Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 22, 2017, 08:30:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van Spanje  (gelezen 8929 keer)
Wii4life
Bronze medal driver

« Gepost op: April 25, 2008, 01:00:30 »

Dit weekend de GP van Spanje...

De eerste vrije training is achter de rug.

Ferrari's voeren het veld aan met gevolgd door Hamilton op een halve seconde en de rest van het veld op een seconde of meer.

Verwacht weinig verassingen dit weekend, met Kimi op het hoogste treedje

Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 25, 2008, 03:52:05 »

Heikki Kovalainen moest op de baan stoppen tijdens FP2. Ook zag ik Felipe Massa mooi achterstevoren gaan in de eerste sessie, tot twee keer toe zelfs. Renault rijdt met de Red Bull engine cover en Honda heeft nog steeds de oortjes op de neus voor.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: April 26, 2008, 02:33:25 »

goed he coulthard weer uit eruit na Q1 word het niet tijd voor een ander...
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: April 26, 2008, 03:03:53 »

Geweldig, Alonso 2de! De titanen morgen lekker dichtbij elkaar de eerste bocht in, dat kan nog wel eens een feestje worden.
« Laatste verandering: April 26, 2008, 06:18:26 door D-M0de » Gelogd
sebastiaan
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 26, 2008, 05:59:01 »

Uitslag kwalificatie
1. Kimi Räikkönen,
2. Fernando Alonso, op 0.091
3. Felipe Massa, op 0.245
4. Robert Kubica, op 0.252
5. Lewis Hamilton, op 0.283
6. Heikki Kovalainen, op 0.418
7. Mark Webber, op 0.616
8. Jarno Trulli, op 0.716
9. Nick Heidfeld, op 0.729
10. Nelson Piquet Jr., op 0.886

ik vind het toch mooi de top 10 binnen 1 seconde.
was vroeger toch wel anders.

ook zeker knap alonso op P2 het is een *** maar dit gun je de man toch ook wel weer.
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: April 26, 2008, 07:46:59 »

Wordt een leuke eerste ronde morgen. Naast de Ferrari´s twee verschillende merken en in hun nek hebben ze de hete adem van McLaren. Plus Alonso weet dat ie morgen na een paar rondjes toch de pit in moet voor brandstof en daarom zijn race over zal zijn. Wie weet haalt hij weer zo´n stunt uit als vorig jaar om even de leiding te pakken.
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: April 26, 2008, 08:14:00 »

Wordt een leuke eerste ronde morgen. Naast de Ferrari´s twee verschillende merken en in hun nek hebben ze de hete adem van McLaren. Plus Alonso weet dat ie morgen na een paar rondjes toch de pit in moet voor brandstof en daarom zijn race over zal zijn. Wie weet haalt hij weer zo´n stunt uit als vorig jaar om even de leiding te pakken.

Mee eens.
Ik denk ook dat Alonso ligt is en vroeg moet tanken.
Maar ja neem het hem niet kwalijk dat hij voor eigen publiek wil scoren.
Ik vind wel dat de McLarens er slecht bijstaan.
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: April 26, 2008, 08:18:07 »

Je bent niet de enige.

Lewis: "I've just looked at the times and we obviously didn't have it. We seemed to be quite quick on the single lap, but I'm just shocked and stunned that we didn't have the pace of the heavy fuel load."
nobodyknow
Test driver
*

« Antwoord #8 Gepost op: April 27, 2008, 10:56:19 »

Ik vraag me af of de Mc Larens er slecht bij staan, want die zitten nog aardig vol met brandstof. Ik verwacht dat de hele kop, maar een paar rondes voor liggen. Alonso wou denk ik alleen maar een thuisfeestje geven en wat hem dus niet gelukt is
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: April 27, 2008, 04:21:30 »

De eerste echte serieuze klapper is in 2008 een feit. Gelukkig blijkt het (enigszins) mee te vallen:

Citaat
Zware crash Kovalainen, toestand stabiel

Heikki Kovalainen is zwaar gecrasht in de Grand Prix van Spanje. De velg van zijn linker voorband explodeerde in Bocht 9, waarna de McLaren met bijna geen snelheidsverlies de bandenstapels in klapte. Kovalainen werd uit de auto gehaald en stak zijn duim op naar het publiek, maar wordt wel met de helikopter naar een ziekenhuis in Barcelona gebracht voor nader onderzoek. Zijn toestand is stabiel.

Het was een verontrustende klap. De McLaren boorde zich diep in de bandenstapels, net zoals dat in 2001 bij Luciano Burti gebeurde op het circuit van Spa-Francorchamps. Doordat de auto direct stilstond, kon de energie die er vrijkwam bij het ongeluk nergens naartoe. Kovalainen zal dus alles gevoeld hebben en even werd er gevreesd voor zware verwondingen. Die lijken mee te vallen, maar een trip naar het ziekenhuis lijkt toch nodig, al is het wellicht alleen ter observatie.

"Er zijn geen zichtbare verwondingen, maar hij heeft natuurlijk wel een flinke klap op zijn hoofd gehad", vertelde McLaren-directeur Martin Whitmarsh aan ITV. "Hij is nu naar het ziekenhuis om te onderzoeken of hij wellicht een hersenschudding heeft, maar het lijkt er niet op dat hij serieuze verwondingen heeft. Dus hopelijk zien we hem gauw weer gezond terug."

Over de oorzaak van de crash zei de Brit: "Er was een plotselinge daling van de bandendruk. We denken dat het te maken had met een probleem aan de velg en niet met de band zelf. Maar voorlopig lijkt het erop dat hij er in Turkije weer bij is."

Voor de rest; een bovengemiddelde race, waarbij het eea gebeurde. Helaas niet aan de kop, er ontstonden geen grote gaten tussen Raikkonen, Massa, Hamilton en Kubica, maar bedreigen konden ze elkaar ook niet. De kleine afstanden waren inherent aan de SC fases, zonder deze onderbrekingen hadden de Ferrari's naar mijn mening toch een flink gat geslagen. De tweede plaats van Alonso was geflatteerd, kansen op het podium had hij in principe niet. Wel mooi om te zien wat hij in het toch voornamelijk Moto GP gekke Spanje heeft veroorzaakt. Een flinke terugloop op de tribunes, dat kreeg toch zelfs Schumacher niet voor mekaar tijdens zijn uitvalbeurt(-en) in Duitsland.

Al met al een voorsprong van 9 punten van Raikkonen op Hamilton, laten we hopen dat dit gat in de komende races niet nog groter wordt.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: April 27, 2008, 04:30:40 »

Een kleine samenvatting in foto's van de gebeurtenissen rondom Kovalainen:

Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: April 27, 2008, 05:55:31 »

Ik heb de race niet live gezien.
Maar wat een klapper van Heiki  Geschrokken
Dit zijn de beelden die ik heb kunnen vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=bqhNta5-t4g

Denk dat McLaren toch eens even goed mag kijken naar hun bandjes......
Hamilton had vorig jaar precies hetzelfde mankement en ging er toen ook ongenadig hard van af.
Gelukkig lijken de verwondingen mee te vallen en heeft hij 'maar' en hersenschudding.
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #12 Gepost op: April 27, 2008, 09:12:26 »

Erg jammer dat de race voor Heidfeld verpest wordt door zo'n stomme regel van de FIA. Een pitstop tijdens een safety car situatie moet toch mogelijk zijn (zonder gevolgen) als het noodzakelijk is ivm brandstof tekort. Of ben ik de enige die er zo over denkt?
Voor de race, het kampioenschap en het constructeursklassement is het beter als de FIA deze regel snel aanpast. Al heeft Heidfeld daar nu weinig aan natuurlijk.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
sebastiaan
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: April 28, 2008, 08:19:50 »

Erg jammer dat de race voor Heidfeld verpest wordt door zo'n stomme regel van de FIA. Een pitstop tijdens een safety car situatie moet toch mogelijk zijn (zonder gevolgen) als het noodzakelijk is ivm brandstof tekort. Of ben ik de enige die er zo over denkt?
Voor de race, het kampioenschap en het constructeursklassement is het beter als de FIA deze regel snel aanpast. Al heeft Heidfeld daar nu weinig aan natuurlijk.

helemaal mee eens dit kan niet zo zijn dat dit blijft ik ben het dan ook helemaal met Ollie eens dit moet veranderd worden en dan zo dat je indd moet aantonen voor of tijdens een race wat je pitstop strategie is en als er een safety-car komt in jou geplande pitstop dna moet dat zonder gevolgen kunnen als dit niet veranderd gaan er meer van dit soort dingen gebeuren dit seizoen.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: April 28, 2008, 09:33:28 »

offtopic niet persoonlijk bedoeld maar zouden mensen in het vervolg interpunctie leestekens toe kunnen passen wanneer zij meer dan een zin schrijven dit maakt het geheel een stuk makkelijker te lezen voor de mede forumgebruiker het kan aan mij liggen maar ik moet toch af en toe sommige stukken meerdere malen lezen om precies te kunnen ontcijferen wat er staat

Ter vergelijking:

Offtopic: niet persoonlijk bedoeld, maar zouden mensen in het vervolg interpunctie (leestekens) toe kunnen passen wanneer zij meer dan een zin schrijven? Dit maakt het geheel een stuk makkelijker te lezen voor de mede forumgebruiker. Het kan aan mij liggen, maar ik moet toch af en toe sommige stukken meerdere malen lezen om precies te kunnen ontcijferen wat er staat.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: