Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 16, 2019, 06:53:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van Engeland  (gelezen 17702 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Juli 04, 2008, 08:41:18 »

Begrijp dat dan ook weer wel Lachebek

Mja, aan de andere kant, vind zelf de realisatie van nieuwe circuits altijd erg interessant en juist dat topic lijk ik helemaal voor mezelf te doen hier  Grijns Tong
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Juli 04, 2008, 08:53:40 »

Hou vol D-M0de. Het is fijn om je bijdragen te lezen, ook al hebben we vaak niet de tijd om (direct) te reageren.

Dank !!!!!

Michael J Drost (die voor zijn F1 nieuws, nu eerst hier kijkt ipv autosport.com)

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Juli 05, 2008, 10:29:28 »

Geen probleem, ik vind er nog steeds plezier in om van alles te posten. Daarnaast zie ik dat we ook regelmatig gasten op het forum hebben. Geen idee in hoeverre zij mee (kunnen) lezen, maar ik kan me voorstellen dat zij ook meekijken. Valt me alleen op dat er minder over de internationale tak F1 wordt gediscussieerd dan over de nationale tak DPP.
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #18 Gepost op: Juli 05, 2008, 11:07:30 »

Het DPP ligt voor de meeste van ons dichterbij. Daar hebben de meeste ook persoonlijke ervaringen mee. Het is toegankelijker en daarom misschien meer over te bespreken. Ik lees overigens ook alles wat er gepost wordt, maar heb niet altijd de tijd om er direct op te reageren en daarna komt het wel eens voor dat ik het vergeet Ik weet het niet

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: Juli 05, 2008, 01:51:10 »

Jawel, maar dan moet ik gaan hotlinken... Je kunt ook wachten tot de voorbeschouwing zaterdag (zal het wel in voorkomen) of via youtube.

De Britse GP wordt vanaf 2010 in Donington gehouden, dat vind ik een ergere "crash" dan die van Massa. Dat betekent dat Donington helemaal verlengd, veranderd en verwoest gaat worden om er een Tilkedrome van te maken...

Volgens Olav Mol is er nog niets concreet. Waar het op neer zou komen is dat Donington moet gaan aanpassen, dit waarschijnlijk niet zal redden, het contract zal afgekocht worden en de GP blijft aldus op Silverstone. Het is ook raar dat zij wel de verbouwingen zouden doorzetten, ondanks dat ze de race verliezen voor de komende 10 jaar...
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Juli 05, 2008, 04:05:43 »

Het DPP ligt voor de meeste van ons dichterbij. Daar hebben de meeste ook persoonlijke ervaringen mee. Het is toegankelijker en daarom misschien meer over te bespreken. Ik lees overigens ook alles wat er gepost wordt, maar heb niet altijd de tijd om er direct op te reageren en daarna komt het wel eens voor dat ik het vergeet Ik weet het niet

Zit wat in... Maar aan de andere kant, F1 is bekender en kent aldus meer berichtgeving. Dat zou dus ook weer aanleiding kunnen geven tot meer discussie.
Fabian
Silver medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: Juli 05, 2008, 10:21:02 »

Zit wat in... Maar aan de andere kant, F1 is bekender en kent aldus meer berichtgeving. Dat zou dus ook weer aanleiding kunnen geven tot meer discussie.

Dat is ook zo maar op het forum worden erg veel persoonlijke ervaringen gedeeld.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Juli 06, 2008, 03:54:25 »

Heb je ook weer een punt mee.

Back on-topic: Geweldige race, blij dat Hamilton gewonnen heeft en Massa niet / Raikkonen slecht scoort. Niet dat ik ze het niet gun; het kampioenschap wordt echter zeer spannend zo. Jammer dat Kubica niet gescoord heeft.

Opvallend, het wordt bekend dat Silverstone (waarschijnlijk) de GP gaat verliezen en plots zien we één van de meest spannende en opvallende races van de laatste jaren op dit circuit.
Fabian
Silver medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Juli 06, 2008, 09:45:23 »

Leuke race weer ja. Lang geleden dat regen en zon elkaar zo vaak afwisselden. Maakt het voor ons leuker om te kijken.
Helaas 1 van de weinige foutjes van Kubica. Maar weer een BMW die er goed bij zit als Ferrari het weer eens laat liggen.
Als alles gaat zoals ze het bij Ferrari willen zijn ze top, maar als er iets tegen zit (bijv weer) dan loopt het echt niet. Ik denk niet dat je jezelf dan een topteam mag noemen.
Ik vind het ook een super prestatie van Honda om op het juiste moment de goede keus qua banden te maken. Al hadden ze denk ik beter nog even op de extreme wets kunnen blijven rijden, dan had er misschien nog meer in gezeten. Maar dit was voor een zeker podium.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Juli 06, 2008, 10:57:48 »

Dat betekent dat Donington helemaal verlengd, veranderd en verwoest gaat worden om er een Tilkedrome van te maken...

Ik hoop het niet! Ik vind Donington namelijk één van de gaafste banen die ik ken. Heb er flink wat superraces in o.a. BTCC gezien afgelopen jaren. En de Grand Prix waarin Senna even een staaltje hogeschool F1-rijden liet zien in de zeikende regen (reed in de 1e ronde van de 4e plaats naar de kop in de McLaren/Ford die underpowered was vergeleken met de concurrentie) tijdens de Grand Prix van Europa 1993, is natuurlijk de geschiedenisboeken in gegaan. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=sT3IkWxqIFI

Ik moet Allard Kalff dan ook gelijk geven. Hij zei in de uitzending van vandaag dat circuits als Silverstone racesfeer en historie uitademen, dat voel je al als je het terrein oprijdt. Circuits als Bahrein e.d. zijn natuurlijk state-of-the-art qua faciliteiten, maar doen erg gekunsteld aan. Circuits als Silverstone en zeker ook Donington (geldt ook voor Zandvoort) zijn eigenlijk meer gegroeid dan aangelegd.

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Juli 06, 2008, 11:01:09 »

Mja, aan de andere kant, vind zelf de realisatie van nieuwe circuits altijd erg interessant en juist dat topic lijk ik helemaal voor mezelf te doen hier  Grijns Tong

Tsja, ik heb hetzelfde in het Historie-topic hoor. Ik heb best veel meegemaakt op met name het Zandvoortse circuit, maar ik hoor graag ook andere oudgedienden. Soms zijn er (gelukkig!) dagen dat mensen het leuk vinden om te posten, soms gaan er weken overheen zonder posts Ik weet het niet

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: Juli 06, 2008, 11:11:04 »

Opvallend, het wordt bekend dat Silverstone (waarschijnlijk) de GP gaat verliezen en plots zien we één van de meest spannende en opvallende races van de laatste jaren op dit circuit.

Nou, ik kan me geen saaie races op Silverstone herinneren. Altijd goede wedstrijden daar, goeie sfeer ook. Al dat kortgemaaide groene gras om de piste heen spreekt me ook erg aan... heel wat beter dan een zandbak waar voor miljoenen (olie)dollars een kunstmatig circuit is aangelegd.

Opvallend vond ik trouwens het optreden van Hamilton. Persoonlijk vond ik 'em dit jaar tot op heden weinig goeds doen. Hij maakte fouten die een kampioenskandidaat m.i. niet mag maken (zie o.a. de races in Canada en Frankrijk). Over zijn optreden op Silverstone kunnen we kort zijn: hij was verreweg de beste. Ferrari sloeg finaal de plank mis qua setups. Al leek het me niet volledig de schuld van het steigerende paard, Massa maakte pijnlijk duidelijk een exponent te zijn van het tractioncontrol-tijdperk. Die verzoop vandaag. Gaaf dat generatiegenoot Kovalainen (die ikzelf zeer hoog heb zitten sinds enkele jaren) de pole pakte. Helemaal stoer hoe hij -driftend en wel- de eerste ronde teammaat Hamilton naast/achter zich liet. Leuk ook dat Barrichello zijn pensioen (want die man moet het voorbeeld van Coulthard héél gauw volgen) met een 3e plaats nog wat glans geeft, met zijn gebruikelijke "ik ben dronken van de champagne" waggeltje op het podium als extraatje Lachebek

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Juli 07, 2008, 10:41:58 »

Nou, ik kan me geen saaie races op Silverstone herinneren. Altijd goede wedstrijden daar, goeie sfeer ook. Al dat kortgemaaide groene gras om de piste heen spreekt me ook erg aan... heel wat beter dan een zandbak waar voor miljoenen (olie)dollars een kunstmatig circuit is aangelegd.

Het woord saai heb ik dan ook nooit gebruikt Knipoog Maar ik vind wel, dat de laatste jaren Silverstone niet één van de meest spannende (en onvoorspelbare!) races bood. Het blijft een gaaf circuit, met soms bepalende gebeurtenissen (overspannen priesters, vliegende Renaults). Echter, persoonlijk heb ik de laatste jaren meer genoten van races op circuits als Spa-Francorchamps, Suzuka, Monaco, Melbourne en Montréal.

En inderdaad, die klinische circuits als Shanghai, Sepang, Bahrein en in mindere mate Istanbul dragen helaas een stuk minder bij aan het fenomeen onvoorspelbare en spannende races. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar Valencia en Singapore. Stratencircuits, maar van de hand van Herman Tilke. We zullen zien...
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #28 Gepost op: Juli 07, 2008, 03:28:55 »

Jawel, maar dan moet ik gaan hotlinken... Je kunt ook wachten tot de voorbeschouwing zaterdag (zal het wel in voorkomen) of via youtube.

De Britse GP wordt vanaf 2010 in Donington gehouden, dat vind ik een ergere "crash" dan die van Massa. Dat betekent dat Donington helemaal verlengd, veranderd en verwoest gaat worden om er een Tilkedrome van te maken...

Volgens Olav Mol is er nog niets concreet. Waar het op neer zou komen is dat Donington moet gaan aanpassen, dit waarschijnlijk niet zal redden, het contract zal afgekocht worden en de GP blijft aldus op Silverstone. Het is ook raar dat zij wel de verbouwingen zouden doorzetten, ondanks dat ze de race verliezen voor de komende 10 jaar...

Maaaaaaaar dan...

Citaat
'Donington Park is Engelands laatste kans'

Mocht Donington Park niet op tijd klaar zijn met de geplande renovatie, dan keert de Britse Grand Prix niet terug naar het circuit van Silverstone. Zo heeft Formule 1-baas Bernie Ecclestone zondag laten weten aan de Britse media.

Ecclestone sloot onlangs een tienjarige Formule 1-deal met Donington Park. De Brit benadrukte dat Donington de laatste kans is voor Engeland. Als de baan niet op tijd is opgeknapt voor de eerste Formule 1-race in 2010, dan wordt er niet teruggekeerd naar het circuit van Silverstone, maar wordt er gekekeken of een ander land interesse heeft in een Grand Prix.

"We keren niet terug naar dit circuit", zei Ecclestone volgens The Times. "Ik weet zeker dat Donington Park op tijd klaar is, maar mocht dat niet zo zijn, dan gaan we met een ander land in zee. Dan is er dus helemaal geen Britse Grand Prix meer."

Donington Park wil 125 miljoen euro gaan steken in de renovatie.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Juli 08, 2008, 03:39:36 »

iemand het filmpje an gezien van kimmi VS de irritante fotograaf Grijns
Pagina's: 1 [2] 3
  Print  

Ga naar: