Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 25, 2017, 10:04:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: GT 3  (gelezen 1299 keer)
hvand
Test driver
*

« Gepost op: Mei 03, 2017, 10:48:40 »

Met veel plezier kijk ik de afgelopen jaren naar de GT 3 races; Blancpain, adac enz.
Altijd close  en met ellebogen racen..
Wat ik heel jammer vind met de gt3, dat alle wagens ABS en TC hebben.
Voor mij mag dat er dus af, krijgen we meer spektakel!

Weten jullie soms waarom ABS en TC op de wagens zitten? Kostenbesparing ofzo?

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 04, 2017, 11:27:06 »

Omdat een heel belangrijke doelgroep, de gentlemen drivers, ook met deze auto's moeten kunnen rijden. Zonder ABS en TC zijn de auto's moeilijker te besturen.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 04, 2017, 04:25:31 »

GT3 is wat dat betreft een geval apart!

Een groot succes door de vele auto's, spectaculaire races en diverse pro-rijders. Maar alles gefinancierd door de inderdaad oh zo belangrijke Gentlemen Drivers (waarvoor ik hen zeer dankbaar ben).

Resultaat is, dat ondanks het doorvoeren van een groot aantal kostenbeperkende maatregelen, het gevolg nu is dat teameigenaren vaak alleen rijders kunnen binnenhalen met de nieuwste modellen. Het waarde verlies voor een 458 GT3 of een MP4-12C GT3 is bizar.

En dan komt er een Audi-hoofd (chef verkoop GT3 auto's, geloof ik), die denkt dat GT3 de V8 Supercars kan vervangen .... kan me er nog over opwinden! Appels en peren ... zou ik naar hem mee kunnen gooien! Haarbal dacht serieus dat de Bathurst 1000 mooier zou zijn met GT3s! (en nu moet ik huiveren bij de gedachte wat de V8 Supercars regelwijzigingen voor 2018 kunnen aanrichten ... als de V8 en de achterdeuren eruit vallen)

Vind het wel leuk om te zien dat sommige Gentleman Drivers behoorlijk goed kunnen doortrappen!

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: