Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
April 18, 2019, 10:42:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
  Print  
Auteur Topic: American Le Mans Series  (gelezen 62584 keer)
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Gepost op: Augustus 31, 2008, 11:08:31 »

Volgt men hier de ALMS? met de gebroeders Pastorelli? Zij vielen afgelopen zaterdag in Detroit uit door mechanische problemen. De twee LMP2 Acura's hebben de LMP1 Audi van Pirro/Fassler verslagen, prachtig. Na 104 ronden was het verschil tussen de nr. 1 en nr. 2 slechts 3 seconden! Volop gevechten in de race, Dumas die Pirro voorbij wil en daarbij Van Overbeek in de GT2 Porsche van de baan rijdt. Dumas krijgt daarvoor (onterecht volgens mij) een stop-and-go penalty.

Volgende race: Petit Le Mans!

Live Timing:
http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html

Live onboard en helikopter video's:
http://gms.speedtv.com/Online/?SID=*3

Petit Le Mans is van 1-4 oktober, de race begint 3 oktober om 11:15AM EDT dat is 16.15 NL tijd

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 31, 2008, 04:56:25 »

Wanneer ik was actie zie op MotorsTV, blijf ik weleens kijken. Daar houdt het eigenlijk ook wel mee op.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 31, 2008, 06:05:08 »

ja ik heb de laatste race live gemist.
maar de samenvatting wel gezien was ene leuke race:)
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: September 01, 2008, 10:32:35 »

Je bent de eerste die ook vindt dat Dumas geen penalty had moeten krijgen, iedereen op het MotorsTV forum vond het terecht.
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: September 02, 2008, 11:34:08 »

Acura, Porsche en de LMP1's .. altijd leuk! Lachebek

When the flag drops, the bullshit stops!
sebastiaan
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 03, 2008, 10:03:20 »

ik vind het zeker een genot om naar te kijken vooral laguna Seca ( stiekem mijn favoriete baan).
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: September 04, 2008, 09:14:30 »

Je bent de eerste die ook vindt dat Dumas geen penalty had moeten krijgen, iedereen op het MotorsTV forum vond het terecht.

Ik ben altijd tegendraads, maar die Van Overbeek had beter in zijn spiegels moeten kijken, als GT2 coureur weet je dat er een snellere LMP aan komt, dan ga je toch netjes aan de kant?

mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: September 06, 2008, 02:08:02 »

De ALMS races zijn altijd spannend! Alleen jammer dat er zo weinig GT1 auto,s zijn ( alleen de Corvettes en een prive Aston die het tempo niet kan volgen) en ook bij de LMP1 zijn de Audi's de enige serieuze kandidaten. Maar hoera, volgend jaar ook de LMP1 Acura!!
En wat dachten we van de strijd - meestal op kleven en dood - bij de GT2!

Als je de ALMS en LMS bij elkaar zou voegen dan heb je een waanzinnig veld met zeer grote namen qua rijders, auto's en teams. Een WK status waardig??
sebastiaan
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: September 07, 2008, 11:19:33 »

De ALMS races zijn altijd spannend! Alleen jammer dat er zo weinig GT1 auto,s zijn ( alleen de Corvettes en een prive Aston die het tempo niet kan volgen) en ook bij de LMP1 zijn de Audi's de enige serieuze kandidaten. Maar hoera, volgend jaar ook de LMP1 Acura!!
En wat dachten we van de strijd - meestal op kleven en dood - bij de GT2!

Als je de ALMS en LMS bij elkaar zou voegen dan heb je een waanzinnig veld met zeer grote namen qua rijders, auto's en teams. Een WK status waardig??

zeer zeker maar de reglementen zijn verschillend.
dat is ook de reden dat Penske niet met hun LMP2 porsche le mans rijd want die auto is qua lengte (iv,m reglement) kleiner d8 ik of groter.
ze zijn niet evengroot als die van VM en het kost voor Penske teveel om die auto te verbouwen.
Marcel ten Caat
Bronze medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: September 07, 2008, 10:24:00 »

Ik ben altijd tegendraads, maar die Van Overbeek had beter in zijn spiegels moeten kijken, als GT2 coureur weet je dat er een snellere LMP aan komt, dan ga je toch netjes aan de kant?
Aan de kant in een bocht? Je kunt van Van Overbeek moeilijk eisen dat ie voor de bocht de wagen aan de linkerkant van de baan bijna stilzet en de LMPs laat passeren. Er kan ook niet van hem worden verwacht dat ie constant in z'n spiegel kijkt.

De achteropkomende LMP is sneller en zal dus de beslissing moeten maken...en is het in het echte leven ook niet zo dat wanneer je achterop iemand rijdt jij altijd fout bent? Knipoog
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: September 07, 2008, 11:40:14 »

Zojuist de crash van Lucas Luhr gezien op Detroit. Een aardig harde klapper, maar de banden deden goed hun werk en ik geloof dat hij in orde was.

Moet zeggen dat wat van ik zag, het stratencircuit van Detroit er gaaf uitzag.
Marko
Bronze medal driver

The Lizard isn't driving fast, it's Flying low.

« Antwoord #11 Gepost op: September 08, 2008, 10:59:17 »

Dumas zou beter moeten weten, hij heb zelf in die klasse gereden en weet donders goed dat een GT2 wagen niet zomaar oplost, even 2 bochten wachten en verder vechten nu was het gelijk bekeken zaak en minder punten. Zal wel aan de adrealine liggen  Lachen

En yep, volg ALMS 100%, "me" teampie rijdt er namelijk  Cool
mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: September 08, 2008, 09:26:50 »

Over het van Overbeek verhaal: In de ALMS is het de regel dat de GT's op de ideale lijn blijven. Deze regel is ingesteld omdat het erg vaak voorkwam dat de Gt's door de LMP's van de baan werden gereden.

En als ik het goed heb begrepen hebben de LMP 2 auto's idd reglementaire voordelen in vergelijking met Europa. Het is dus idd zo dat de Porsches op Le Mans geen kans hebben op de totaal overwinning. Volgens mij is dat de reden dat Penske niet geinteresseerd is in deelname aan deze race. De auto is volgens mij dezelfde als VM alleen is deze volgens het Europese reglement qua restrictors, gewicht en tank inhoud ( als ik het zo even uit mijn hoofd opnoem).
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: September 09, 2008, 04:24:00 »

En yep, volg ALMS 100%, "me" teampie rijdt er namelijk  Cool

[/quote]

Die laatste zin snap ik niet helemaal, maar goed Flying Lizard is opzich wel een cool team, vooral door Jörg Bergmeister.

Al vind ik de Porsche een beetje oververtegenwoordigd in de GT2 klasse, liever meer Panozzen of dat Mazda, Acura en Pontiac meedoen?

Maar de Porsche  Vs. Ferrari gevechten zijn soms wel spannend.

sebastiaan
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: September 09, 2008, 09:46:03 »

en vergeet niet de GT40 Cool blijft ene brute bak.

maar ind zijn de porsches een beetje te oververtegenwoordigd.
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
  Print  

Ga naar: