dat men in gaat zien dat er wat moet gebeuren. Maar domweg de tv op een ander kanaal zetten zal totaal geen effect hebben.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #182 Gepost op: September 23, 2008, 05:36:49 »

weet ik  Tong zolang ik maar denk dat het helpt Lippen verzegeld zit tussen mijn oren he  Cool
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #183 Gepost op: September 23, 2008, 06:06:35 »

FIAK:
Ferrari Is Altijd Kampioen
Boos

Ik vind het ronduit belachelijk dat de FIA al 2 seizoenen straffen oplegt jegens McLaren welke Ferrari elke keer ontloopt.
Competitie vervalsing is het voor mij.
Want waarom ging Raikkonen vrijuit na de botsing in Monaco en kreeg Hamilton een straf na de botsing in Canada?

Ik vind het echt doodzonde van de sport.
Ik zou het een sterke actie vinden als McLaren nu zegt:
Het is genoeg geweest, wij stoppen er mee!
Misschien word de FIA dan wakker Verbaasd Rollende ogen
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #184 Gepost op: September 24, 2008, 09:06:12 »

FIAK:
Boos

Ik vind het ronduit belachelijk dat de FIA al 2 seizoenen straffen oplegt jegens McLaren welke Ferrari elke keer ontloopt.
Want waarom ging Raikkonen vrijuit na de botsing in Monaco en kreeg Hamilton een straf na de botsing in Canada?

Rollende ogen

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #185 Gepost op: September 24, 2008, 09:37:28 »

weet ik  Tong zolang ik maar denk dat het helpt Lippen verzegeld zit tussen mijn oren he  Cool

Rollende ogen

De eerste ideeŽn / initiatieven volgen inmiddels:

Citaat
Oud-coureurs: "Wedstrijdleiding moet op de schop"

Volgens oud-wereldkampioen Jackie Stewart is het gebrek aan een professionele wedstrijdleiding een groot probleem in de Formule 1. Naar aanleiding van de straf die Lewis Hamilton in BelgiŽ kreeg, roept de Schot dan ook op tot de komst van een vakkundige raceleiding, zodat er meer consistentie in de straffen komt.

"Om het maar grof te zeggen: we hebben te maken met parttime amateurs die enorm veel invloed op de sport hebben", vertelde Stewart aan The Herald. "Dat moeten we veranderen, anders loopt de sport het gevaar om al haar geloofwaardigheid te verliezen. We hebben stewards nodig die fulltime in dienst zijn en die rechtstreeks verantwoording aan de FIA afleggen. Zo gaat dat ook in het voetbal en tennis."

"Ik kan niet snappen waarom de grote multinationals miljoenen in de Formule 1 stoppen en deze situatie laten zoals het is", vervolgde de Schot, die wel vaker kritiek heeft op de FIA. "Het probleem is ook dat er geen consistentie is. De stewards in Singapore zullen andere beslissingen nemen dan die in Valencia of Spa."

John Watson, ook voormalig Formule 1-coureur, heeft ook een oplossing: het aanstellen van oud-coureurs. "Het is zorgwekkend dat de beslissing van de wedstrijdleiding zo in twijfel is getrokken. Het in Parijs gegeven bewijs toont aan dat de kwaliteit van de wedstrijdleiding kan worden verbeterd", zei hij tegen Setanta Sports. "Ik denk dat je minstens ťťn oud-coureur in de wedstrijdleiding moet hebben. Zo iemand kan bepaalde situaties beter begrijpen."
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #186 Gepost op: September 24, 2008, 10:41:03 »

Wie zijn die oude knakkers toch die nu achter de groene tafeltjes zitten Verbaasd?

Michael

Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #187 Gepost op: September 24, 2008, 06:06:31 »

FIAK:
Boos

Rollende ogen

Tuurlijk,
Zullen geheid mensen zijn die deze reactie wat overtrokken vinden.
Maar zo kijk ik op dit moment tegen de Formule 1 aan
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #188 Gepost op: September 24, 2008, 10:50:36 »

Tuurlijk,
Zullen geheid mensen zijn die deze reactie wat overtrokken vinden.
Maar zo kijk ik op dit moment tegen de Formule 1 aan

"Overtrokken" is de verkeerde omschrijving. "Het slaat echt nergens op" is een betere... Beschaamd

Ik moet ook een beetje lachen om mensen die hier op het forum "nou ik kijk mooi niet meer" reacties geven. Oh jee, en nu...? Daar voel ik mij, als ik wel kijk, dan slechter door ofzo? Rollende ogen

Over Ferrari hoor je me niet eens meer, ik heb ervan gezegd wat ik ervan wilde zeggen en mensen maken er hier alsnog een sport van om helemaal door te slaan en zomaar allerlei ongefundeerde zaken te roepen.
Nu wordt McLaren ook nog eens als kind van de rekening gepresenteerd. Ach guttegut die arme Ron Dennis en kornuiten. Maar was er vorig jaar niet iets met een spionagezaakje ofzo? Oh wacht, was dat niet dť meest schandalige zaak van de laatste 15 jaar F1 ofzo? En ging dat niet om het hoogste bedrag ooit in de historie van de F1 ofzo? Allemaal de schuld van de FIA en Ferrari zeker? Rollende ogen
Zucht...
« Laatste verandering: September 24, 2008, 10:58:59 door Drrrrkkk » Gelogd

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #189 Gepost op: September 25, 2008, 09:07:40 »

Reactie van Jos Verstappen in de Telegraaf van vanochtend:

"Het laatste oordeel in íde affaire Hamiltoní is geveld, de in BelgiŽ uitgedeelde straf wordt niet teruggedraaid en ik kan me daar helemaal in vinden. Direct na de inmiddels beruchte manoeuvre waarmee Hamilton op Spa een chicane afsneed en vervolgens RšikkŲnen inhaalde, riep ik al dat hij daarvoor gestraft zou gaan worden. Hoe je het ook wendt of keert, hij heeft in de bewuste ronde op onreglementaire wijze voordeel gehaald uit zijn actie en dus is het terecht dat hij daarvoor is bestraft. En of hij nu 25 of slechts 10 strafseconden aan zijn broek krijgt, vind ik dan verder niet zo relevant.

Inmiddels zijn we in de beslissende fase van het F1-seizoen beland en het is opnieuw ontzettend spannend. Er zijn nog vier races te gaan, maar ik durf wel te voorspellen dat de WK-strijd pas tijdens de laatste race in BraziliŽ wordt beslist. Lewis Hamilton of Felipe Massa, dat is waar het de komende races allemaal om draait. Zelf heb ik geen favoriet, ik vind ze beiden de titel waardig en gun het ze ook allebei. Hamilton heeft in mijn ogen wel wat meer uitstraling dan Massa, mocht de Brit dit seizoen de titel grijpen, dan zal dat zeker niet de laatste keer zijn."

[Update: er schijnen wat misverstanden te zijn omtrent mijn plaatsing van bovenstaande; alsof ik het zou gebruiken om mijn mening(en) kracht bij te zetten. Dit is niet de reden van de plaatsing. Het was puur informatief bedoelt om de forummers te laten lezen wat Neerlands succesvolste F1-coureur er van vindt. Nothing more, nothing less. Andere reacties van internationaal ervaren coureurs zal ik dan (ook al hebben ze andere meningen) natuurlijk ook plaatsen, als ik die ergens tegenkom]
« Laatste verandering: September 25, 2008, 11:11:13 door Drrrrkkk » Gelogd

Pagina's: 1 ... 11 12 [13]
  Print  

Ga naar: