Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Augustus 18, 2017, 01:22:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  
Auteur Topic: TCR Benelux 2017  (gelezen 9693 keer)
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: Maart 17, 2017, 09:00:57 »

Met Mika Morien en Stan van Oord in een Bas Koeten Audi en Willem Meyer in een ander gaat het al de goede kant op.

Mooi dan is nu het glas halfvol en niet meer halfleeg.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: Maart 17, 2017, 09:41:35 »

Met Mika Morien en Stan van Oord in een Bas Koeten Audi en Willem Meyer in een ander gaat het al de goede kant op.
Dit is inderdaad goed nieuws. Nederlands team met tenminste 3 Nederlandse coureurs.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #32 Gepost op: April 04, 2017, 06:45:07 »

Paul Sieljes teamgenoot van Meyer.

Iemand een lijstje bijgehouden van bevestigde deelnemers?
TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #33 Gepost op: April 04, 2017, 07:30:47 »

Team WRT (B) - Volkswagen Golf - Maxime Potty (B), Mathieu Detry (B)
Team WRT (B) - Seat León - Sam Dejonghe (B), Denis Dupont (B) (RACB National Team)
De Kimpe Racing (B) - Volkswagen Golf - ? (?), ? (?)
AC Motorsport (B) - Audi RS 3 LMS - ? (?), ? (?) (Auto wordt pas halverwege het seizoen geleverd)
Delahaye Racing Team (B)- Seat Léon - Edouard Mondron (B), Guillame Mondron (B)
Boutsen Ginion (B) - Honda Civic - Stephane Lémeret (B), Tom Coronel (NL)
Boutsen Ginion (B) - Honda Civic - Benjamin Lessenes (B), ? (?)
Bas Koeten Racing (NL) - Audi RS 3 LMS - Mika Morien (NL), Stan van Oord (NL)
Bas Koeten Racing (NL) - Audi RS 3 LMS - Willem Meyer (NL), Paul Sieljes (NL)

Mogelijke andere deelnemers: Ferry Monster Autosport - 4x Seat Léon (NL), Milo Racing - 2x Volkswagen Golf (B), Lubner Motorsport - 2x Honda Civic (D), Charleroi on tracks - 1x Alfa Romeo Guillietta (B), DG Sport Competition - 2x Opel Astra (B), Team Bleekemolen - 1x Seat Léon (NL), Comtoyou Racing - 2x Audi RS 3 LMS (B) - Certainty Racing Team - 2x Audi RS 3 LMS (NL), Ichiban Racing - 1x Volkswagen Golf (B)
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: April 19, 2017, 05:10:02 »

Deelnemers volgens TCR Benelux website:

1- 1. Honda Civic – Boutsen Ginion Racing – Lemeret-Coronel
2- 2. Honda Civic – Boutsen Ginion Racing – Lessennes-TBA
3- 4. VW Golf – Delahaye Racing – De Leval-TBA
4- 5. SEAT Léon - Delahaye Racing– Mondron-Mondron
5- 7. SEAT Léon - Team WRT – Dejonghe-Dupont
6- 52. VW Golf - Team WRT – Potty-Detry
7- 56. Audi RS3 - Bas Koeten Racing – Meyer-Sieljes
8- 64. VW Golf – DK Racing – De Kimpe-De Cock
9- 66. Audi RS3 - Bas Koeten Racing – Morien-van Oord
10- 20. VW Golf – Milo Racing – TBA-TBA
11- 8. Peugeot 308 - DG Sport – Comte-TBA
12 - 6. SEAT Léon - Ferry Monster – TBA-TBA
13- 12. Audi RS3 – ComToYou – Comini-Van der Linde
14 – 111. Renault Clio – Bas Koeten Racing – Van Laere-Piessens
15 – 112. Renault Clio – MRM Racing – Lidsey
16 – 196. Renault Clio – Renault Oudenaerde – Uyttendaele-Eyckmans

http://www.tcrbenelux.eu/16-autos-en-wereldvedetten-voor-eerste-afspraak-van-TCR-Benelux-2017_1040_nl.aspx

Maar 3 Clio's...die cup is ook een pijnlijk iets geworden.
Tijn67
Test driver
*

« Antwoord #35 Gepost op: April 20, 2017, 12:44:50 »

Hele TCR is nogal pijnlijk. Veel eenmalige deelnemers, veel TBA en zeker geen stabiel veld. Nauwelijks interesse van Nederlanders. Ik hoop dat de volgende race op Zandvoort een paar deelnemers extra oplevert gezien de grootte van het event.
Volgend jaar toch maar weer iets met GT4 doen?!
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: April 20, 2017, 06:40:58 »

http://www.touringcartimes.com/2017/04/20/wrc-driver-kevin-abbring-to-make-touring-car-debut-at-spa-francorchamps/

Kevin Abbring teamgenoot van Comte in de Peugeot van DG Sport.
Het is me niet duidelijk of dit enkel voor Spa is of het volledige seizoen.

http://www.touringcartimes.com/2017/04/20/mato-homola-and-fred-caprasse-to-race-a-dg-opel-this-weekend-at-spa/
Mat’o Homola en Fred Caprasse in DG Sport Opel Astra dit weekend.
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #37 Gepost op: April 21, 2017, 01:06:18 »

Is het niet wat voorbarig om nog voor het tweede seizoen begint de hele klasse af te willen schaffen? TCR Benelux trekt duidelijk nog te weinig Nederlandse interesse, maar TCR algemeen doet het goed, ook in Nederland. Een ding weet ik zeker, zo maar TCR eruit gooien in de hoop dat duurdere GT's, die al lang de Benelux uitgegroeid zijn, ons zullen redden zal alleen het tegenovergestelde bereiken. Ik denk eerder dat de organisatie meer oor moet krijgen voor wat Nederlandse teams trekt.
TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #38 Gepost op: April 21, 2017, 01:19:33 »

Ik denk dat TCR zeker een toekomst heeft in Nederland/Benelux, maar ik vraag me af waarom er maar 2 rondes zijn in Nederland. Op het moment dat er een 3e of 4e ronde in Nederland wordt verreden lijkt me dat Nederlandse interesse wel zou kunnen toenemen. Ook denk ik dat een Nederlandse TV deal erg stimulerend zou kunnen werken.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #39 Gepost op: April 21, 2017, 03:06:10 »

TCR heeft zeker potentie, misschien wat banden met onze oosterburen aanhalen. Nederland heeft natuurlijk wel voldoende 'grote' autosport teams, maar ieder hun reden om niet in TCR te rijden:
- Verschuur: domper gehad met Renault Sport Trophy
- Bleekemolen: bijna uitsluitend cup klasses
- Ekris: uitsluitend BMW
- DayVtec: heeft veel internationale ambities

'echte' toerwagen teams zijn er in Nederland niet, behalve in DNRT. Misschien mogelijk om de (financiële) drempel van DNRT naar TCR kleiner te maken? Goed om te zien dat Ferry Monster en Bas Koeten hier het voortouw nemen. Misschien ook iets voor MDM...

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: April 21, 2017, 06:47:35 »

Is het niet wat voorbarig om nog voor het tweede seizoen begint de hele klasse af te willen schaffen? TCR Benelux trekt duidelijk nog te weinig Nederlandse interesse, maar TCR algemeen doet het goed, ook in Nederland. Een ding weet ik zeker, zo maar TCR eruit gooien in de hoop dat duurdere GT's, die al lang de Benelux uitgegroeid zijn, ons zullen redden zal alleen het tegenovergestelde bereiken. Ik denk eerder dat de organisatie meer oor moet krijgen voor wat Nederlandse teams trekt.
Ik wil TCR Benelux helemaal niet afschaffen maar ik mag de Nederlandse inbreng toch wel teleurstellend vinden?
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: April 21, 2017, 06:58:25 »

Ik denk dat TCR zeker een toekomst heeft in Nederland/Benelux, maar ik vraag me af waarom er maar 2 rondes zijn in Nederland. Op het moment dat er een 3e of 4e ronde in Nederland wordt verreden lijkt me dat Nederlandse interesse wel zou kunnen toenemen. Ook denk ik dat een Nederlandse TV deal erg stimulerend zou kunnen werken.
Vorig seizoen had je 3x België, 2x Nederland en 1x Luxemburg. Dit seizoen is het Luxemburgse evenement vervallen en naar België gegaan. Gezien het grote Belgische overwicht wat betreft deelnemers is dat te begrijpen maar het zou beter zijn om gelijke verdeling tussen België en Nederland.

Is er dit jaar tv coverage of in ieder geval volledige races op Youtube? Vorig jaar was dat echt een groot minpunt van TCR Benelux. Samenvattingen van 5 minuten dat is echt te mager anno 2017.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #42 Gepost op: April 21, 2017, 07:02:20 »

TCR heeft zeker potentie, misschien wat banden met onze oosterburen aanhalen. Nederland heeft natuurlijk wel voldoende 'grote' autosport teams, maar ieder hun reden om niet in TCR te rijden:
- Verschuur: domper gehad met Renault Sport Trophy
- Bleekemolen: bijna uitsluitend cup klasses
- Ekris: uitsluitend BMW
- DayVtec: heeft veel internationale ambities

'echte' toerwagen teams zijn er in Nederland niet, behalve in DNRT. Misschien mogelijk om de (financiële) drempel van DNRT naar TCR kleiner te maken? Goed om te zien dat Ferry Monster en Bas Koeten hier het voortouw nemen. Misschien ook iets voor MDM...
Probleem is natuurlijk ook dat in Nederland zelfs Pon (Audi, VW, SEAT) geen belangstelling heeft. Van één van deze merken had ik toch wel iets verwacht. Of iets van de Nederlandse Kia en Opel importeur. Die laatste zijn wat actief in rally.

Is de deelname van Coronel in de Honda mogelijk door Honda Nederland of wordt dat betaald door Honda België?
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #43 Gepost op: April 21, 2017, 07:05:40 »

Overigens vind ik de aandacht voor TCR Benelux hier op autosport.nl ook maar mager. Er wordt wel regelmatig iets geplaatst maar dat zijn allemaal persberichten van TCR Benelux zelf, nooit eens een zelf geschreven artikel.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #44 Gepost op: April 21, 2017, 07:10:30 »

Sorry voor mijn vele posts achter elkaar  Grijns Grijns  maar het openingsweekend wordt stil aan toch wel een mooi deelnemersveld:

Citaat
Rob Huff joins Jean-Karl Vernay at Spa Francorchamps
Rob Huff will make his TCR Benelux series debut this weekend, when he joins Jean-Karl Vernay at Team WRT, with the team filing a late entry to race in the opening round of the series.

http://www.touringcartimes.com/2017/04/21/rob-huff-joins-jean-karl-vernay-at-spa-francorchamps/

Citaat
Last-minute entry for Pierre-Yves Corthals with Milo Racing
Milo Racing has confirmed a last-minute entry for experienced Belgian touring car driver Pierre-Yves Corthals in this weekend’s TCR Benelux season start at Spa-Francorchamps.

Corthals is going to share car, a Volkswagen Golf GTI TCR, with fellow Belgian Armand Fumal.

http://www.touringcartimes.com/2017/04/21/last-minute-entry-for-pierre-yves-corthals-with-milo-racing/

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  

Ga naar: