Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2017, 02:27:31


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Scheuren in de relatie tussen Mclaren en Honda  (gelezen 3954 keer)
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Gepost op: Maart 16, 2017, 06:44:22 »

Honda-motor trilt McLaren MCL32 letterlijk stuk

Rondetijden tijdens een wintertest zeggen doorgaans niet alles, maar in het geval van McLaren is de combinatie van de chrono's met de slechte betrouwbaarheid alvast een zorgenkind. Niet alleen hinkte McLaren-Honda voorlopig bijna drie tellen achterop, ook lijken er elke dag wel nieuwe problemen op te duiken bij het ooit roemruchte Britse team. Bij McLaren zit men met de handen in het haar en verwacht men op korte termijn geen zoden aan de dijk te kunnen brengen. De Britten leggen de oorzaak van de problemen unaniem bij motorpartner Honda en de Britse TV-zender Sky meent nu te weten dat het vibraties van de krachtbron zijn die de McLaren - letterlijk - stuk trillen.

http://www.autosport.be/news/honda-motor-trilt-mclaren-mcl32-letterlijk-stuk.html
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #1 Gepost op: Maart 16, 2017, 06:46:02 »

"McLaren in gesprek met Mercedes voor levering krachtbron"

Volgens de BBC heeft McLaren een eerste gesprek aangeknoopt met Mercedes voor het leveren van krachtbronnen. Dit komt er nadat het Britse team rampzalige voorseizoenstests in Barcelona doorstond met meermaals problemen aan de Honda-motor. De krachtbron van hun Japanse leverancier lijkt niet alleen oncompetitief te zijn, maar tevens onbetrouwbaar. Volgens de BBC evalueert het team de eventuele opties indien de samenwerking met Honda spaak loopt. Noch bij McLaren, noch bij Mercedes is er iemand bereikbaar voor enig commentaar.

Volgens de bronnen van de BBC is het contact tussen McLaren en Mercedes kort en informeel geweest, dus tot een oplossing zou het zeker niet geleid hebben. Toto Wolff, teambaas bij Mercedes AMG-Petronas, zou er voor open staan om hun voormalige partner terug van motoren te voorzien. Als klant zou McLaren dan jaarlijks 17 miloen euro moeten betalen voor een Mercedes krachtbron, of bij Renault dat ook een optie zou zijn. Een zware beslissing omdat de Japanse partner McLaren van een een financiŽle ruggegraat voorziet. Indien de relatie toch tot een halt moet worden geroepen zouden de aandeelhouders zelf diep in hun zakken moeten gaan, tot ze eindelijk een grote sponsor strikken.

http://www.autosport.be/news/mclaren-in-gesprek-met-mercedes-voor-leveringkrachtbron.html
« Laatste verandering: Maart 16, 2017, 06:50:55 door ace1 » Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #2 Gepost op: Maart 16, 2017, 06:47:20 »

"McLaren in gesprek met Mercedes voor levering krachtbron"

Volgens de BBC heeft McLaren een eerste gesprek aangeknoopt met Mercedes voor het leveren van krachtbronnen. Dit komt er nadat het Britse team rampzalige voorseizoenstests in Barcelona doorstond met meermaals problemen aan de Honda-motor. De krachtbron van hun Japanse leverancier lijkt niet alleen oncompetitief te zijn, maar tevens onbetrouwbaar. Volgens de BBC evalueert het team de eventuele opties indien de samenwerking met Honda spaak loopt. Noch bij McLaren, noch bij Mercedes is er iemand bereikbaar voor enig commentaar.

Volgens de bronnen van de BBC is het contact tussen McLaren en Mercedes kort en informeel geweest, dus tot een oplossing zou het zeker niet geleid hebben. Toto Wolff, teambaas bij Mercedes AMG-Petronas, zou er voor open staan om hun voormalige partner terug van motoren te voorzien. Als klant zou McLaren dan jaarlijks 17 miloen euro moeten betalen voor een Mercedes krachtbron, of bij Renault dat ook een optie zou zijn. Een zware beslissing omdat de Japanse partner McLaren van een een financiŽle ruggegraat voorziet. Indien de relatie toch tot een halt moet worden geroepen zouden de aandeelhouders zelf diep in hun zakken moeten gaan, tot ze eindelijk een grote sponsor strikken.

http://www.autosport.be/news/mclaren-in-gesprek-met-mercedes-voor-leveringkrachtbron.html


Ik snap ook niet dat Honda geen externe krachten inhuurt om het probleem op te lossen
« Laatste verandering: Maart 16, 2017, 06:51:36 door ace1 » Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #3 Gepost op: Maart 16, 2017, 06:52:04 »

"McLaren in gesprek met Mercedes voor levering krachtbron"

Volgens de BBC heeft McLaren een eerste gesprek aangeknoopt met Mercedes voor het leveren van krachtbronnen. Dit komt er nadat het Britse team rampzalige voorseizoenstests in Barcelona doorstond met meermaals problemen aan de Honda-motor. De krachtbron van hun Japanse leverancier lijkt niet alleen oncompetitief te zijn, maar tevens onbetrouwbaar. Volgens de BBC evalueert het team de eventuele opties indien de samenwerking met Honda spaak loopt. Noch bij McLaren, noch bij Mercedes is er iemand bereikbaar voor enig commentaar.

Volgens de bronnen van de BBC is het contact tussen McLaren en Mercedes kort en informeel geweest, dus tot een oplossing zou het zeker niet geleid hebben. Toto Wolff, teambaas bij Mercedes AMG-Petronas, zou er voor open staan om hun voormalige partner terug van motoren te voorzien. Als klant zou McLaren dan jaarlijks 17 miloen euro moeten betalen voor een Mercedes krachtbron, of bij Renault dat ook een optie zou zijn. Een zware beslissing omdat de Japanse partner McLaren van een een financiŽle ruggegraat voorziet. Indien de relatie toch tot een halt moet worden geroepen zouden de aandeelhouders zelf diep in hun zakken moeten gaan, tot ze eindelijk een grote sponsor strikken.

http://www.autosport.be/news/mclaren-in-gesprek-met-mercedes-voor-leveringkrachtbron.html


Ik snap ook niet dat Honda geen externe krachten inhuurt om het probleem op te lossen. Ik hou jet op Japanse trots.
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #4 Gepost op: Maart 16, 2017, 06:53:02 »

"McLaren in gesprek met Mercedes voor levering krachtbron"

Volgens de BBC heeft McLaren een eerste gesprek aangeknoopt met Mercedes voor het leveren van krachtbronnen. Dit komt er nadat het Britse team rampzalige voorseizoenstests in Barcelona doorstond met meermaals problemen aan de Honda-motor. De krachtbron van hun Japanse leverancier lijkt niet alleen oncompetitief te zijn, maar tevens onbetrouwbaar. Volgens de BBC evalueert het team de eventuele opties indien de samenwerking met Honda spaak loopt. Noch bij McLaren, noch bij Mercedes is er iemand bereikbaar voor enig commentaar.

Volgens de bronnen van de BBC is het contact tussen McLaren en Mercedes kort en informeel geweest, dus tot een oplossing zou het zeker niet geleid hebben. Toto Wolff, teambaas bij Mercedes AMG-Petronas, zou er voor open staan om hun voormalige partner terug van motoren te voorzien. Als klant zou McLaren dan jaarlijks 17 miloen euro moeten betalen voor een Mercedes krachtbron, of bij Renault dat ook een optie zou zijn. Een zware beslissing omdat de Japanse partner McLaren van een een financiŽle ruggegraat voorziet. Indien de relatie toch tot een halt moet worden geroepen zouden de aandeelhouders zelf diep in hun zakken moeten gaan, tot ze eindelijk een grote sponsor strikken.

http://www.autosport.be/news/mclaren-in-gesprek-met-mercedes-voor-leveringkrachtbron.html


Ik snap ook niet dat Honda geen externe krachten inhuurt om het probleem op te lossen. Ik hou het op Japanse trots.
« Laatste verandering: Maart 16, 2017, 10:17:55 door ace1 » Gelogd
Racing-Fan
Silver medal driver
****
Berichten: 339


« Antwoord #5 Gepost op: Maart 16, 2017, 07:26:29 »

2017 het 3e seizoen voor Honda, dan zou je toch resultaten mogen verwachten.
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #6 Gepost op: Maart 16, 2017, 10:17:27 »

2017 het 3e seizoen voor Honda, dan zou je toch resultaten mogen verwachten.

Klopt ben ik met jou eens, Honda had trouwens wel een externe kracht in gehuurd, maar gaat daarmee niet verder.
Renault huurt Ilomor in om de achterstand in te halen, Ilmor heeft ervaring met V6 turbomotoren die men voor Chevrolet bouwt in de Indycar. Daarnaast heeft Ilmor in het verleden de Mercedes  F1 motoren gebouwd en Mclaren was daarmee succesvol.

http://www.bbc.com/sport/formula1/39183145

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122130
« Laatste verandering: Maart 16, 2017, 10:24:18 door ace1 » Gelogd
Michael Drost
Gold medal driver
*****
Berichten: 1076



« Antwoord #7 Gepost op: Maart 17, 2017, 05:38:52 »

Honda had extra mensen aangetrokken (grote namen zoals Gilles Simon), maar die kregen het ook niet voor elkaar. Conclusie moet dan wel zijn dat het probleem zit in de organisatiestructuur en/of de organisatiecultuur. Als je iemand aantrekt die de kennis heeft, maar je luistert niet naar diegene dan krijg je een uitkomst die lijkt op de situatie waar Honda nu inzit.
Gelogd

ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #8 Gepost op: Maart 17, 2017, 06:28:50 »

Honda had extra mensen aangetrokken (grote namen zoals Gilles Simon), maar die kregen het ook niet voor elkaar. Conclusie moet dan wel zijn dat het probleem zit in de organisatiestructuur en/of de organisatiecultuur. Als je iemand aantrekt die de kennis heeft, maar je luistert niet naar diegene dan krijg je een uitkomst die lijkt op de situatie waar Honda nu inzit.

Ik heb meer als 10 jaar geleden een interview van Takumo Stato gelezen waarin hij het volgende zei toen Honda zelf nog leefde en er ging een Honda F1 motor stuk tijdens een GP weekend  kwam hij s'maandags ochtend langs op de fabriek van Honda Racing waar de Honda F1 motoren worden gebouwd en schold het personeel dan uit. Sato vertelde dat het personeel geen zin had om dit na het volgende GP weekend weer te laten gebeuren en men controleerde de onderdelen van de motor extra goed, hij zei na de dood van Honda is er nooit iemand van de directie langs geweest als er een F1 motor stuk ging tijdens een GP weekend en daardoor is het personeel van Honda Racing minder gemotiveerd.
« Laatste verandering: Maart 18, 2017, 02:00:40 door ace1 » Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #9 Gepost op: Maart 30, 2017, 05:06:24 »

Volgens Auto Bild  zou motorenspecialist Mario Illien nu werkzaam zijn voor Mclaren en niet meer voor Renault misschien dat hij een F1 motor voor Mclaren bouwt?

http://www.autobild.de/artikel/formel-1-motorreglement-2021-10924171.html
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #10 Gepost op: April 12, 2017, 12:21:52 »

De geruchten blijven aanhouden dat motorenspecialist Mario Illien  voor  Mclaren F1 motoren gaat bouwen.

http://www.autobild.de/artikel/formel-1-mclaren-mit-eigenem-motor-11354469.html
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #11 Gepost op: April 29, 2017, 06:14:35 »

Eddie Jordan over de  relatie tussen Mclaren en Honda en welke motor volgens in 2018 in de  Mclaren ligt.

https://www.youtube.com/watch?v=3x9ezL_iHzY
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #12 Gepost op: Mei 06, 2017, 10:59:26 »

'No Mercedes in the back of our car next year', says McLaren's Brown

http://en.f1i.com/news/267387-no-mercedes-back-car-ext-year-says-mclarens-brown.html

Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #13 Gepost op: Juni 01, 2017, 11:05:37 »

McLaren schlieŖt Trennung von Honda nicht mehr aus

http://www.motorsport-total.com/f1/news/2017/06/mclaren-schliesst-trennung-von-honda-nicht-mehr-aus-17060106.html
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 436



« Antwoord #14 Gepost op: Juni 08, 2017, 09:26:48 »

Exclusive: McLaren, Honda nearing 'fork in the road'

http://www.reuters.com/article/us-motor-f1-mclaren-brown-idUSKBN18Y297
Gelogd
Pagina's: [1] 2
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Copyright © 2008 autosport.nl
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM