Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 21, 2017, 12:43:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Werken in de autosport  (gelezen 463 keer)
Marcel86
Test driver
*

« Gepost op: Juni 20, 2017, 12:51:34 »

Goedemiddag,

Ik ben al van kleins af aan groot autosport fan. Altijd is het een droom geweest om in de autosport actief te zijn.
Het liefst als coureur, maar dat is qua budget niet haalbaar. Wel zou ik heel graag bij een raceteam betrokken willen zijn.
Ik heb al aardig wat zitten googlen maar het valt nog niet mee om daar iets over te vinden. Hebben jullie tips, of ideeŽn hoe dit aan te pakken? Ik heb niet de illusie hier rijk van te worden, maar ik wil gewoon met mijn hobby bezig zijn en er meer bij betrokken zijn dan als fan.

Alle tips zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt.
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 20, 2017, 03:56:06 »

Goedemiddag,

Ik ben al van kleins af aan groot autosport fan. Altijd is het een droom geweest om in de autosport actief te zijn.
Het liefst als coureur, maar dat is qua budget niet haalbaar. Wel zou ik heel graag bij een raceteam betrokken willen zijn.
Ik heb al aardig wat zitten googlen maar het valt nog niet mee om daar iets over te vinden. Hebben jullie tips, of ideeŽn hoe dit aan te pakken? Ik heb niet de illusie hier rijk van te worden, maar ik wil gewoon met mijn hobby bezig zijn en er meer bij betrokken zijn dan als fan.

Alvast bedankt.

@Marcel86 waarom probeer je het niet als coureur in de ACNN (AUTOSPORT COMPETITIE NOORD NEDERLAND)

Dat is low budget racen.

http://www.acnn.nl/

Als alternatief kun je de Conrad Mazda MaX5 Cup proberen.

https://www.max5racing.nl/

Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 21, 2017, 01:33:49 »

Je kan het als pers proberen of als marshal, dan kom je heel dicht bij de autosport. Als pers kun je ook vaker in dienst van een team werken. In principe heb je daar geen diploma (of speciaal talent  Knipoog ) voor nodig.

Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 21, 2017, 01:34:36 »

Oja, en in dienst van een team of coureur kun je soms ook wel een aardig centje verdienen. Maar daarvoor moet je eerst wel contacten voor opbouwen.

ace1
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 21, 2017, 07:14:47 »

Goedemiddag,

Alvast bedankt.

@Marcel heb je een opleiding van automonteur gevolgd? Zo ja dan maak je wel een kans om als monteur bij een team aan de slag te kunnen.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: