Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2019, 03:30:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
Auteur Topic: World Series by Renault  (gelezen 65058 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: April 27, 2008, 12:43:03 »

Citaat
Dominante zege in race 2 bevestigt supervorm Van der Garde

Giedo van der Garde mag zich rekenen tot de topfavoriet voor de titel in de World Series by Renault. De P1 Motorsport-coureur onderstreepte zijn dominantie nogmaals door ook vanaf pole-position het veld in Monza volledig zoek te rijden. Na de overwinning van zaterdag, vanaf de achtste plek, en de pole op vrijdag, betekent dit een onvervalste clean sweep voor de Nederlander.

Hoewel Giedo ook de snelste raceronde reed, ging het minder eenvoudig dan zaterdag. "Het was zeker moeilijker dan gisteren", zei hij na afloop. "Omdat er aan het begin van de race een safety car-situatie was, kwam er een herstart, waarbij ik heel laat remde voor de eerste bocht. Daarbij blokkeerde ik mijn beide voorwielen en kreeg ik op beide banden enorme flatspots, waardoor ik erg veel last kreeg van onderstuur in de langzame bochten. Ik heb daarom echt het absolute maximum moeten geven om de rest voor te blijven, maar het is gelukt en ik ben natuurlijk ontzettend blij!"

"Dit is natuurlijk een fantastisch begin van het seizoen. Pole, twee overwinningen en de snelste ronde is meer dan ik op had durven dromen. Als we zo blijven presteren gaat we een geweldig seizoen tegemoet. Ik ga me nu voorbereiden op de race op Spa-Francorchamps, een van de mooiste circuits op de kalender. Hopelijk kunnen we daar onze fantastische vorm behouden."
« Laatste verandering: April 27, 2008, 12:49:58 door D-M0de » Gelogd
sebastiaan
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: April 27, 2008, 06:15:28 »

owkeje ik geef toe dit was een GOED weekeind.

1 race overwinning owkeej maar 2 in 1 weekeind is ene GOED begin. nou maar jopen dat hij dit voorkan zetten en zich in de kijker kan rijden voor wat moois

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: April 28, 2008, 08:32:04 »

Top van Van der Garde! Dat werd ook wel weer eens tijd, want afgelopen jaren was het allemaal niet bijzonder... en dat voor iemand met F1-aspiraties.
Echter, één zwaluw maakt nog geen zomer, dus hup: doorstoten nu en voor de titel gaan! Lachebek

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
sebastiaan
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 02, 2008, 12:39:38 »

en de test op spa .. met hierbij de uitslag

1. Giedo van der Garde (P1 Motorsport) 2:02.886
2. Marco Bonanomi (Team Comtec) +0.117
3. Salvador Duran (Interwetten.com) +0.161
4. Robert Wickens (Carlin Motorsport) +0.395
5. Marcos Martinez (Pons Racing) +0.509
6. Borja Garcia (RC Motorsport) +0.532
7. Julien Jousse (Tech 1 Racing) +0.629
8. Charles Pic (Tech 1 Racing) +0.809
9. Bertrand Baguette (Draco Racing) +0.820
10. Pasquale di Sabatino (Team Comtec) +0.919

hierbij mag je toch duidelijk stellen dat Monza geen toeval was en dat we gewoon mogen verw8ten dat Giedo aan het eind van dit seizoen bovenaan zal meedoen.
« Laatste verandering: Mei 03, 2008, 10:41:40 door Sebastiaan » Gelogd
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 02, 2008, 07:52:42 »

Giedo, niet Guido. Wie zijn er allemaal bij van het weekend? Hier is het zeker; ik ben beide dagen aanwezig op het circuit met hopelijk wat fotomateriaal in de loop van komende week hier op het forum.
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 03, 2008, 10:14:02 »

Alleen zondag met m'n entourage.  Cool

Is net ietsje teveel rijden als ik drie weken achter elkaar naar Spa moet (45 min rijden). Wordt zeker leuk. De auto is natuurlijk onbekend terrein, vooral nadat ze op Monza met die erg lage downforce setting reden. Dus hopelijk vandaag een mooie race.

Het zal morgen wel weer super druk zijn, dus misschien een beetje de tribunes vermijden. Als iemand van jullie aanwezig is en hier toevallig nog langskomt zou ik graag willen weten of de dummy grid bovenaan is (waar F1 is) of onderaan bij Eau Rouge. Vorig jaar deden ze het onderaan maar dat kan zijn geweest omdat ze geen pitboxes boven hadden i.v.m. dat ze een support series waren. Met die overdekte tribune sta je er dan mooi dicht op. Toen iedereen hun motor revde voordat ze vertrokken voor de opwarm ronde dacht ik serieus dat mijn oren het zouden begeven.  Lachen
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 04, 2008, 04:15:37 »

Ben inmiddels weer thuis, door onvoorziene omstandigheden is het alleen bij de zaterdag gebleven. Starts zijn gemixed dit jaar, Formule Renault 3.5 en de Méganes vanaf de F1 grid, de Formule Renault 2.0 en de Clio's vanaf de andere grid.
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 04, 2008, 09:48:22 »

Ja, wel begrijpelijk aangezien die eerste twee de pitboxes boven hadden. Was een leuke dag vandaag maar dang wat waren er veel dagjes mensen. Echt stampendruk om alle peuters, honden en buggy´s te ontwijken. Ben maar een beetje de hele dag rond de paddock gebleven.

Toen we aankwamen was er toevallig net de pitwalk. Geen hond wist dat die was dus er was bijna niemand in de pits. Een hoop rijders zaten allemaal buiten om handtekeningen uit de delen en ook voor de goodie hunters waren er genoeg t shirts en hats die werden weggegeven. Pippa Mann stond er een beetje zielig bij omdat bijna niemand haar herkende. Bij Draco stond Bertrand Baguette met een paar fans nog na te praten over zijn overwinning. En Guido kwam even later nog aangewandeld terwijl hij door iedereen success werd gewenst.

De race was niet echt megaspannend. Bij de start ging Wickers achterstevoren en pakte Bonanomi de leiding. Oh ja, Red Devil Comtec deelde ook nog Red Devil blikjes uit in de pits. Die wist die niet lang vast te houden want algauw kwam Van Der Garde voorbij. En dat was het wel zo´n beetje. Mooie overwinning voor de Nederlander.

Gelukkig was hij niet de enige, gastrijder Paul Meijer ging er vandoor met de overwinning in de Eurocup. Erg knap aangezien het mayhem was. Na de eerste ronde zag ik iets van 10 wagens die geen voorvleugel meer hadden. In de Clio Cup was het ook super spannend. Heb de race via het scherm gevolgd en Menno Kuus leek de winnaar van gister (Mitch) te gaan passeren voor de leiding. Het lukte niet en toen zat daar opeens de nummer drie naast hem. De twee raakte elkaar waarna Menno moest uitvallen met schade aan de ophanging (denk ik). Volgens mij kreeg hij ook nog een tikje van iemand anders in Eau Rouge, toen hij probeerde om ergens tot stilstand te komen. Kon het echter niet goed zien want een tuup met een kind besloot net weg te gaan (heb wel mooie foto van). Die gozer die Kuus tot stilstand bracht reed er later ook nog een vanaf op het einde van Kemmel. Uiteindelijk bleef het nog spannend tot het eind en bleek het net zoals met de Mini´s een waar slipstream gevecht te zijn.

« Laatste verandering: Mei 04, 2008, 09:49:58 door Pim Teuns » Gelogd
Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 22, 2008, 01:34:15 »

Het Monaco weekend is voor Guido vanochtend ook weer begonnen.

Tweede in de eerste vrije training, een goed begin van het weekend zou ik zeggen...

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Mei 25, 2008, 11:57:03 »

Zojuist begrepen dat Giedo 2e is geworden na een voortijdig afgevlagde race. Deze ging van start achter de SC vanwege de regen; na een paar rondjes werd het veld vrijgegeven. Enkele crashes zorgden voor twee SC's daarna, zodat tijdens de 2e de rode vlag werd getoond.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 30, 2008, 01:20:25 »

Uitslag Superpole:
1. Giedo Van der GARDE (P1 MOTORSPORT) in 1.44:841
2. Salvador DURAN (INTERWETTEN.COM RACING) + 0.069
3. Alvaro BARBA (PREMA POWERTEAM) + 0.157
4. Miguel MOLINA (PREMA POWERTEAM) + 0.160
5. Marco BONANOMI (RED DEVIL TEAM COMTEC) + 0.271
6. Julien JOUSSE (TECH 1 RACING) + 0.326
7. Fabio CARBONE (ULTIMATE-SIGNATURE) + 0.464
8. Fairuz FAUZY (FORTEC MOTORSPORT) + 0.502
9. Mikhail ALESHIN (CARLIN MOTORSPORT) + 0.509
10. Marco BARBA (INTERNATIONAL DRACO RACING) + 0.511

het was niet veel maar het is genoeg.
nu kijken wat er morgen van komt:)
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 30, 2008, 05:11:54 »

Citaat
Carbone wint race 1 op de Ring, Van der Garde derde

Fabio Carbone heeft op de Nürburgring de eerste race van het weekend gewonnen. De Braziliaan vertrok van een tweede startplaats, nadat hij zich als zevende had gekwalificeerd. Fairuz Fauzy werd tweede vanaf pole, maar de man die de beste zaken deed, was Giedo van der Garde. Gestart vanaf de achtste plaats profiteerde de Nederlander optimaal van de schermutselingen voor hem en een derde plaats betekende een uitbreiding van zijn voorsprong in het kampioenschap.

De achtste startplaats voor Van der Garde was het resultaat van een uitstekende kwalificatie, die hem de pole-position opleverde voor de race van zondag. Volgens de WSR-reglementen moet je dan de eerste race als achtste starten en Van der Garde ontsnapte in de eerste bocht aan eliminatie, doordat hij op het nippertje gemist werd door Charles Pic, die zijn rempunt compleet miste en zorgde voor chaos in de eerste bocht. Uitvallers in de eerste ronde waren Bonanomi, Molina, Barba en natuurlijk Pic. Van der Garde manoeuvreerde zich handig doorheen, maar lag na de eerste ronde nog zevende.

Carbone stoomde ondertussen onvermoeibaar door en liep snel weg van de rest van het veld. In ronde zeven viel de Fransman Julien Jousse uit, wat ongetwijfeld voor een grijns in de helm van Van der Garde gezorgd zal hebben. Jousse was immers de nummer twee in het kampioenschap. Toen Esteban Guerrieri een foutje maakte, kon Van der Garde aansluiten en verschalkte hij de heren relatief eenvoudig.

Uiteindelijk finishte de P1 Motorsport-coureur dus op een verdienstelijke derde plaats, wat uitstekend nieuws is voor zijn kampioenschapsaspiraties. Zondag start hij van pole, waardoor nog verdere uitbreiding van zijn voorsprong voor het oprapen ligt.
Marcel ten Caat
Bronze medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 30, 2008, 09:41:54 »

En inmiddels is Fauzy uit de uitslag gehaald omdat zijn wagen niet door de post-race scrutineering heen kwam.

Een derde plaats wordt dus automatisch een tweede plaats.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 31, 2008, 04:50:32 »

Van der Garde is achtste geworden in de tweede race. Een probleem met een band tijdens de pitstop wierp hem terug, nadat hij van pole was gestart. Salvador Duran heeft de race op zijn naam geschreven.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 31, 2008, 05:14:41 »

Officieel bericht:

Citaat
Duran wint tweede race, Van der Garde achtste

Salvador Duran heeft de tweede race op de Nürburgring gewonnen. De Mexicaan versloeg bij de start pole-sitter Giedo van der Garde in de run naar de eerste bocht en toen de Nederlander in de problemen kwam bij zijn pitstop, kon Duran de race eenvoudig uitrijden. Miguel Molina legde beslag op de tweede plaats, voor Julien Jousse. Van der Garde verloor veel tijd bij zijn stop en werd achtste.

Van der Garde was vol vertrouwen na zijn sterke optreden van een dag eerder. Toen stoomde hij vanaf de achtste plaats op naar een tweede stek en met de pole op zondag leek er geen vuiltje aan de lucht. Bij de start verloor hij echter al een plek aan Duran, maar het was duidelijk dat hij sneller was dan de coureur van Interwetten. Bij de pitstop wilde het linker voorwiel echter niet meewerken, waardoor Van der Garde veel langer stilstond dan gepland was.

"Dit is echt balen", zei hij achteraf. "Mijn start was niet optimaal en ik verloor een plaatsje, maar dat was niet zo'n probleem. Ik was wat sneller dan de auto voor me, dus ik wachtte mijn kans geduldig af. Tijdens mijn pitstop ging het fout met het linker voorwiel en verloor ik heel veel tijd. Ik heb op de baan nog wel een plaatsje goed kunnen maken, maar verder dan de achtste plaats kwam ik niet. Erg jammer, want hier had veel meer in gezeten."

Van der Garde heeft ondanks zijn mislukte tweede race in Duitsland nog wel een straatlengte voorsprong in het kampioenschap op de rest. Julien Jousse staat tweede, op bijna vijftig punten van de Nederlander.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  

Ga naar: