Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Augustus 22, 2019, 10:21:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: DTM terug naar Oostenrijk?  (gelezen 22282 keer)
Pim Teuns
Silver medal driver

« Gepost op: April 17, 2008, 05:48:56 »

DTM considering return to Austria

By Steven English    Thursday, April 17th 2008, 09:59 GMT

The DTM could return to Austria's A1 Ring once the circuit has been restored by Red Bull, according to series bosses.

The track held three DTM rounds between 2001 and 2003 before it was demolished at the end of the 2003 season, but it is set to be restored by the Austrian energy drinks giant in time for the beginning of next season.

DTM promoter Hans Werner Aufrecht is keen to take the series back to Austria, and is also considering plans to hold races in Russia and China.

"It's no secret that we were happy in Austria," he said. "We doubled the spectator figures each year we were there and we'd certainly like to go back there again if the new track permits it."

The DTM also confirmed a deal last weekend to keep the season-opening race at Hockenheim for the next three years after 93,000 fans attended the event.

Bron: Autosport.com

Zou erg mooi zijn. A1-Ring oftwel Österreichring was een uniek circuit met een erg indrukwekkende background. Singapore zal ook wel mooi worden maar nothing beats nature. Met Red Bull's invloed in de F1 hoop ik eigenlijk ook om deze klasse terug te zien daar. Maar dat zal moeilijk gaan worden met al die nieuwe F1 circuits uit het Midden-Oosten.

Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 17, 2008, 05:52:45 »

DTM considering return to Austria

By Steven English    Thursday, April 17th 2008, 09:59 GMT

The DTM could return to Austria's A1 Ring once the circuit has been restored by Red Bull, according to series bosses.

The track held three DTM rounds between 2001 and 2003 before it was demolished at the end of the 2003 season, but it is set to be restored by the Austrian energy drinks giant in time for the beginning of next season.

DTM promoter Hans Werner Aufrecht is keen to take the series back to Austria, and is also considering plans to hold races in Russia and China.

"It's no secret that we were happy in Austria," he said. "We doubled the spectator figures each year we were there and we'd certainly like to go back there again if the new track permits it."

The DTM also confirmed a deal last weekend to keep the season-opening race at Hockenheim for the next three years after 93,000 fans attended the event.

Bron: Autosport.com

Zou erg mooi zijn. A1-Ring oftwel Österreichring was een uniek circuit met een erg indrukwekkende background. Singapore zal ook wel mooi worden maar nothing beats nature. Met Red Bull's invloed in de F1 hoop ik eigenlijk ook om deze klasse terug te zien daar. Maar dat zal moeilijk gaan worden met al die nieuwe F1 circuits uit het Midden-Oosten.

Ach, waarom per se strijden voor F1 daar? Dan moet aan zoveel eisen worden voldaan... Het is een leuke bijkomstigheid zou ik zeggen, maar niet ten koste van alles. FIA GT aldaar zou toch ook mooi zijn?
Huib
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 17, 2008, 05:56:35 »

Plattegrond van hoe Red Bull de baan wou gaan maken een paar jaar geleden:

Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: April 17, 2008, 05:58:11 »

Gaat allang niet meer door, die planning voor dát circuit. Is toen eens bekend geworden

Is je nick op een andere forum Racefan trouwens? Knipoog
Huib
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: April 17, 2008, 05:59:52 »

Gaat allang niet meer door, die planning voor dát circuit. Is toen eens bekend geworden

Ja klopt! Daar kwam ik ook dit plaatje tegen Knipoog

Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: April 17, 2008, 06:00:02 »

Ach, waarom per se strijden voor F1 daar? Dan moet aan zoveel eisen worden voldaan...

Natuurlijk zou ik de A1-Ring niet in asphalt heaven willen zien veranderen maar zelfs dan zal het circuit meer sfeer hebben dan een Bahrain Dubai of Qatar.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: April 17, 2008, 06:05:48 »

Ja klopt! Daar kwam ik ook dit plaatje tegen Knipoog

Ben zelf ook al een aantal bekenden tegengekomen Grijns Knipoog
Equinsu Ocha
Rookie driver
**

« Antwoord #7 Gepost op: April 17, 2008, 11:35:54 »

Echt vet circuit... jammer dat het ooit van kalender is weg gehaald (geld ook voor F1)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2008, 01:01:16 »

Zeker in vergelijking met de nieuwe circuits waarvoor het moest wijken, zoals Shanghai, Bahrein en Istanbul. Daarvan is alleen die laatste nog redelijk interessant. De A1 Ring had altijd wel spannende races met opvallende momenten. Denk aan de twee crashende Prosts met Heidfeld en Alesi achter het stuur, Coulthard die Hakkinen er aftikte, Schumacher die op aardig spectaculaire wijze zijn voorvleugel eraf reed, de zware crash tussen Sato en Heidfeld.
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2008, 02:36:07 »

Zeker in vergelijking met de nieuwe circuits waarvoor het moest wijken, zoals Shanghai, Bahrein en Istanbul. Daarvan is alleen die laatste nog redelijk interessant. De A1 Ring had altijd wel spannende races met opvallende momenten. Denk aan de twee crashende Prosts met Heidfeld en Alesi achter het stuur, Coulthard die Hakkinen er aftikte, Schumacher die op aardig spectaculaire wijze zijn voorvleugel eraf reed, de zware crash tussen Sato en Heidfeld.
Bahrein vind ik, qua type circuit, toch wel enigszins lijken op de A1 Ring.
Pieter de Boer
Test driver
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2008, 04:09:28 »

Ik ben verbaasd dat deze discussie weer naar voren komt. Nog steeds is er geen bouwvergunning afgegeven voor de nieuwbouw van het circuit. Ik ben bij de laatste DTM-race daar geweest en moet erkennen dat het één van de mooiste circuits was waar ik ooit geweest ben, vooral om de sfeer die er hing.

Het nieuwe A1 circuit is er nog niet en als ik het goed inschat komt het er ook niet meer. Ik ben vorig jaar nog op die locatie geweest om te kijken, maar het is niets anders dan één grote zandheuvel met bomen. Helaas.
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: April 18, 2008, 04:13:15 »

Ik hoor alleen maar tegenstrijdige berichten waarvan ik uitga van het slechtste, maar hoop op het beste.
Er zouden problemen zijn met vergunningen (vooral qua geluid geloof ik)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: April 19, 2008, 11:27:34 »

Ik hoor alleen maar tegenstrijdige berichten waarvan ik uitga van het slechtste, maar hoop op het beste.
Er zouden problemen zijn met vergunningen (vooral qua geluid geloof ik)

Prepare for the worst, hope for the best. Maar in dit geval denk ik dat we het hele nieuwe circuit gewoon moeten vergeten en herrinneren om het spektakel wat we er in het verleden hebben gezien.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: