Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 11:01:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Hoe lang nog voor Super Aguri?  (gelezen 11329 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: April 18, 2008, 11:02:14 »

Begin volgende week zal er een besluit genomen worden door de leiding van het Super Aguri Formule1 team van voormalig F1 coureur Aguri Suzuki.

De beslissing die genomen zal moeten worden is of het team wel of niet zal afreizen naar de Spaanse Grand Prix die volgend weekend verreden zal worden op het circuit van Barcelona. Het team heeft een groot financieel probleem, zo bevestigde het team vandaag aan de pers. Of er nog voldoende budget is om naar Spanje te gaan is op dit moment niet duidelijk. Als het team besluit wel in Barcelona deel te nemen, dna is het nog zeer onzeker of de races daarna ook gereden kunnen worden.
(bron: autosport.nu )

ik zeg stoppen uithuilen verkopen en schade beperken

In iets andere woorden het artikel zoals ik het poste. Verkoop / Management buy-out is een van de weinige /  de enige optie die overblijft. Punt is dan wel dat je een partij kunt vinden die bereid en in staat is over te kunnen gaan op een koop. En niet slechts bij een belofte laat en deze niet nakomt zoals de Magma group.
Petor
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 06, 2008, 11:11:56 »

Geen Super Aguri dus meer.
En zo zijn er nog maar 20 wagens, terwijl men het seizoen met 24 had willen beginnen.
Het is voor de Formule 1 niet te hopen dat een of meerdere fabrikanten ermee kappen.Het wordt zo wel erg karig.
Kwalitatief vind ik het al erg matig. Kwantitatief springt het nu ook achteruit. Misschien worden de F1 bobo's tussen de enorme geldverslindende, uit het zicht van Jan en Truus Publiek staande motorhomes eens wakker.
Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 06, 2008, 11:46:56 »

Zonde dat het team heeft moet afhaken, niet dat ik een supporter was van SA, maar het veld wordt zo wel heel erg minimaal... Twintig auto's vind ik echt te weinig voor een klasse van wereldformaat.

Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 06, 2008, 01:06:30 »

precies, ik zie liever meer teams dan minder. Ze hadden niet zo heel veel betekenis, maar hoe meer zielen.....
Ben benieuwd of ze nog worden overgenomen door iets of iemand.....
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 06, 2008, 02:14:03 »

precies, ik zie liever meer teams dan minder. Ze hadden niet zo heel veel betekenis, maar hoe meer zielen.....

... wat dus nog maar eens aantoont dat F1 tegenwoordig niet meer te betalen is joh, tenzij je een wereldwijd opererende automobielfabrikant bent. Heel wat anders dus dan in vroeger jaren, waarbij je veel privéteams had die oude(re) auto's kochten, of zelfs voor een paar races huurden.
20 auto's is echt voor hét kampioenschap der kampioenschappen te weinig. Oorzaak: veeeeels te duur + te veel politieke zaken. In dat opzicht is de A1GP een stuk laagdrempeliger. En de wedstrijden zijn 9 van de 10 keer nog spannender ook.

Eigenlijk zie je hetzelfde in de DTM en het WTCC: het is voor privéteams niet/nauwelijks te doen eigenlijk. Je kunt zelfs nog iets lager afzakken naar bijv. 'ons eigen' DPP. De reden dat er relatief zo weinig auto's aan de start staan (neem bijv. de BMW 130i Cup of Formule Ford), is omdat het allemaal veels te duur is. Gechargeerd: het succes van ZAC/DNRT kost DPP veel deelnemers. Rara hoe zou dat toch kunnen? Omdat een hoop mensen gewoon lekker willen racen, zonder dat ze allemaal een kolossale vrachtwagen + eigen catering + leuk bandje erbij willen nemen. Die mensen steken liever hun centjes in een setje nieuwe banden i.p.v. al dat gel*l eromheen.
Maar goed, zo raak ik weer lekker off-topic he...  Lachebek

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 06, 2008, 09:16:52 »

Ik denk dat ieder team en iedere coureur een betekenis heeft binnen de klasse waarin hij rijdt.
Ook al reden de Super aguri's vrijwel altijd ver achter de rest aan, ze zijn mede bepalend voor de uitslag van een race. Wat dat betreft hebben ze een grotere rol als de middenmoot. Doordat ze op 1 of meerdere ronden gereden worden, moeten de leiders ook nog eens een auto inhalen. Als er geen teams zijn die zover achter raken dat ze op een ronde gezet worden kan de kop 'rustig' hun rondjes rijden. Ik denk dat het een stuk saaier gaat worden als iedereen in dezelfde ronde finisht.
En er is bij Super Aguri altijd met opgeheven hoofd gestreden. Ze kwamen altijd heel erg positief over, ook al gingen de zaken niet goed.
Het is dus een verlies voor de Formule1. Minder auto's, en een team die met hard werken liet zien dat er veel mogelijk was. Maar zonder steun van een grote fabrikant, of een miljardair, is het niet mogelijk om mee te doen binnen de formule1.
Jammer hoor. Vorig jaar kreeg McLaren een 'mega'boete ivm de spionagezaak. Voor McLaren een klein zakcentje. Met zo'n bedrag zou Super Aguri misschien een jaar kunnen racen. Jammer dat de financiele verschillen tussen de teams onderling zo groot zijn.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Rockenfeller
Rookie driver
**

The Rocky

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 07, 2008, 06:07:35 »

Jammer maar helaas  Beschaamd

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 09, 2008, 12:11:31 »

Geen betekenis? Ik vind dat ze anders een prestatie van formaat hebben neergezet, in die periode dat ze actief zijn geweest. Ook al is dit met de steun van Honda geweest. En dan nog, in het seizoen 2007 waren ze beter dan het moederteam zelf tot vrijwel het einde van het seizoen. De inhaalactie van Sato op Alonso vond ik dan ook juist een van de meest betekenisvolle momenten van het afgelopen seizoen.
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 10, 2008, 10:25:09 »

tijd voor dave richards om de boel over te nemen en er een doorstart aan te geven?!?!?
goedkoper kan je het niet krijgen dacht ik zo.....
en met anthony davidson heeft hij meteen 1 engelsman in de auto.
en al het personeel wil vast wel verder ipv thuis zitten zonder munten, kunnen ze er volgende race weer bij zijn.
wie belt hem ff op?

helaas zal het allemaal wel niet zo eenvoudig zijn, je moet eerst op je knieën bij ome bernie, die kijkt dan of je commerciel en financieel voor hem wel intresant bent (lees; zijn zakken kan vullen)
« Laatste verandering: Mei 10, 2008, 10:32:31 door ronald jonker » Gelogd
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: