Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 28, 2017, 04:48:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: FIA WEC 2017  (gelezen 1108 keer)
Slamen
Test driver
*

« Gepost op: Januari 19, 2017, 12:37:41 »

Hoi allemaal,

Vanaf mijn 13e jaar ben ik minimaal 1x per jaar bij een serieus race-evenement.
Jarenlang was dat met name motorraces, TT Assen (ca. 25x geweest) een beetje autocross en daarnaast van alles en nog wat op Zandvoort waar ik nog eens een jaar bij de kaart controle heb gestaan.

Assen werd duurder, minder raceklasses, geen zijspannen meer en steeds meer regeltjes op de campings tot dat we over een break-even point gingen en de race liever thuis voor de buis volgden.

Na 2 jaar niets doen besloten dat dit niet langer kon omdat je minimaal eens per jaar er toch bij moet zijn. Tussendoor nog wel op uitnodiging naar de formule 1 geweest, was erg leuk overigens (Barcelona hoofdtribune pal tegenover de pits)  maar toch is de F1 nooit echt mijn ding geweest (behalve nu met Max).

In 2008 kwam het idee naar voren om eens naar de legendarische 24 uur van Le Mans te gaan met 2 vrienden.
Zo gezegd zo gedaan maar we wisten er helemaal niets van. Omdat het niet naast de deur is ingeslagen voor wat extra dagen.
Daar aangekomen op donderdagavond en direct 's avonds naar de baan voor de training...........

...wij stonden bij de Porsche curves en de auto's kwamen recht op ons af in het donker, met rood-gloeiende remschijven en vlammende uitlaten. Verkocht, verkocht, totally addicted.

Op vrijdag pitwalk en op zaterdag de start met het hele circus, straaljagers, uitzinnige menigte, heel veel Engelsen, Denen en een kleine oranje gloed van Hollandse liefhebbers. O ja, er waren ook Fransen  Grijns

Sindsdien bijna elk jaar richting La Sarthe.
Live goes on. Gedurende al die jaren kwamen er vrienden bij en vielen er vrienden af.

De laatste jaren echter is het (race)vuur bij de groep (Le Manse Mannuh) op een ander pitje gaan branden en ik ga steeds meer alleen naar races, waar ik opzich ook niet zoveel moeite mee heb want ik ontmoet iedere keer weer andere liefhebbers. Ook is inmiddels de 6 uur van Spa-Francorchams toegevoegd voor een jaarlijks bezoek als generale repetitie.

2017

Een nieuw race-jaar voor ook de endurance liefhebber en ik bedacht zo dat het misschien leuk is om een nieuwe Nederlandse (of internationale) groep samen te stellen die van races en vooral ook race-campings en bijbehorende evenementen houdt.
Bij mijn uitdovende groep hadden we de stelregel dat een ieder moet kunnen gaan en staan waar hij wil. De één gaat mee om de race 24 uur bij te houden, de ander is fanatiek met een BBQ, een gezellig praatje of geniet bijzonder van wat er allemaal gebeurt op de camping. Het moet niet uit maken.

Het grote voordeel is wel dat je kosten kan delen, samen kan reizen, tegen iemand aan kan praten, ervaringen uit kan wisselen en vooral lol hebt met z'n allen.

Gepland dit jaar is zowieso Spa van vrijdag t/m zondag en Le Mans van zondag 11 t/m 19 juni.
Daarnaast misschien de Nürburgring in juli en ook Zandvoort zal wel bezocht worden.

Zijn hier medestanders op dit forum die een soortgelijke gedachtegang hebben en vrijblijvend mee willen doen ??

Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 01, 2017, 12:47:17 »

Ik heb wel interesse dus heb je een bericht gestuurd. Wil het eigenlijk verder privé houden zoals je wel zult begrijpen.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: