Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 25, 2017, 10:08:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4
  Print  
Auteur Topic: TCR Benelux 2017  (gelezen 10686 keer)
Marcel ten Caat
Bronze medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: November 13, 2016, 03:12:49 »

Met Assen heb je inderdaad één wedstrijd meer in Nederland (in vergelijking met TCR Duitsland), maar als je als sponsor enkel de Nederlandse markt wil bereiken, dan moet je in de DNRT of Citybug Cup blijven.

TCR Duitsland heeft simpelweg een beter sportief reglement, meer exposure en een betere kalender. Voor teams en coureurs dus een meer voor de hand liggende keuze dan TCR Benelux.
TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #16 Gepost op: November 13, 2016, 03:55:32 »

Stel dat er een extra Nederlandse race zou komen, dus een kalender met 3/4 Belgische races en 3 Nederlandse, zou dit dan wel extra Nederlandse teams kunnen betrekken? En wat zou een tv deal te weeg kunnen brengen. Miss dat RTLGP de Supercar Challenge wil vervangen aangezien de Super GT klasse wordt stopgezet? Ik zou het mooi vinden als er een fatsoenlijke en professionele klasse neer werd gezet in Nederland/Benelux, maar wat zou er dan nog meer nodig zijn?
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: November 14, 2016, 07:32:32 »

Met Assen heb je inderdaad één wedstrijd meer in Nederland (in vergelijking met TCR Duitsland), maar als je als sponsor enkel de Nederlandse markt wil bereiken, dan moet je in de DNRT of Citybug Cup blijven.

TCR Duitsland heeft simpelweg een beter sportief reglement, meer exposure en een betere kalender. Voor teams en coureurs dus een meer voor de hand liggende keuze dan TCR Benelux.
Ligt natuurlijk gewoon aan je sponsor.

Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: December 05, 2016, 07:56:34 »

Het ziet ernaar uit dat Bas Koeten Racing volgend jaar een volledig seizoen met een Audi RS3 aan de start zal staan.
http://www.touringcartimes.com/2016/12/05/bas-koeten-racing-first-team-to-confirm-audi-for-tcr-benelux/
Lijkt mij een goede ontwikkeling. Een Nederlands team dat zich als eerste bevestigd als deelnemer voor het hele seizoen.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: December 05, 2016, 08:48:31 »

Hopelijk volgen er nu meer Hollandse schapen over de dam.
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: December 21, 2016, 01:42:25 »

Ik heb gemengde gevoelens over de toevoeging van de Clio's aan het TCR veld. Het getuigt mij van pessimisme over het aantal auto's dat op de grid zal staan. Daarnaast denk ik dat het de races ten nadele komt, want de Clio's zullen onvermijdelijk achterlopen en uiteindelijk weer bij de koplopers terecht komen. Uitslagen van 'korte' races van de Supercar Challenge laten zien dat de Clio's vaak 2 of 3 keer gelapt worden door TCR SEAT's in de span van een uur, dus dat betekent dat ze ook in de sprintraces van TCR Benelux niet te vergeten zijn. Ik weet niet wat dit tot voordeel heeft, maar ik mag verwachten dat het in ieder geval verzekert dat beide blijven bestaan.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: December 21, 2016, 11:36:19 »

Geeft een teken dat men wat betreft aantal deelnemers in Clio Cup en TCR niet echt groei verwacht.
Op zich ben ik er overigens niet op tegen. Liever 1 volle grid dan 2 halve.
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: December 21, 2016, 01:23:38 »

Nou ja, het zijn nog steeds 2 halve grids en die moeten nu ook nog eens om elkaar heen rijden. Maar goed, ze kunnen zo vast de kosten beter spreiden.
Tijn67
Test driver
*

« Antwoord #23 Gepost op: December 21, 2016, 01:35:50 »

Dit zegt helaas genoeg over de verwachtingen voor 2017. Ik had het nooit gedaan! Doet afbreuk aan het TCR concept. Lijkt me als rijder die een flink bedrag voor een TCR zitje betaalt gewoon niet fijn om in 'opgeleukt' veld te moeten rijden. Dan maar doorsparen (of papa lief aankijken) en in Duitsland of Zweden gaan rijden. Ik snap dat Renault er blij mee is anders ging hun kampioenschap definitief verloren.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: December 24, 2016, 06:13:03 »

In Duitsland maar liefst 32 wagens aan de start...jaloers.
TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #25 Gepost op: Januari 03, 2017, 08:32:05 »

Bas Koeten Racing gaat in TCR Benelux ook nog Clio's inzetten naast haar TCR-bolides:
http://www.autosport.be/news/bas-koeten-racing-naast-tcr-benelux-ook-in-clio-cup-benelux.html

Misschien kan het samenvoegen van de kampioenschappen toch goed uitpakken... In eerste instantie leek het me geen strak plan, maar als beide startvelden kunnen groeien door in dezelfde paddock te staan zou het toch wel kunnen werken. Hopelijk kunnen beide kampioenschappen hun startvelden uitbreiden. Die 32 wagens in Duitsland lijkt me niet haalbaar hier, maar het zou mooi zijn als de TCR en Clio Cup volgend jaar weer in aparte races zouden kunnen rijden
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: Januari 03, 2017, 08:51:47 »

Bas Koeten Racing gaat in TCR Benelux ook nog Clio's inzetten naast haar TCR-bolides:
http://www.autosport.be/news/bas-koeten-racing-naast-tcr-benelux-ook-in-clio-cup-benelux.html

Misschien kan het samenvoegen van de kampioenschappen toch goed uitpakken... In eerste instantie leek het me geen strak plan, maar als beide startvelden kunnen groeien door in dezelfde paddock te staan zou het toch wel kunnen werken. Hopelijk kunnen beide kampioenschappen hun startvelden uitbreiden. Die 32 wagens in Duitsland lijkt me niet haalbaar hier, maar het zou mooi zijn als de TCR en Clio Cup volgend jaar weer in aparte races zouden kunnen rijden
Hoop ook een beetje dat de samenwerking voor beide klasses goed uitpakt.

32 Wagens is natuurlijk onhaalbaar maar Belgie en Nederland zouden toch wel 16 wagens op moet kunnen brengen?
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Januari 04, 2017, 01:38:01 »

Nou moet het wel gezegd zijn dat het niet zoveel voordeel op levert als wanneer de races gescheiden waren. Immers is het op deze manier niet mogelijk om dezelfde mensen aan beide auto's te laten werken. Maar goed, het heeft de Clio Cup al een extra team opgeleverd dus het lijkt erop dat het al vruchten afwerpt. Hopelijk kunnen beide velden zoveel groeien dat ze weer hun eigen wegen in kunnen slaan over enkele jaren.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #28 Gepost op: Maart 17, 2017, 11:42:58 »

Mooi dat Tom Coronel dit seizoen aan de start staat.  Grijns Grijns Grijns
Verder ben ik bang dat het weer mager wordt wat betreft Nederlandse coureurs.  Boos
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: Maart 17, 2017, 06:13:07 »

Met Mika Morien en Stan van Oord in een Bas Koeten Audi en Willem Meyer in een ander gaat het al de goede kant op.
Pagina's: 1 [2] 3 4
  Print  

Ga naar: