Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
mei 23, 2013, 08:31:49 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Carlo van Dam Japans F3 kampioen!  (gelezen 7531 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Gepost op: augustus 30, 2008, 09:46:27 pm »

Carlo van Dam Japans F3 kampioen!

Knap hoor, zeer knap om alles en iedereen achter te laten en aan de andere kant van de wereld je droom proberen waar te maken. En nog doen ook!

Persoonlijk vond ik Van Dam eigenlijk al de sterkste van de lichting Van der Garde/Strous/Van der Zande/Meijer/Kool/etc. Een vakman, volledig met z'n sport bezig. Iemand wars van sterallures en niet iemand die als een mediagetrainde robot flitsend gekleed als wandelend reclamebord voor de camera's verschijnt... o-jee als mijn haar maar goed zit Knipoog
Fijn om zo iemand zonder bla-bla te zien, wordt steeds schaarser in het autosportwereldje.

Zogenaamde 'kenners' vonden dat hij de trip naar Japan niet zou moeten maken, want dat zou toch niks worden. Ikzelf vond het juist wél een zeer goede kans (heb dat destijds ook uitgebreid geventileerd op de Autosport.nl-site), om daar met topmateriaal en een keurig salaris te gaan racen. Bovendien zou het hem een wereldburger gaan maken, want Van Dam was nog redelijk 'groen' in Nederland.

Nu is meneer kampioen geworden... weet je hoeveel Nederlanders dat gelukt is in het land van de reizende zon? Zijn er niet zo gek veel hoor. Daarom zeg ik: groot applaus voor Carlo-san. En dat wij Nederlandse autosportfans nog maar vooral erg veel mogen genieten van zijn kunsten!

(voor de critici: nee ik ben geen voorzitter van de Carlo van Dam fanclub hoor... nóg niet Knipoog)
« Laatste verandering: augustus 30, 2008, 10:36:51 pm door Drrrrkkk » Gelogd

JVD
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: augustus 30, 2008, 10:00:21 pm »

Carlo vind ik inderdaad ook 1 van de toppers in Nederland, hopelijk mogen wij idd nog wat van hem zien in Europa, al denk ik dat hij daar wel goed zit! Lachebek

En elke Race dit seizoen op het podium, Hoezo Constant! Geschrokken Super Job!
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: augustus 31, 2008, 11:08:15 am »

Zoals ik al eerder gezegd had, superprestatie van Carlo en ik ben benieuwd waar we hem volgend jaar terug gaan zien.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #3 Gepost op: augustus 31, 2008, 11:15:46 am »

Als hij slim is zoekt hij een goed GP2 team voor volgend jaar, Sutil won de All-Japan F3 in 2006 en ging toen gelijk naar de F1 en kwam bij Spyker terecht. Het is niet de vraag OF Carlo in de F1 komt maar WANNEER. Sutil zat overigens ook bij TOM's, hij won de titel met 'slechts' 5 overwinningen en met 30 punten voorsprong op de Nr. 2 (Kazuya Oshima). Als we alleen hier op af gaan zou dat kunnen zeggen dat Carlo van Dam een betere coureur is dan Sutil en dus bij een middenmoter/top team in de F1 zou kunnen komen  Knipoog

sebastiaan
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: augustus 31, 2008, 11:16:45 am »

Ik zie hem toch liever ene jaar GP2 doen laat hem maar groeien en niet meteen in de F1.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: augustus 31, 2008, 11:19:23 am »

F3 en F1 verschillen hemelsbreed. Tuurlijk is het goed wat Carlo laat zien in de F3, absoluut. Maar dat wil niet zeggen dat hij in de F1 niet hopeloos kan falen.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: oktober 17, 2008, 11:07:05 am »

Carlo van dam gaat rijden in het Japans super GT voor Subaru.
nadat hij ook in de Lexus heeft gereden is hij nu uitgenodigd door Subaru.

Komend weekend zal Carlo van Dam in de Subaru racen op het circuit van Autopolis. Tijdens het weekend van 8 en 9 november vindt de laatste race van het jaar plaats op de Fuji Speedway.

UPDATE!

Carlo van Dam rijd de laatste 2 races dus niet 1 maar allebei aankomend weekeind op autopolis en daarna Fuji Speedway.
« Laatste verandering: oktober 17, 2008, 01:26:17 pm door Sebastiaan » Gelogd
Martijn Stolze
Rookie driver
**

« Antwoord #7 Gepost op: oktober 17, 2008, 03:14:38 pm »

Hoe kan iedereen die hier boven staat nou echt denken dat Carlo in de F1 komt? Hij is goed genoeg ja, maar heeft geen sponsors, geen fabriek, niemand kent hem in GP2, en hij heeft aangege door deze problemen gewoon in Japan te blijven racen, een combo van Nippon en SuperGT waarschijnlijk. Als hij schittert in Macau misschien maar ga maar nergens vanuit!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: oktober 17, 2008, 10:04:08 pm »

Weet je dat wel heel zeker? Van Dam staat bij Toyota onder contract (rijdt daar binnenkort ook nog de F3 race van Macau voor) en het lijkt me toch heel sterk dat die hem een concurrerende auto laten besturen.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: oktober 17, 2008, 10:39:44 pm »

Weet je dat wel heel zeker? Van Dam staat bij Toyota onder contract (rijdt daar binnenkort ook nog de F3 race van Macau voor) en het lijkt me toch heel sterk dat die hem een concurrerende auto laten besturen.

Tja, het wordt op zijn eigen website vermeld:

Citaat
Carlo secures Super GT seat at Subaru
This weekend, Carlo van Dam will take part in the Japanese Super GT championship for the factory team of Subaru. The Japanese Formula 3 champion is happy with this opportunity after a good season and a successful 1000km race at Suzuka with the Super GT team of TOM’s.

Carlo: “This is a very nice chance! It’s going very well in Japan this year, and there are a lot of opportunities here. Teams appreciate my performances this year, and as a result I get the chance of Subaru to race in the GT300 class.”

“My team boss of TOM’s arranged this possibility, which makes me smile. I will drive the car for the first time on Friday at the Autopolis circuit during the free practice session. I also will participate at the last weekend of the season at the Fuji Speedway. I’m looking forward to drive the Subaru with my experienced teammate, who won 3 titles in the Super GT class. And if everything goes well, let’s see what it could bring for the future.”
sebastiaan
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: oktober 18, 2008, 09:26:07 am »

Als hij goed presteert heb je best kans ( als hij indd een contract bij Toyota heeft) dat hij tussen nu en 1,5 jaar een test mag doen in de F1 auto.
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: oktober 23, 2008, 03:08:07 pm »

Als hij goed presteert heb je best kans ( als hij indd een contract bij Toyota heeft) dat hij tussen nu en 1,5 jaar een test mag doen in de F1 auto.

Een test lijkt me wel ja.. en dat vind ik ook redelijke beloning voor hem! Formule 1 zie ik helaas niet voor hem zitten. Droevig

When the flag drops, the bullshit stops!
Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Antwoord #12 Gepost op: oktober 24, 2008, 08:34:53 am »

Tja, Nederland heeft al meer talentvolle rijders dan dat er F1 zitjes zijn, dus het is altijd verschrikkelijk lastig om er eentje te bemachtigen. Ik gun het hem van harte, maar het moet hem ook liggen...
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: november 14, 2008, 11:35:36 am »

En van Dam ook op pole in Macau! Lachen
Overigens doet Roberto Merhi (die jongen uit de Eurocup Formule Renault 2.0) het ook zeer goed! Tong

When the flag drops, the bullshit stops!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: november 15, 2008, 04:07:58 pm »

Waarom waarom waarom... http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9093&rubriek=int   Boos
Ik krijg opeens flashbacks naar de opwarmronde van de Marlboro Masters op Zandvoort, waarin toenmalig F3-rijders Stefan de Groot en Robert Doornbos elkaar raakten.

Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: