Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 09:00:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van Duitsland  (gelezen 13858 keer)
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Juli 20, 2008, 04:05:08 »

Toch een leuke race om te kijken.
Jammer dat het de hele race droog is gebleven. Regen had voor nog een paar leuke verrassingen kunnen zorgen.
Maas laat zioch wel erg makkelijk door Hamilton inhalen, hoor. Knullig om je zo aan de kant te laten zetten. Hij had vast gezien hoe Kovalainen het deed voor Hamilton, en dacht: "Dat kan ik nog makkelijker voor hem maken?"
Verder natuurlijk goed resultaat van Piquet. Goede strategie en een beetje geluk helpen hem daarbij. En misschien dat Alonso nu eens zijn grote mond leert houden. Die heeft niks laten zien, maar is wel altijd zo arrogant om zijn teamgenoot vol onder druk te zetten met zijn opmerkingen.
Raikkonen verliest vandaag denk ik de aansluiting voor het kampioenschap, en als Massa en Hamilton geen fouten meer maken gaat het tussen die 2 mensen beslist worden dit jaar. Raikkonen laat te veel steken vallen de laatste tijd. Hamilton is momenteel bezig met een hele goede reeks, dus is nu in mijn ogen de te kloppen man. Als hij deze reeks kan voorzetten is hij in Japan denk ik kampioen.

Verbaasd Sorry, 3 wedstrijden geleden was Hamilton zo goed als afgeschreven, net zo als Massa na de eerste 2 races van het seizoen, nu schrijf je Raikkonen ook al af. De top 3, 4 zit heel dicht bij elkaar, Raikkonen haalt uit 2 beduidend minder geinspireerde races toch een aantal bruikbare punten en met nog een flink aantal races (8 of zo?) te gaan is er dus nog heel veel mogelijk. Dat Hamilton nu het momentum heeft, is duidelijk, Ferrari niet helemaal on top of their game zitten ook terwijl Kubica de aansluiting dreigt kwijt te raken. Geen van de topteams/rijders heeft echter tot nu permanent kunnen domineren en het budget van met name Ferrari doet mij vermoeden dat de Italianen er best eens een tandje bij kunnen gaan steken. 1 ding is voor mij wel duidelijk (dat was al veel langer zo): Massa wordt geen wereldkampioen, dit jaar niet, nooit. Jammer dat Vettel volgend jaar in de Red Bull gaat rijden en niet (nu al) door Ferrari wordt opgepikt. Het is lang, zeer lang geleden dat Ferrari zich waagde aan een jong racetalent.... Droevig

Kortom: Hamilton lijkt de juiste bet te zijn op dit moment maar mogelijk valt er nog genoeg geld te verdienen met Massa, Raikkonen en zeker Kubica (als je van een gokje houdt)!

"Endurance is more important than truth"
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Juli 20, 2008, 04:13:08 »

Zoals ik al zei / wilde zeggen, wisselvalligheid is het keyword dit seizoen. En dat is maar goed ook! Meer regen dan gebruikelijk, de toppers die allen fouten maken (Raikkonen in Melbourne, Massa in Sepang, Hamilton in Montréal om er maar een paar te noemen. Geen Schumacher meer die halverwege het seizoen kampioen wordt, maar 3 coureurs die nog steeds aan elkaar gewaagd zijn.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Juli 21, 2008, 10:05:28 »

Knap van Piquet jr. om zo tijdens je debuutseizoen (terwijl je ontzettend onder vuur ligt) vlak bij je geboorteplaats voor de eerste keer het podium te kunnen beklimmen.

Verder een zeer strakke actie van Hamilton op Massa... of andersom: sjeezus wat liet die Massa zich piepelen zo. Ik ben geen Hamilton-fan, maar ik kan niet anders zeggen dan dat hij het afgelopen 2 Grand Prix' uitstekend gedaan heeft. Niks geen mazzeltjes, maar gewoon op eigen kracht de sterkste zijn.

Voor Ferrari lijkt het 'post-Schumacher tijdperk' dan nu toch echt te zijn aangebroken. Massa doet veel fout, Raďkkönen maakt een erg ongemotiveerde indruk Droevig

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Petor
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 21, 2008, 10:59:31 »

Ik heb voor het eerst sinds jaren weer een hele GP (uit)gekeken! Deze keer samen met een maatje. Het is toch best leuk om samen te kijken. Voor de saaie momenten was er zijn dochtertje die even op mijn nek wilde zitten, wat alleen mijn kater van de avond ervoor weer niet ten goede kwam.

Ik vond het best een aardige race. Mooi hoe Hamilton teruggekomen is nadat hij door zijn vaderlandsche pers de grond in geschreven was. Om onder zo'n druk twee wedstrijden op dergelijke indrukwekkende wijze te winnen, petje af.

Sinds ik op Zandvoort de dtm van nabij meemaak, maak ik mij grote zorgen over het functioneren van de Duitse artsen. Ik heb ze de afgelopen jaren in mijn ogen wat merkwaardige dingen zien doen met gecrashte rijders.
Zo ook gisteren met Glock. Waar men bij een slachtoffer van een verkeersongeval tegenwoordig geen risico neemt en bij het geringste vermoeden van nek- of rugletsel het dak eraf knipt en het slachtoffer met brandcard rechtstandig uit het voertuig haalt, lieten de Duitse artsen Clock gisteren gewoon uitstappen. Of moet ik uitstrompellen zeggen.
Niet verstandig en dan druk ik mij nog netjes uit.
Petor
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 21, 2008, 02:46:18 »

Gelukkig wordt mijn zorg gedeeld lees ik net op autosport.com:

The Toyota team's senior management also expressed its concern at the way Glock was tended to in the immediate aftermath of the accident.
And while Vasselon refused to comment other than to say he was 'surprised', Toyota team president John Howett said he was considering raising the issue with the FIA.
"I think we just want to talk to them about the way the driver was taken out of the car, but I don't think we want to complain," he told autosport.com
"Normally, they lift him out in the seat," Howett added, "but this time they didn't extract him in the seat, as far as we could see. But you know, everybody gets excited in the heat of the moment.
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Juli 21, 2008, 08:26:28 »

Sinds ik op Zandvoort de dtm van nabij meemaak, maak ik mij grote zorgen over het functioneren van de Duitse artsen. Ik heb ze de afgelopen jaren in mijn ogen wat merkwaardige dingen zien doen met gecrashte rijders.
Zo ook gisteren met Glock. Waar men bij een slachtoffer van een verkeersongeval tegenwoordig geen risico neemt en bij het geringste vermoeden van nek- of rugletsel het dak eraf knipt en het slachtoffer met brandcard rechtstandig uit het voertuig haalt, lieten de Duitse artsen Clock gisteren gewoon uitstappen. Of moet ik uitstrompellen zeggen.
Niet verstandig en dan druk ik mij nog netjes uit.

Dat, Petor, waren geen artsen maar leden van onze befaamde zusterorganistatie, DMSB-marshals. Voorheen, en dan praten we over 30 jaar geleden, toen het nog de ONS-Stafl heette, waren ze een voorbeeld voor de rest van de wereld (echt!). In NL heeft de OCA dat voorbeeld gevolgd en serieus genomen. Ik durf met de hand op het hart te stellen dat we ons voorbeeld overtroffen hebben. We waren na een jaar of 10 veel beter geworden dan de ONS en hebben, zeker binnen Europa, jaren achtereen aan de top gestaan vwb rescue-achtige taken. Sedert geruime tijd is de DMSB echter een zooitje ongeregeld geworden. Maar de DTM-organisatie zweert bij die malloten, dus die moeten erbij zijn. Voor mij waren de ervaringen die ik met die, verplicht aanwezige, knapen had reden genoeg om het jaar daarop bij de DTM maar langs de baan te gaan staan en als track-marshal dienst te doen, ipv op een auto te kruipen. Ik had geen zin meer in knapen die de boel kwamen overnemen, een zojuist door mij in de auto weer tot zelfstandig ademen gebrachte rijder uit die auto kwamen rukken zonder zelfs maar even te overleggen of naar de toestand van de man te kijken. Idioten! Maar ze hadden het wel voor het zeggen...

Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en zie ik nu geen onderscheid meer. Gelukig is het allemaal weer genivelleerd en hoeven we ons geen zorgen meer over elkaars niveau te maken.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #21 Gepost op: Juli 22, 2008, 01:46:24 »

Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en zie ik nu geen onderscheid meer. Gelukig is het allemaal weer genivelleerd en hoeven we ons geen zorgen meer over elkaars niveau te maken.

Alleen de Duitse arrogantie van die gasten kunnen we nog steeds niet verslaan.
Afgelopen DTM op Zandvoort stond ik op post2. Kort na de start van Formule3 race was er een aanrijding. Normaal zou onze Nissan van post23 daarheen gaan. Er stond echter nog een Duitse collega in de pitsstraat. Die zag een gele vlag en reed zonder oproep aan. Even later reed ook de Nissan aan. Aangekomen in de Tarzanbocht zag de Nissan-bemanning dat de Duitsers er al waren en konden doorrijden. Als er een Nissan was gaan rijden zonder melding uit de toren waren die Duitse wedstrijdleiders gek geworden, maar nu kon het wel!

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Juli 22, 2008, 09:25:06 »

Alleen de Duitse arrogantie van die gasten kunnen we nog steeds niet verslaan.
Afgelopen DTM op Zandvoort stond ik op post2. Kort na de start van Formule3 race was er een aanrijding. Normaal zou onze Nissan van post23 daarheen gaan. Er stond echter nog een Duitse collega in de pitsstraat. Die zag een gele vlag en reed zonder oproep aan. Even later reed ook de Nissan aan. Aangekomen in de Tarzanbocht zag de Nissan-bemanning dat de Duitsers er al waren en konden doorrijden. Als er een Nissan was gaan rijden zonder melding uit de toren waren die Duitse wedstrijdleiders gek geworden, maar nu kon het wel!

Dat soort dingen dus. Geen organisatie, geen vooroverleg, men doet maar wat. De "thuisspelende club" weet van niks en de spelregels zijn ineens anders. HET scenario voor een ramp in wording. Gaat ook echt nog wel eens gebeuren, kwestie van tijd.

Leuk voorbeeldje is ook deze: tijdens een race van FIA-GT's (of Euro-GT's, weet ik veel) als omlijstingsprogramma van een Duits evenement gaat er iets mis na de start en uitkomend Tarzan wordt het een bende. Code rood. Heinz und Dieter komen aangerost in hun DMSB BMW X5 (schreef hij toch wel enigszins jaloers  Knipoog ), trekken een Marcos waar een voorwiel af is op de bodemplaat weg, zonder noodzaak verdere schade makend aan die auto, en zetten het autootje neer voor de uitrit van de 1-0-2, daarmee die uitrit blokkerend en dus de 1-0-2 uitschakelend. Gebaar van mij: "en wat nu?" Heinz weet het niet. Dieter weet het ook niet. Dan de mobilofoon maar gehanteerd. Karl geeft via die mobilofoon de opdracht dat de auto dan maar op een platte wagen moet worden afgevoerd. En dus gebeurt alsnog wat meteen had moeten gebeuren: afvoer op een platte wagen. Om die reden had ik die Marcos ook laten staan in plaats van er aan te gaan lopen sleuren. Extra schade heeft geen zin, de race was al stil gelegd. Ik had al een platte wagen geregeld voor afvoer, die kwam ook maar reed door toen Heinz en Dieter het ding al meenamen. Dus mocht die platte wagen weer terugkomen. Extra tijdverlies, extra schade aan de auto, extra schade aan de baan (in het asfalt ingevreten remschijf), extra schade aan het gras en mijn humeur naar de kloten.

Dan voorkom je dat toch door een goed overleg tevoren, zou je zeggen? Ja, dat zou je zeggen....
« Laatste verandering: Juli 22, 2008, 09:29:54 door Frank490 » Gelogd

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Juli 23, 2008, 10:57:00 »

Oeps. Als je te ver ingaat op concrete zaken weet de buitenstaander er geen raad meer mee en marshals gaan zich ongemakkelijk voelen. Dus is dan het onderwerp "gekilled". Ik zal proberen het niet meer te doen. Hervat vooral de discussie.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Juli 25, 2008, 09:55:27 »

Oeps. Als je te ver ingaat op concrete zaken weet de buitenstaander er geen raad meer mee en marshals gaan zich ongemakkelijk voelen. Dus is dan het onderwerp "gekilled". Ik zal proberen het niet meer te doen. Hervat vooral de discussie.

Mwah, je hebt gelijk als je zegt dat het nu behoorlijk off-topic gaat worden. Anderzijds: er lijkt dus voer voor een pittig overleg tussen (vooral) de Nederlandse en Duitse organisaties, aangezien die elkaar minimaal 1x per jaar tegenkomen en tijdens dat weekend MOETEN samenwerken. Je geeft relevante voorbeelden op CPZ waar volgens mij de Duitsers niet omheen kunnen. Ik ben dus erg benieuwd naar het weerwoord van hen in deze voorbeelden, niet om ze voor lul te zetten, maar om er van te leren zodat deze plooien kunnen worden gladgestreken. We roepen toch allemaal zo stoer dat de auto(ren)sport in Nederland zo professioneel is geworden? Nou, dan moeten dit soort zaken/misverstanden toch echt uitgebannen worden!

Ik begrijp alleen dat het voor marshalls lastig is om dit bij bij hun 'baas' aan te kaarten. Die zullen zich er misschien erg ongemakkelijk over voelen dat er 'geklikt' wordt. Bovendien, wat kan de OCA in haar eentje uitrichten? Zo'n (evaluatie)gesprek moet niet alleen tussen OCA en DMSB gaan, maar daar moeten ook CPZ en wedstrijdleiding bij zitten. En dan zonder iemand te veroordelen kijken: wat ging er goed (en houden we dus zo) en wat ging er fout (en gaan we dus aanpakken), allemaal om het Zandvoortse DTM-evenement nóg beter te krijgen. Tenslotte is er net weer voor een paar jaar het contract verlengd.
Als ik me als 'buitenstaander' moet opwerpen om een contact met het OCA-bestuur te leggen hierover, dan hoor ik het graag. Ik denk alleen niet dat ik bij machte ben om ook de andere partijen zo ver te krijgen. Iemand ideëen?

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Juli 25, 2008, 12:42:48 »

Mwah, je hebt gelijk als je zegt dat het nu behoorlijk off-topic gaat worden. Anderzijds: er lijkt dus voer voor een pittig overleg tussen (vooral) de Nederlandse en Duitse organisaties, aangezien die elkaar minimaal 1x per jaar tegenkomen en tijdens dat weekend MOETEN samenwerken. Je geeft relevante voorbeelden op CPZ waar volgens mij de Duitsers niet omheen kunnen. Ik ben dus erg benieuwd naar het weerwoord van hen in deze voorbeelden, niet om ze voor lul te zetten, maar om er van te leren zodat deze plooien kunnen worden gladgestreken. We roepen toch allemaal zo stoer dat de auto(ren)sport in Nederland zo professioneel is geworden? Nou, dan moeten dit soort zaken/misverstanden toch echt uitgebannen worden!

Ik begrijp alleen dat het voor marshalls lastig is om dit bij bij hun 'baas' aan te kaarten. Die zullen zich er misschien erg ongemakkelijk over voelen dat er 'geklikt' wordt. Bovendien, wat kan de OCA in haar eentje uitrichten? Zo'n (evaluatie)gesprek moet niet alleen tussen OCA en DMSB gaan, maar daar moeten ook CPZ en wedstrijdleiding bij zitten. En dan zonder iemand te veroordelen kijken: wat ging er goed (en houden we dus zo) en wat ging er fout (en gaan we dus aanpakken), allemaal om het Zandvoortse DTM-evenement nóg beter te krijgen. Tenslotte is er net weer voor een paar jaar het contract verlengd.
Als ik me als 'buitenstaander' moet opwerpen om een contact met het OCA-bestuur te leggen hierover, dan hoor ik het graag. Ik denk alleen niet dat ik bij machte ben om ook de andere partijen zo ver te krijgen. Iemand ideëen?

Lijkt mij een schone taak voor Ron Boon (hoewel ik twijfel aan zijn internationale 'bemoeienissen'):

Ron Boon (47) wordt per 1 februari Competition Manager van Circuit Park Zandvoort. In deze functie wordt de Hagenaar verantwoordelijk voor de coördinatie van de diverse raceklassen die deel uitmaken van het Dutch Power Pack. Daarnaast zal hij zich gaan bezighouden met het uitzetten van lijnen voor de toekomstige ontwikkeling van de autorensport op nationaal niveau. [www.cpz.nl]

Hoe dan ook: Zet 'm op Ron!  Grijns

"Endurance is more important than truth"
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: