Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 21, 2019, 04:24:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Auteur Topic: eerste bezoek!  (gelezen 21483 keer)
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Gepost op: Juni 22, 2008, 11:14:56 »

Dit zijn mijn eerste regels op dit Forum.  Lachebek

Ik raakte volledig verslaafd aan de autosport toen ik als jochie van nog geen 16 voor het eerst ons duinencircuit bezocht. Dat was in 1967 toen ik Jim Clark met overmacht de Grand Prix won. Sindsdien sloeg ik bijna geen enkele wedstrijd over tot pakweg halverwege de jaren 80. De jaren 60 en 70 staan in mijn geheugen gegrift en al die foto's op racehistorie.nl doen die fantastische tijden weer herleven.  Knipoog

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2008, 04:02:27 »

Welkom Ab en dank voor je vele bijdragen die ik zojuist onder het kopje Historie zag. Leuk om te lezen!
Gooi er vooral wat foto's en anecdotes tegenaan... geneer je niet Lachebek

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2008, 04:46:49 »

Welkom Ab en dank voor je vele bijdragen die ik zojuist onder het kopje Historie zag. Leuk om te lezen!
Gooi er vooral wat foto's en anecdotes tegenaan... geneer je niet Lachebek
Ik kan er uren over praten, om dat allemaal op schrift te zetten. Laatst was ik nog bij een oude racevriend van me, die kende ik nog uit de eind jaren 70. We raakten niet uitgekletst over de tijd dat sport nog echt sport was.....
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2008, 10:19:10 »

Hai "Ab", welkom alhier. Ik zie leuke bijdragen van je en ben benieuwd naar wat je nog meer gaat brengen. Toch een kritische noot: ik vind het zeer verre van leuk dat je dit pseudoniem gekozen hebt. Ab was een kanjer, een absolute topper. Voor mijn tijd en ook voor de jouwe (edit: mm, toch niet, als jij van '51 bent heb je het voorrecht gehad 'm te zien rijden), maar ik hanteer respect voor historie en historische personen. Ik zeg niet dat jij dat niet doet, want juist vanuit het besef wie Ab was heb jij dit pseudoniem gekozen. Toch zou ik het op prijs stellen als je een ander pseudoniem zou kiezen. Begrijp me goed SVP. Aan mensen zoals jij, met een goede herinnering en kennis van zaken hebben we hier behoefte. Jij kunt hier wat toevoegen en daar zijn we allemaal blij mee.

Joh, ik noem me hier niet "Rob Slotemaker" of "Wim Loos". Op een internationaal forum zal geen mens het in zijn hoofd halen om zich "Ayrton Senna" of "Jim Clark" te noemen. Snap je wat ik bedoel? Kan je alsjeblieft een ander pseudoniem aannemen? Of, doe eens gek, gebruik eventueel gewoon je eigen naam. Doe ik ook en ik zie nog steeds geen groupies voor de deur.

Bij voorbaat dank.
« Laatste verandering: Juni 22, 2008, 10:23:55 door Frank490 » Gelogd

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Petor
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2008, 10:20:03 »

Ab Goedemans was toch een Nederlandse coureur die in de jaren 60 op Spa verongelukt is?
Petor
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 22, 2008, 10:22:10 »

Hee Frank was me net voor wat betreft wie was toch Ab Goedemans.
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 22, 2008, 10:31:38 »

Hee Frank was me net voor wat betreft wie was toch Ab Goedemans.

Seev, je geeft er een goeie draai aan. Hulde! Laten we het over de echte Ab Goedemans hebben en ik zie uit naar de Ab-kenner "Ab" die ons ongetwijfeld wil bijpraten over de goede man Goedemans.

Een recent feitje: bij de inschrijving mijnerzijds voor een DNRT-event zag ik dat 3 regeltjes boven mij ene Goedemans had ingeschreven. Ik wees Ria er op, maar zij kon mij niet vertellen of er een familierelatie was. Ging ze checken. Ik heb er niet meer naar gevraagd en zij is er niet op teruggekomen. Toch eens doen.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 23, 2008, 12:42:32 »

Toch een kritische noot: ik vind het zeer verre van leuk dat je dit pseudoniem gekozen hebt. Ab was een kanjer, een absolute topper. Voor mijn tijd en ook voor de jouwe (edit: mm, toch niet, als jij van '51 bent heb je het voorrecht gehad 'm te zien rijden), maar ik hanteer respect voor historie en historische personen.
Ik toon JUIST respect door op mijn eigen wijze - middels een nick en een foto - een hommage te brengen aan een groot coureur die ik zelf heb zien rijden. Dat je daar niet mee eens bent neem ik ter kennisgeving aan. Sorry.

BTW Als de moderatoren mijn nick onwenselijk achten dan hoor ik dat graag.
« Laatste verandering: Juni 23, 2008, 01:10:00 door Ab Goedemans » Gelogd
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 23, 2008, 12:58:53 »

Ab Goedemans was toch een Nederlandse coureur die in de jaren 60 op Spa verongelukt is?
Nee, dat was Wim Loos. Ab verongelukte in 1968 met een Abarth 1000 SP tijdens de vrijdagtraining voor de ADAC 500 km op de Nürburgring. Hij raakte op de Antoniusbuche van de baan bij het inhalen van een langzamere deelnemer. Hij werd uit de kleine sportscar geslingerd en overleed ter plekke. De foto in mijn avatar toont Ab in zijn allerlaatste race op Zandvoort tijdens de Europacup, vijf dagen voor zijn trieste dood. Hij was schier overslaanbaar in het Europees kampioenschap, maar in deze wedstrijd ging een overwinning in rook op toen hij samen met 'PAM' (hier in zijn kielzog) van de baan raakte.

Ab had mij niet zo heel lang daarvoor een foto opgestuurd. Daar staat hij trots naast zijn SRT Abarth 1000 TC waarmee hij in 1967 Nederlands kampioen werd. Een kostbaar bezit. 
« Laatste verandering: Juni 23, 2008, 01:11:58 door Ab Goedemans » Gelogd
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 23, 2008, 08:56:05 »

Grappig trouwens die foto die je gebruikt als avatar: die zou ook anno 2008 nog geschoten kunnen zijn in het NK Historische Toerwagens & GT's. De heren Izaks en Verzijlbergen rijden namelijk exact zo met die Abarthjes Lachebek

Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 23, 2008, 01:34:37 »

Grappig trouwens die foto die je gebruikt als avatar: die zou ook anno 2008 nog geschoten kunnen zijn in het NK Historische Toerwagens & GT's. De heren Izaks en Verzijlbergen rijden namelijk exact zo met die Abarthjes Lachebek
Maar ze blijven meestal keurig met de wielen aan de grond. Hier een video van Verzijlbergen, vanuit de Abarth van Izaks.
http://nl.youtube.com/watch?v=gKzULo6R4nc

Maar hier gaat het wiel weer helemaal los (1973).......  Lachen
http://fiat.hyves.nl/album/6453594/Fiat/rBHH/fotos/236151518/0/wEA4/

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 23, 2008, 01:38:35 »

Maar ze blijven meestal keurig met de wielen aan de grond. Hier een video van Verzijlbergen, vanuit de Abarth van Izaks.
http://nl.youtube.com/watch?v=gKzULo6R4nc

Maar hier gaat het wiel weer helemaal los (1973).......  Lachen
http://fiat.hyves.nl/album/6453594/Fiat/rBHH/fotos/236151518/0/wEA4/

Betere onderstelafstellingen? Kan me voorstellen dat de kennis op dit gebied in 25 a 30 jaar tijd toch iets verbeterd is.

Petor
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 23, 2008, 04:32:31 »

Nee, dat was Wim Loos. Ab verongelukte in 1968 met een Abarth 1000 SP tijdens de vrijdagtraining voor de ADAC 500 km op de Nürburgring. Hij raakte op de Antoniusbuche van de baan bij het inhalen van een langzamere deelnemer. Hij werd uit de kleine sportscar geslingerd en overleed ter plekke. De foto in mijn avatar toont Ab in zijn allerlaatste race op Zandvoort tijdens de Europacup, vijf dagen voor zijn trieste dood. Hij was schier overslaanbaar in het Europees kampioenschap, maar in deze wedstrijd ging een overwinning in rook op toen hij samen met 'PAM' (hier in zijn kielzog) van de baan raakte.

Ab had mij niet zo heel lang daarvoor een foto opgestuurd. Daar staat hij trots naast zijn SRT Abarth 1000 TC waarmee hij in 1967 Nederlands kampioen werd. Een kostbaar bezit. 

Ik heb een zwart-wit programma in mijn vhs verzameling over Ben Pon. Ben wordt gevolgd tijdens wedstrijden op Zandvoort en Nurnburgring. In de docu zijn ook beelden van de begrafenis van Goedemans te zien.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 23, 2008, 05:22:32 »

Ik heb een zwart-wit programma in mijn vhs verzameling over Ben Pon. Ben wordt gevolgd tijdens wedstrijden op Zandvoort en Nurnburgring. In de docu zijn ook beelden van de begrafenis van Goedemans te zien.

Deze bedoel je: http://www.youtube.com/watch?v=opTF1YmPVmk  Cool

Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 23, 2008, 06:16:58 »

Die ken ik, heel indrukwekkend. Het geeft ook een goede indruk hoe men toentertijd de autosport benaderde. De grootste concurrenten waren niet zelden de beste vrienden.

De begrafenis van Ab raakt me na 40 jaar nog steeds.  Beschaamd
« Laatste verandering: Juni 23, 2008, 06:21:05 door Ab Goedemans » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: