Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 14, 2019, 09:02:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  
Auteur Topic: 10 aug. mooie autosport tv middag, met unieke docu!  (gelezen 26273 keer)
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #45 Gepost op: Augustus 21, 2008, 09:15:45 »

ik denk dat frank en petor beter even per mail verder kunnen "babbelen".......
voordat het uit de klauwen loopt en dat is niet de opzet van dit forum.

frank je uit je frustratie toch wel duidelijk, is begrijpelijk, je hebt iets vreselijks meegemaakt wat wellicht beter had kunnen aflopen als ieder zijn werk deed zoals het was afgesproken.
maar je lokt het daardoor wel uit dat anderen meer willen weten, een mens blijft nieuwsgierig. (ik ook zal ik je eerlijk zeggen maar respecteer je standpunt)
blijf schrijven frank en haal ook de goeie herinneringen op!

« Laatste verandering: Augustus 21, 2008, 09:28:23 door ronald jonker » Gelogd
chequered flag
Test driver
*

« Antwoord #46 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:06:54 »

Als voorbeeld waarvoor?
Als je iets te pijnlijk vind voor de betrokken familie moet je hier niet in het openbaar over schrijven. Gelukkig overlijden er niet heel veel mensen op het circuit. Familie of anderzins betrokkenen van de weinigen die de afgelopen jaren overleden zijn en die hier misschien mee lezen, kunnen nu alleen maar gissen.
Gelukkig kunnen ze indien gewenst per persoonlijk bericht het verhaal bij Frank opvragen.

Je zou kunnen zeggen dat mensen hier van doodslag beschuldigd worden. Als Frank dat werkelijk vind dan hoort zijn verhaal bij justitie thuis en niet hier op het forum.

@ Petor: als voorbeeld van het teloor gaan van deskundigheid, van het niet tevoren nadenken over een postindeling bij een matige opkomst en de consequenties daarvan en, tot mijn walging (en dat woord is heel serieus gemeend), de constatering dat rescue marshals, zelfs ervaren RM's met een leidinggevende rol, niet deden wat ze geacht werden te doen: redden.

Dat voorbeeld stamt uit 2003, zoals jij zelf buitengewoon goed weet. Je was er zelf immers heel, heel dichtbij.

Ik heb echt meer te doen dan iedereen die smeuige info wil hebben PM's te gaan sturen. Ik heb er eentje gestuurd, omdat ik weet uit ervaring dat die "goed terecht komt". Denk dat ik nog eentje naar die persoon achteraan stuur, want ik was nog niet compleet in mijn verhaal, maar verder ben ik niet van plan hier veel tijd in te steken. Dat is, zoals Fabian al bedacht had, ook niet mijn opzet. Het diende als voorbeeld in een reply over mijn beweegredenen om bij de OCA met pensioen te gaan.

Doodslag is dit natuurlijk niet. "Grove schuld" of "grove nalatigheid" in juridische zin is waarschijnlijk wel aan de orde, denk ik. Ik ben geen jurist. In morele zin zijn die zaken wel zeker aan de orde. (Die opvatting maakt me niet tot moralist  Grijns.) Misschien heb je gelijk dat dit verhaal naar justitie had gemoeten. Maar zo werken dingen niet, toch, als je in een sportomgeving misstanden aantreft?! Dan verwacht je een omgeving waarin "dingen die niet goed gingen" worden nabesproken en geanalyseerd, dit alles om herhaling te voorkomen. Dan ben je een "lerende organisatie". Heel zuiver gespeeld had het misschien aan het CAR moeten worden voorgelegd, via een rapport van de spoco's. De OCA bleek tot mijn (aanvankelijke) verbijstering echter niet meer te zijn wat ik er van verwachtte, want dit geval moest en zou de doofpot in. Daar was ik (hand op het hart) zeer door geschokt. Ik heb rare dingen meegemaakt in dik 25 jaar als marshal, maar dit nog nooit. Er zijn nogal wat handen boven hoofden gehouden. Ik vind het vreemd dat jij, juist jij, die zich altijd zo heeft druk gemaakt over veiligheidsissues, nu zo krampachtig reageert. Joh, dat hele kleine steekje wat jij daar liet vallen was toch maar een heel miniem schakeltje in die lange keten van mislukking? Voel je niet aangevallen, want ik viel je niet aan. Dus je hoeft ook niet in de verdediging te schieten. Werk liever aan een toekomst voor de OCA waarin weer wél lering wordt getrokken uit fouten. Daar heeft autosportminnend Nederland meer aan. En buitenlandse deelnemers ook.

Hallo Frank,
bedankt voor de info, ik weet nu waar je het over heb.
En geen ruzie maken hé!

Greetzzzzzzzzzzz
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #47 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:22:09 »

Hallo Frank,
bedankt voor de info, ik weet nu waar je het over heb.
En geen ruzie maken hé!

Greetzzzzzzzzzzz
Rollende ogen

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #48 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:31:38 »

Er is dus iets vreselijks gebeurd dat mogelijk voorkomen had kunnen worden. Helaas kunnen we 5 jaar na dato het niet meer terugdraaien, maar dat er (ernstige) fouten zijn gemaakt is duidelijk. Echter, fouten moeten gemaakt mogen worden, vooral door een organisatie die uit vrijwilligers bestaat (hoe ernstig het gevolg ook soms kan zijn). Het is vervolgens de bedoeling dat je zeer grondig evalueert, zodat de oorzaken duidelijk boven tafel komen. Alleen op die manier leer je van je fouten en kun je het de volgende keer voorkomen.

Ikzelf heb het ongeval zoals Frank omschrijft niet meegemaakt, noch heb ik een OCA-verleden. Ik heb dus onvoldoende kennis van zaken in deze om er een mening over te kunnen hebben. Wel kan ik me Frank's treurnis over het voorval (of misschien kan ik zelfs het woord frustratie gebruiken?) goed voorstellen. Ook kan ik me voorstellen dat Petor van de hele situatie baalt, maar dat het nou eenmaal gebeurd is. De lading 'oud zeer' dikt het dan natuurlijk nog wat aan.
Zullen we het dan ook maar verder zo laten? Gebeurd is gebeurd en gezegd is gezegd... ik wil niet de moraalridder of moderator uithangen, maar laten we s.v.p. vooral de vrede onderling intact houden (hoe lastig het soms ook is).

Dirk

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #49 Gepost op: Augustus 28, 2008, 12:29:33 »

Ik voel me niet aangevallen hoor Frank. Je hebt me nooit op enige verantwoordelijkheid in deze aangesproken joh (Ik gebruik je verklein taaltje ook even) dus ik verbaas me erover dat je mij nu op een openbaar forum na vijf jaar beticht van een klein steekje wat ik zou heb laten vallen, waarmee je duidelijk de suggestie wilt wekken dat ik mede verantwoordelijk voor de dood van een rijder bent.

Ik werk na 26 jaar als official nog steeds hard aan de toekomst en een hoger kwaliteits nivo van de OCA.
Jij komt na je mislukte greep naar de macht een aantal jaren geleden in de Smarts zaak niet verder dan het zuurpruimen en klagen op diverse fora over hoe kut de OCA wel niet is.
Daar ben ik krampachtig over, over dat eeuwige gezeur van je.
Neem je verlies in je "staatsgreep" als een vent zoals een van je medecompanen ook gedaan heeft en kom net zoals hem een opbouwende en structuele bijdrage aan het official gebeuren leveren.

Petor, ik heb jou nooit aangesproken op die gebeurtenis omdat ik van mening ben dat jou daarin geen werkelijke blaam treft (althans niet meer dan eenieder die op die bewuste dag de voorbespreking bijwoonde en dus had kunnen/moeten weten welk rampscenario ons boven het hoofd hing en daarop niet reageerde. Dat is inclusief mijzelf). Ik heb andere mensen (die ik wel verwijtbaar gedag toedichtte) wel aangesproken op hun verantwoordelijkheid. Dat ik dat bij jou nooit gedaan heb, geeft aan dat ik jou niets verwijt.

Voor de goede orde wil ik vaststellen dat ik geen ´greep naar de macht heb gedaan´. Ik heb mij beschikbaar gesteld, het bestuur smulde daarvan en steunde die kandidatuur UNANIEM (nieuwtje voor je, misschien), de vereniging gaf vervolgens blijk van afkeuring en ik heb mij, met anderen, teruggetrokken nog voordat het in stemming werd gebracht. Vervolgens werd ik uitgenodigd door de DGA van CPZ om zitting te nemen in het bestuur van de stichting SmartZ (ZIJN plan, wellicht opnieuw een nieuwtje). Vrij kort daarna kwam die DGA tot een andere opvatting en aborteerde hij zijn eigen ongeboren kindje. Toen ging het allemaal niet door.

Ik ken mijn eigen frustraties nogal goed. Dat de OCA niet meer goed functioneert, met name de RM-groep, frustreert mij inderdaad. Ik vind dat ontzettend jammer. Dat, nadat ik die conclusie voor mijzelf al had getrokken, het niet meer mogelijk bleek om het tij te keren, is weliswaar spijtig, maar zeker geen reden tot frustratie. Het is namelijk niet spijtig voor mij persoonlijk, maar juist voor de OCA. OCA-leden kunnen zich nu afvragen `what could have been`, als je kijkt naar de huidige situatie en de vergelijking maakt. Kost misschien wat tijd om dat in te zien. Dan wachten we dat gewoon af.

Overigens ben jij misschien op een verkeerd been gezet met die opmerking over ´verkleinwoordjes´. Volgens het residentieel idioom (algemeen bekend als plat Haags) is ´joh´niet denigrerend bedoeld, maar eerder een vriendelijk verzoek om aandacht voor hetgeen gaat volgen. Het Utrechtse ´joh´ is onmiskenbaar een verkleinwoord van ´jochie´, en als zodanig als een denigrerende aanhef te beschouwen. Ik denk dus dat we, ingeburgerd en wel, te maken hadden met een mis-interpretatie. Als er iets anders achter jouw opmerking zit, dan maar per PM verder, zoals reeds gesuggereerd want we vervelen mensen hiermee, denk ik.

Ik wens je het beste, hoop dat je bevrediging vindt in je hobby, dat je veel van je onmiskenbare enthousiasme kunt overdragen aan nieuwelingen en, binnen de mogelijkheden, kwaliteit kunt neerzetten.

Daarnaast zou het handig zijn als je je eigen mening over zaken en mensen kritisch herziet. Niet iedereen sprak altijd de waarheid tijdens de gestreden strijd. Dat iemand inmiddels is overleden maakt hem toch niet tot een beter of oprecht mens....
« Laatste verandering: Augustus 28, 2008, 12:38:52 door Frank490 » Gelogd

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #50 Gepost op: Augustus 28, 2008, 08:16:12 »

Ik vind het een beetje jammer dat er hier vuile was van een stichting, die werkt met allemaal enthousiaste vrijwilligers, op het forum geplaatst wordt.
Ik kan me jouw frustraties voorstellen Frank, maar dan hoef je het nog niet voor iedereen t plezier in het marshal zijn te vergallen.
Inmiddels weet iedereen hoe het zit, dus laten we het hier maar bij.

Als er iets anders achter jouw opmerking zit, dan maar per PM verder, zoals reeds gesuggereerd want we vervelen mensen hiermee, denk ik.

Uit deze zin blijkt wel dat je graag het laatste woord hebt, Frank. Eerst iemand ergens publiekelijk op aan spreken, en dan zeggen dat hij maar via PM moet reageren als hij nog iets te zeggen heeft. Dus voor de rest van de lezers ben jij degene die het laatste woord heeft gehad.
Ik ken Petor alleen van de intro-dag. Verder heb ik nog nooit met hem op post gestaan, maar hij komt me over als een echte enhousiasteling, die met heel zijn hart langs de baan staat. Iemand die weg loopt bij een vereniging omdat hij het ergens niet mee eens is, heeft bij mij minder waarde. Iemand die zich blijft inzetten voor verbetering binnen de vereniging is voor mij veel meer waard!

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #51 Gepost op: Augustus 28, 2008, 08:23:05 »

... maar zo blijft het dus een welles-nietes verhaal over de OCA he? Rollende ogen
Zullen we dan nu -nogmaals-  weer on-topic gaan en de rest inderdaad zoals voorgesteld via pm'metjes / email / telefoon doen?

Als ik weer aan het topic denk: is er inmiddels al iemand die de documentaire heeft weten te bemachtigen? Zowel als torrent als op de Nieuwsgroepen ben ik het nog niet tegengekomen.

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  

Ga naar: