Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2019, 02:47:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van Engeland  (gelezen 17709 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: Juli 08, 2008, 03:47:37 »

Youtube link?
sebastiaan
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: Juli 08, 2008, 06:05:30 »

Youtube link?

http://www.youtube.com/watch?v=msJNiZjBrA8&eurl=http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8025&rubriek=f1
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #32 Gepost op: Juli 08, 2008, 11:07:42 »

iemand het filmpje an gezien van kimmi VS de irritante fotograaf Grijns

Die "irritante fotograaf" is toevallig Paul-Henri Cahier hoor; een grootheid onder de autosportfotografen. Deze fotograaf deed dit werk op de internationale circuits al voordat Raďkkönen werd geboren. Ik denk dat die vage Raďkkönen een beetje frusti was/is. Cursusje 'spreken in het openbaar' zou voor hem geen kwaad kunnen i.p.v. dat smurfen-gebrabbel dat die gast altijd doet Rollende ogen

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
sebastiaan
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Juli 08, 2008, 11:39:24 »

iemand het filmpje an gezien van kimmi VS de irritante fotograaf Grijns

Die "irritante fotograaf" is toevallig Paul-Henri Cahier hoor; een grootheid onder de autosportfotografen. Deze fotograaf deed dit werk op de internationale circuits al voordat Raďkkönen werd geboren. Ik denk dat die vage Raďkkönen een beetje frusti was/is. Cursusje 'spreken in het openbaar' zou voor hem geen kwaad kunnen i.p.v. dat smurfen-gebrabbel dat die gast altijd doet Rollende ogen

ik geloof je meteen;)
weet alleen niet of de verklaring wel degelijk klopt.... een fotograaf let toch wel op waar die staat dus hij zal vast niet expres op de spullen van kimmie gaan staan.
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: Juli 09, 2008, 01:03:14 »

ik geloof je meteen;)
weet alleen niet of de verklaring wel degelijk klopt.... een fotograaf let toch wel op waar die staat dus hij zal vast niet expres op de spullen van kimmie gaan staan.

Nee, niet met opzet natuurlijk, maar het kan natuurlijk wel gebeuren, ook door een gedegen vakman. En dat gedoe wil je niet hebben als rijder, vlak voor een start. Dus valt ie effe uit. Netjes? Nee. Begrijpelijk? Ja.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #35 Gepost op: Juli 09, 2008, 01:32:54 »

Ik dank u.

Kan de reactie ook heel goed begrijpen van Kimi. Ik snap dat fotografen foto's nodig hebben voor hun opdrachtgevers en eigen archief, maar ze kunnen ook te ver gaan. Laat die jongens met rust vlak voor de start, maak anders een foto vanaf een afstandje i.p.v. die lens in zijn neusgat te douwen.

Ander voorbeeld; gisteren met de Tour viel Gomez; schreeuwt het uit van de pijn met mogelijke botbreuken en meteen staan er minimaal 5 fotografen omheen. Zoals ik al zei, je kunt ook te ver gaan...
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: Juli 09, 2008, 09:06:31 »

Ander voorbeeld; gisteren met de Tour viel Gomez; schreeuwt het uit van de pijn met mogelijke botbreuken en meteen staan er minimaal 5 fotografen omheen. Zoals ik al zei, je kunt ook te ver gaan...

Tsja, ik vind dat eigenlijk een beetje hypocriete stelling. Aan de ene kant moord en brand schreeuwen omdat die fotografen blijkbaar als een soort lijkenpikker zouden werken, maar aan de andere kant willen de mensen wél zien dat die renner gevallen is als ze de krant openslaan. Rollende ogen
Zelfde natuurlijk met fotografen in oorlogsgebieden, die schieten natuurlijk zeer emotioneel materiaal. Maar 'het thuisfront' wil dat (hoe triest ook) wél zien.

Ik loop al heel wat jaartjes als fotograaf rond, maar loop altijd te hannessen met een dilemma: wat als er een auto flink crasht vlak bij jou? Gooi je je camera aan de kant en ga je spontaan hulp bieden, of ga je snel foto's maken en wacht je op de marshalls? Gelukkig is het nog nooit voorgekomen bij mij... mede omdat de OCA-nisten gewoon snel reageren Lachebek
Het is een beetje schoenmaker-blijf-bij-je-leest verhaal natuurlijk he, maar aan de andere kant kun je hier als fotograaf natuurlijk gillend van wakker worden, als er een noodlottig ongeval is gebeurd waarbij jij had kúnnen helpen.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #37 Gepost op: Juli 09, 2008, 10:46:38 »

Hoezo hypocriet? Ik zeg toch niet dat er geen foto's mogen / moeten gemaakt worden? Ik zeg dat fotografen wat discreter kunnen zijn en meer afstand nemen. Niet bovenop een gevallen renner gaan staan als de hulpdiensten arriveren / bezig zijn. Wat dat betreft is het in de autosport beter geregeld tijdens crashes; baan is afgesloten en dus zijn crashes moeilijker bereikbaar voor de pers. Daarnaast worden er tegenwoordig meteen grote doeken omheen gehouden. Hulde! Ik heb in het verleden ook de nodige narigheden op tv gezien en ben echt niet geďnteresseerd in de beelden van een coureur of ieder ander mens wat voor zijn leven vecht.

Aub volgende keer mijn posts iets beter lezen wanneer erop gereageerd wordt Knipoog
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #38 Gepost op: Juli 09, 2008, 12:29:03 »

Aub volgende keer mijn posts iets beter lezen wanneer erop gereageerd wordt Knipoog

Een beetje kinderachtige laatste zin natuurlijk, maar vooruit...
Met mijn leeskwaliteiten is niks mis hoor. Misschien moet je zelf eens wat beter lezen wat je plaatst dan. Rollende ogen
"maak anders een foto vanaf een afstandje i.p.v. die lens in zijn neusgat te douwen..."Ten eerste zie ik die fotograaf niet z'n camera in Raďkkönen's neus duwen (gaat niet met een helm op), en ten tweede moet je dan toch eens "een afstandje" defineren dan. Is dat een meter? 5 meter? 10 meter? Gelul, die fotograaf schiet een close-up (het woord zegt het al) van de coureur die zich klaarmaakt om in te stappen. Die coureur is multimultimultimiljonair en weet heus wel dat dit nou eenmaal bij 'het spelletje' hoort.

Ikzelf hanteer altijd een standaard dat ik bij het maken van een close up de coureur niet kan aanraken, al zou ik het willen. Meestal zit ik daar dik overheen, puur omdat ik mezelf bezwaard voel om zo voor iemand's giegel te gaan hangen. Maar da's mijn persoonlijke 'regel'... echte pro's werken nou eenmaal professioneler en dat weet meneer Raďkkönenn heus wel hoor.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #39 Gepost op: Juli 09, 2008, 01:28:02 »

Een beetje kinderachtige laatste zin natuurlijk, maar vooruit...

Vind ik meevallen. Die reactie is nl. niet persoonlijk bedoeld. Ik post het verhaal over de crash van Mika Makki en vlak daaronder wordt gepost "iedereen het verhaal van Mika Makki gehoord?" Waarna een ander een samenvatting van het voorval daaronder zet. Iets beter kijken denk ik dan.

Tweede voorbeeld:

Ik post het nieuws dat er dit jaar ipv op Anderstorp erop het vernieuwde Imola wordt gereden. Reactie: Wat is er vernieuwd aan Monza?

Derde voorbeeld:

Opvallend, het wordt bekend dat Silverstone (waarschijnlijk) de GP gaat verliezen en plots zien we één van de meest spannende en opvallende races van de laatste jaren op dit circuit.

Nou, ik kan me geen saaie races op Silverstone herinneren. Altijd goede wedstrijden daar, goeie sfeer ook. Al dat kortgemaaide groene gras om de piste heen spreekt me ook erg aan... heel wat beter dan een zandbak waar voor miljoenen (olie)dollars een kunstmatig circuit is aangelegd.

Het woord saai heb ik dan ook nooit gebruikt Knipoog Maar ik vind wel, dat de laatste jaren Silverstone niet één van de meest spannende (en onvoorspelbare!) races bood. Het blijft een gaaf circuit, met soms bepalende gebeurtenissen (overspannen priesters, vliegende Renaults). Echter, persoonlijk heb ik de laatste jaren meer genoten van races op circuits als Spa-Francorchamps, Suzuka, Monaco, Melbourne en Montréal.

Met mijn leeskwaliteiten is niks mis hoor. Misschien moet je zelf eens wat beter lezen wat je plaatst dan. Rollende ogen
"maak anders een foto vanaf een afstandje i.p.v. die lens in zijn neusgat te douwen..."Ten eerste zie ik die fotograaf niet z'n camera in Raďkkönen's neus duwen (gaat niet met een helm op), en ten tweede moet je dan toch eens "een afstandje" defineren dan. Is dat een meter? 5 meter? 10 meter? Gelul, die fotograaf schiet een close-up (het woord zegt het al) van de coureur die zich klaarmaakt om in te stappen. Die coureur is multimultimultimiljonair en weet heus wel dat dit nou eenmaal bij 'het spelletje' hoort.

Ikzelf hanteer altijd een standaard dat ik bij het maken van een close up de coureur niet kan aanraken, al zou ik het willen. Meestal zit ik daar dik overheen, puur omdat ik mezelf bezwaard voel om zo voor iemand's giegel te gaan hangen. Maar da's mijn persoonlijke 'regel'... echte pro's werken nou eenmaal professioneler en dat weet meneer Raďkkönenn heus wel hoor.

Een afstand waarbij je zelf inschat wanneer je doel ruimte heeft om te bewegen en je hem niet voor de poten loopt. De hele dag lopen er zwermen persmuskieten om die jongens heen. Gun ze dan tenminste vlak voor de start even die rust. Het is geven en nemen. Zowel voor de coureurs als de pers.

Daarnaast was / is het ook niet mijn bedoeling je leeskwaliteiten in twijfel te trekken. Maar iedereen kan een bepaalde tekst wel eens fout interpreteren / lezen. Het valt me alleen wel erg op dat op dit forum (door meerderen) vaak de kern van de zaak gemist wordt (zie o.a. mijn voorbeelden) en dat er soms grove taalfouten gemaakt worden, zoals spellingsfouten en het gemis aan interpunctie. Gelukkig is dat bij jou niet het geval en kan er normaal gediscussieerd worden zonder eerst te moeten ontrafelen wat er nou eigenlijk gezegd wordt. Keep it up, gezonde en normale discussies komen het forum alleen maar ten goede!
« Laatste verandering: Juli 09, 2008, 05:04:19 door D-M0de » Gelogd
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: Juli 09, 2008, 09:14:03 »

Gelukkig is dat bij jou niet het geval en kan er normaal gediscussieerd worden zonder eerst te moeten ontrafelen wat er nou eigenlijk gezegd wordt. Keep it up, gezonde en normale discussies komen het forum alleen maar ten goede!

Helemaal mee eens! Ik zal m'n best doen om 'scherp' te blijven, oké? Grijns

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: Juli 09, 2008, 09:34:06 »

Helemaal top, keep it alive Grijns
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar: