Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 24, 2017, 01:52:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: FIA WTCC: dood en bijna begraven?  (gelezen 2631 keer)
ace1
Silver medal driver

« Gepost op: November 01, 2017, 09:57:46 »

https://www.autosport.be/news/fia-wtcc-dood-en-bijna-begraven.html
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: November 02, 2017, 11:50:51 »

Voor iedereen die WTCC in de afgelopen jaren gevolgd heeft is dit geen verrassing. Persoonlijk zou ik het liefst zien dat WTCC en TCR International samengevoegd worden: WTCC volgens TCR regels met semi-fabrieksteams. Dus teams met tot bepaalde hoogte ondersteuning van de fabrikanten, zoiets als bijvoorbeeld HTP, WRT en Black Falcon in GT3.

Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #2 Gepost op: November 02, 2017, 01:22:42 »

ik verwacht dat wtcc door moddert tot dat de nieuwe regels er zijn. Dit jaar en volgend jaar zijn natuurlijk heel erg slecht voor het merk 'FIA WTCC'.

TCR heeft 2 dingen tegen zich (volgens mij):
- door de BOP gaat het niet om de snelste en beste auto (dan zou Audi alles winnen)
- grote toerwagen teams en coureurs zien TCR nog steeds als "te min"

Dit zal WTCC willen uitbuiten, terwijl ze op kosten moeten letten. Het wordt een uitdaging, maar als ze het slim spelen, kunnen ze hier bovenop komen. Puur door hun goede coverage en FIA connecties.

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: November 02, 2017, 07:07:43 »

- door de BOP gaat het niet om de snelste en beste auto (dan zou Audi alles winnen)
Dat is in GT3 toch ook geen probleem?
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: November 02, 2017, 08:42:09 »

ik verwacht dat wtcc door moddert tot dat de nieuwe regels er zijn. Dit jaar en volgend jaar zijn natuurlijk heel erg slecht voor het merk 'FIA WTCC'.

Dit zal WTCC willen uitbuiten, terwijl ze op kosten moeten letten. Het wordt een uitdaging, maar als ze het slim spelen, kunnen ze hier bovenop komen. Puur door hun goede coverage en FIA connecties.

TCR heeft nog 1 ding tegen er mogen alleen voorwiel aandrijvingen auto's meedoen. Een BMW 1 serie en een Mercedes-Benz A Klasse  die achterwiel aandrijving hebben kunnen daardoor niet meedoen.
« Laatste verandering: November 02, 2017, 08:48:05 door ace1 » Gelogd
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: November 02, 2017, 10:31:44 »

TCR heeft nog 1 ding tegen er mogen alleen voorwiel aandrijvingen auto's meedoen. Een BMW 1 serie en een Mercedes-Benz A Klasse  die achterwiel aandrijving hebben kunnen daardoor niet meedoen.
De Mercedes A-Klasse is FWD en de volgende 1-Serie zal ook FWD.

ace1
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: November 03, 2017, 07:13:18 »

Alleen de AMG van de  Mercedes A-Klasse versie is toch FWD?
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: November 03, 2017, 08:39:19 »

Alleen de AMG van de  Mercedes A-Klasse versie is toch FWD?
Alle Mercedesen onder de C zijn tegenwoordig FWD of 4WD. RWD is voorbehouden aan de C en hoger.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: