Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 08:12:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Toerwagens Groep A  (gelezen 17884 keer)
FastFreddy
Rookie driver
**

« Antwoord #15 Gepost op: December 05, 2008, 05:16:01 »

Zeker een droevig einde van m'n oude Monza  Huilen

Ik kan me de brand nog herinneren, kon de rookwolken vanuit m'n kantoor zien, urenlang. Nooit geweten dat de Monza er stond...

Overigens heb ik hem hem niet gekocht van Mantzel, maar geruild voor m'n Manta, die Mantzel met alle geweld wilden hebben...

Ook de Kadett GT/E van Peter was oorspronkelijk van mij. Die klapper gebeurde die nadat ik je had verteld het Scheivlak in z'n 4 te nemen, Peter? Knipoog. Ook deze foto doet mij hart pijn

Enkele fotootjes van m'n Gr.A Opeltjes

De scheve bumper kwam door een kleine aanvaring met de 325 van onze Baron... Knipoog en nee, ik werd niet door Jaques Cleutjens en Fredje Frankenhout gelapt toen deze foto werd genomen, ik had ze echt in de Tarzan gepasseerd. Ik bewaar nog de beste herinneringen aan m'n "gevechten" met Jaques, toen was het nog mogelijk deurkruk aan deurkruk door de Gerlach te driften.

Overigens, het oude Scheivlak met die kuil in het midden, was met de Kadett en Manta met de starre achteras prima volgas te nemen in 4, met de Monza en z'n onafhankelijke ophanging achter was het wennen, de auto sprong zeker 1-2 meter opzij, gewoon een kwestie van iets eerder insturen en de kar z'n gang laten gaan was de beste oplossing.

Freek Staal
« Laatste verandering: December 05, 2008, 05:28:27 door FastFreddy » Gelogd
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: December 05, 2008, 09:10:02 »

Beste Freek,

Dank voor de reactie. En dat er nog maar meer berichten onder dit kopje 'Historie' bij mogen komen.
Persoonlijke interesse: stuurt u nog weleens op het Zandvoortse asfalt?

Dirk

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
FastFreddy
Rookie driver
**

« Antwoord #17 Gepost op: December 07, 2008, 12:00:44 »

He Dirk, ik heb nog historisch geraced in een Mustang van 94 tot 99, en in 2000 nog wat rondjes gedraaid in een Alfa GTam, maar daarna is er helaas niet meer van gekomen, te drukke werkzaamheden...
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: December 08, 2008, 09:39:00 »

He Dirk, ik heb nog historisch geraced in een Mustang van 94 tot 99, en in 2000 nog wat rondjes gedraaid in een Alfa GTam, maar daarna is er helaas niet meer van gekomen, te drukke werkzaamheden...

Ah natuurlijk ja: die Apex-gele Ford Mustang Lachebek
Ik zie die nog steeds rijden bij de HARC, maar dan zeker met een nieuwe eigenaar? En de keus om daarna met Alfa Romeo te gaan rijden vind ik opmerkelijk; eerst de betrouwbaarheid van Opel- en Ford materiaal en daarna 'Italiaanse degelijkheid' Verbaasd Lachen

Over de Opel Monza nog: toen de ADAC Noordzee Cup nog wat voorstelde in de jaren '80 (toen: kolossale startvelden in evenzoveel klassen, nu: met pijn en moeite een Youngtimer-veldje Huilen) was het gebruikelijk dat 'Niederländers' als gastrijder meereden met sommige Duitse klassen. En daar was die super-Monza opeens... met Dhr. Staal of Dhr. Fontijn achter het stuur?
Anyway, heer en meester he op het Zandvoortse asfalt... gaaf!

FastFreddy
Rookie driver
**

« Antwoord #19 Gepost op: December 08, 2008, 12:16:47 »

Ik heb één keer een ADAC Noordzee Cup met de Monza gereden (ook nog eens met de Kadett GTE) en de race ook gewonnen (ik geloof in 87), ik heb nog steeds ergens de enorme krans die de ADAC aan de winnaar uitdeelde.

Ik herinner me die race nog, was in een rondenlang duel gewikkeld met een Gr.5 Schnitzer BMW 320. De laatste paar ronden zag ik hem in m'n spiegel in Bosuit steeds dwarser gaan, de voorlaatste ronde spinde de BMW en kaatste van de ene naar de ander vangrail...lolz, de (duitse) gastspeaker was nogal enthousiast hoorde ik later...

Races tegen de Duitsers was toch altijd iets speciaals, gaf me nog iets meer motivatie.

PS ik ging de Alfa rijden omdat ik destijds in een GTV m'n licentie heb gehaald, is nog steeds een favoriet voor mij een toch wel behoorlijk betrouwbaar.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Januari 08, 2009, 12:50:17 »

Soms werd het Groep A-veld aangevuld met andere auto's voor een 40 ronden race, zoals in 1984. Gastrijders waren o.a. Jan Lammers, Michael Bleekemolen en Amee Caron (toen nog Post). Oftewel: onbehouwen Camaro V8-stampwerk versus fragiele Franse hogedruk pk's Lachebek
http://nl.youtube.com/watch?v=PitUwOqlDkE

en

http://nl.youtube.com/watch?v=kqWdnlJcrEg

Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #21 Gepost op: Januari 09, 2009, 01:05:09 »

Prachtige (inmiddels bekende) filmpjes Dirk!!

Je bent trouwens lekker bezig op You Tube   GO ON!!!! Grijns Grijns
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Januari 09, 2009, 11:07:56 »

Prachtige (inmiddels bekende) filmpjes Dirk!!

Je bent trouwens lekker bezig op You Tube   GO ON!!!! Grijns Grijns

Dank u!
Tsja, ik ben al een aantal daagjes ziek thuis en heb afgelopen dagen inderdaad flink gerommeld met mijn computer en een berg videobestanden. Veel knip- en plakwerk, maar wel leuk.

Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: