Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2019, 02:23:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van Canada  (gelezen 13686 keer)
Rockenfeller
Rookie driver
**

The Rocky

« Antwoord #15 Gepost op: Juni 09, 2008, 04:53:10 »

geweldige race om te zien. en Hulde! voor Kubica.  Lachebek

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #16 Gepost op: Juni 09, 2008, 06:55:34 »

Leek het alleen maar zo, of stuurde Hamilton zijn McLaren in de richting van Raikkonen? Ik had het idee dat hij in het midden reed. Hij had dus keus...
Zou hij Raikkonen als grotere concurrent zien, en daarom hem ook hebben willen elimineren, wetende dat zijn race door die aanrijding mogelijk zou eindigen? Of zou dat erg ver gezocht zijn?
Waarom duurde het eigenlijk zo lang, die bandenwissel bij Hamilton. Tijdens de safetycar mochten ze niet tanken. Hamilton gaat als eerste naar binnen. Raikkonen en Kubica stonden wel al eerder bij de pituitgang. Dan moeten ze bij McLaren iets fout gedaan hebben, toch?
Verder natuurlijk alleen maar goeds voor Kubica en de rest van het BMW team. Zij hebben als enige geen fouten gemaakt en daarom de terechte winnaars.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Juni 09, 2008, 07:53:41 »

Zou het zin hebben om én je concurrent én jezelf zo vlug in het seizoen te elimineren, terwijl er nog  110 punten in het veschiet liggen?
Tjello
Test driver
*

« Antwoord #18 Gepost op: Juni 09, 2008, 07:55:45 »

Fabian, hij stuurde zijn wagen naar een open plek (links naast de auto van Kimi). Dat de draaicircel van een F1 toch wat groot is werkt dan niet echt mee.

Als je ziet wat er gebeurt na de crash (Kimi en Lewis) dan zie je toch dat het heel wat anders is (nu dan) als ik sommige andere dingen uit het verleden vergelijk vind ik toch wel dat het op sportief gebied er een gigantisch stuk op vooruit gegaan is.
Petor
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 09, 2008, 09:03:00 »

Alle wagens rijden achter de sc in een aaneengesloten formatie. De pitsstraat gaat open, juist omdat de wagens aaneengesloten zijn.  Een aantal wagens rijden de pits in en maken een pitsstop. Op het moment dat ze pits in rijden, rijdt de sc in de chicane aan het begin van het rechte stuk.
Hoe lang duurt een pitsstop met in- en uitrijden? 30-40 seconden?
In die tijd is de sc met de hooguit tien wagens die aaneengesloten erachter reden toch al lang weer verderop het circuit? En niet meer bij het uitrijden van de pitsstraat? Ik begrijp dan ook niet waarom het licht op rood stond.
Hoe dan ook, rood is rood en Hamilton en Rosberg hadden moeten stoppen. Een straf vind ik dan ook terecht. Wat ik dan weer niet berijp is waarom Hamilton en Rosberg hiervoor een best wel zware straf krijgen en Raikkonen in Monaco er mee weg kwam nadat hij Sutil van achteren uit de wedstrijd reed.

Fout. http://www.youtube.com/watch?v=BwOG3gWvJ7g Een Toyota (?) en Bourdais passeerden de finish op het moment dat het voorval zich voordeed.

Citaat
From the time at which the "SAFETY CAR DEPLOYED" message is displayed no car may enter the pitlane for the purpose of refuelling until all cars on the track have formed up in a line behind the safety car and the message "PIT LANE OPEN" is shown on the timing monitors.

Dus... ligt de fout hier bij de raceleiding? Is de pits te vroeg open gegaan omdat nog niet, ondanks de regels, iedereen in formatie achter de SC reed?

Neemt natuurlijk niet weg dat Hamilton beter op had moeten letten. Maar ik vraag me wel af, met die lage zitposities én die achtervleugels van een ander voor je neus én de algehele hectiek van een pitstop in deze situatie: hoe goed zichtbaar is dat rode licht en zou ook dat licht niet gevisualiseerd moeten worden in de cockpit / op het stuur van elke auto? Waren het in de voorgaande jaren niet Montoya, Fisichella en Massa die op Montréal een zwarte vlag kregen wegens het door rood rijden? Gebeurde het Barrichello dit jaar ook al niet in Melbourne. Het komt me iets té vaak voor en er zouden naar mijn mening de eerder genoemde aanpassingen moeten worden aangebracht.

Dankje voor het filmpje. Helder waarom het licht op rood stond.
Het veld was dus duidelijk nog niet aaneengesloten achter de sc. Volgens de Fia regels had de Fia wedstrijdleiding de pitsstraat dus nog niet open mogen doen.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Juni 09, 2008, 11:39:24 »

Dat gehannes altijd met die safety car... kan het nou echt niet simpeler? Meerdere safety cars? Andere constructie van die stoplichten-regels? Het is nu immers altijd wat ermee.

En wat me nog steeds dwars zit: toen ik jaren geleden zelf ging afrijden voor mijn racelicentie had ik één foutje met m'n theorie-examen. Drie maal raden waar die vraag over ging...  Boos

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 09, 2008, 11:39:50 »

Zou het zin hebben om én je concurrent én jezelf zo vlug in het seizoen te elimineren, terwijl er nog  110 punten in het veschiet liggen?

Als je eenmaal door hebt dat je zelf achterop rijdt, en daarmee schade kan oplopen die je race kan beeindigen kan ik me voorstellen dat je zo'n keus maakt.
Aantal punten in verschiet rest van seizoen tellen dan minder denk ik.
Het was misschien wel een stuuractiezorgen dat Kimi niet teveel kon uitlopen. Dan wil ik daarmee niet zeggen dat hij expres achterop reed, maar toen het toch gebeurde had hij liever dat Kimi ook geen punten haalde. Het kwam in ieder geval niet slecht uit dat hij Kimi raakte.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Juni 10, 2008, 10:12:59 »

Het lijkt me sterk dat Hamilton wel de keuze kan maken om tegen een Ferrari op te rijden, en niet het rode licht ziet...
Denk dat het gewoon een reflex was om idd naar de open ruimte links te sturen (anders was Rosbergs doel zeker, om er zeker voor te zorgen dat Hamilton niet meer verder kon)

Petor
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 10, 2008, 04:19:20 »

Als je eenmaal door hebt dat je zelf achterop rijdt, en daarmee schade kan oplopen die je race kan beeindigen kan ik me voorstellen dat je zo'n keus maakt.
Aantal punten in verschiet rest van seizoen tellen dan minder denk ik.
Het was misschien wel een stuuractiezorgen dat Kimi niet teveel kon uitlopen. Dan wil ik daarmee niet zeggen dat hij expres achterop reed, maar toen het toch gebeurde had hij liever dat Kimi ook geen punten haalde. Het kwam in ieder geval niet slecht uit dat hij Kimi raakte.

Het had een typische Schumacher aktie geweest kunnen zijn.
Hamilton acht ik een stuk sportiever in.
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Juni 11, 2008, 05:32:16 »

Gewoon domme fout van Hamilton! Wel leuk voor het kampioenschap.. al denk ik dat Kubica toch geen kampioen zal worden en het tussen Raikkonen en Hamilton blijft gaan! Tong

When the flag drops, the bullshit stops!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Juni 12, 2008, 10:33:05 »

Eerste overwinning voor BMW in de F1 en er zullen er denk ik nog vele gaan volgen... ze hebben het pakket goed voor elkaar momenteel. En dat na keihard jarenlang werken... leuk artikel over de historie: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=7849&page=2&rubriek=int

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: