Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 21, 2017, 12:42:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Auteur Topic: TCR Benelux 2017  (gelezen 8977 keer)
Tijn67
Test driver
*

« Gepost op: Oktober 25, 2016, 01:11:56 »

Zo vlak voor de laatste TCR race van dit eerste seizoen vraag ik me echt af wat 2017 gaat brengen. Waarom doen er geen Nederlandse teams mee op vaste basis? Te weinig races in Nederland? Werkt het concept met twee rijders niet voor ons (egocentrische Nederlanders)? Bleekemolen heeft een auto staan en deelname aangekondigd, maar daar is het dan ook bij gebleven. Komt het omdat het kampioenschap door Belgen wordt georganiseerd? Zijn er te weinig auto's beschikbaar? Dat wordt deze winter ook wel opgelost. Het budget lijkt me voor sommigen absoluut haalbaar, dus waar wringt de schoen? Zijn er al teams met plannen? Certainty liet al iets doorschemeren, maar verder erg rustig.
Wie weet meer van deze leuke klasse?
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 25, 2016, 02:14:46 »

ik denk dat het 2 rijders, 1 auto format geen probleem is voor Nederlandse teams. Dit werkt al jaren goed in de Supercar Challenge en andere Nederlandse kampioenschappen. Ik denk dat het deels ligt aan mindere interesse vanuit de Nederlandse importeurs om teams te sponsoren.

Het feit dat het kampioenschap zeer Belgisch is in karakter en komend jaar alleen maar Belgischer wordt en minder Benelux zal niet helpen. Ik wil het toch nog het voordeel van de twijfel bieden als er meer vaste Nederlandse teams en rijders komen, maar het moet toch eigenlijk een echt Benelux kampioenschap worden en niet een Belgisch Kampioenschap dat ook in Nederland racet.

Oveigens is al wat duidelijk geworden, want naast de kalender, waarop Colmar Berg plaats heeft gemaakt voor een opener op Zolder, heb ik ook dit zinnetje kunnen ontwaren:
Citaat
Ook in TCR Benelux krijgen de deelnemers meer track time onder de wielen geschoven met elk weekend liefst 220 minuten stuurwerk, bestaande uit een 1 uur testen, qualifying, Long Race en vier sprints van telkens twintig minuten.
Met andere woorden, er zal gewoon klassiek gekwalificeerd worden. Waarschijnlijk voor de Long Race, terwijl startposities in de sprintraces nog steeds op basis van tijden gezet in de long race bepaald zullen worden. Ik mag aannemen dat het stemmen op Facebook te weinig exposure heeft gebracht.
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 25, 2016, 05:19:51 »

Citaat:  Johan Kraan

De TCR wordt ontwikkeld samen met Seat en gebouwd in Spanje bij Seat. Zoals je kan zien zijn de wagens van binnen vrijwel hetzelfde uitgevoerd. Wij hebben de eerste besteld voor Nederland en moeten de wagen ophalen in Spanje.

http://autosport.nl/klasse/nieuws/28161/tcr-audi-rs3-lms-maakt-probleemloze-kilometers-voor-dmv-munsterlandpokal

TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 25, 2016, 05:46:17 »

Ik kwam net een artikel tegen van ongeveer een jaar geleden

Team Bleekemolen: "Wij willen graag onze sponsors tijdens de evenementen een bijzondere dag laten meemaken. Op Spa-Francorchamps, Circuit Park Zandvoort, Circuit Zolder en TT Circuit Assen is dat heel goed te doen. Voor de races op de Colmarberg in Luxemburg en Circuit Jules Tacheny de Mettet in Zuid-BelgiŽ wordt het echter erg moeilijk om onze sponsors mee te nemen. Dat betekent dat we onze sponsors maar vier goede evenementen kunnen geven in 2016."

Is het werkelijk zo een commercieel drama voor de teams op die ietwat kleinere circuits? voor mij geven die circuits juist iets charismatisch aan het kampioenschap...

Ik hoop in ieder geval dat de TCR vanaf volgend jaar op TV te zien is bij Ziggo of bij RTL7, die air-time zal misschien wel het verschil maken voor twijfelende teams als Team Bleekemolen
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 25, 2016, 06:49:10 »

Zo vlak voor de laatste TCR race van dit eerste seizoen vraag ik me echt af wat 2017 gaat brengen. Waarom doen er geen Nederlandse teams mee op vaste basis? Te weinig races in Nederland? Werkt het concept met twee rijders niet voor ons (egocentrische Nederlanders)? Bleekemolen heeft een auto staan en deelname aangekondigd, maar daar is het dan ook bij gebleven. Komt het omdat het kampioenschap door Belgen wordt georganiseerd? Zijn er te weinig auto's beschikbaar? Dat wordt deze winter ook wel opgelost. Het budget lijkt me voor sommigen absoluut haalbaar, dus waar wringt de schoen? Zijn er al teams met plannen? Certainty liet al iets doorschemeren, maar verder erg rustig.
Wie weet meer van deze leuke klasse?
Ik weet niet of het een BelgiŽ vs Nederland probleem is. Al moet ik toegeven dat de Clio Cup Benelux een Nederlandse organisatie heeft en daar staan bijna geen Belgen aan de start, dus misschien is wel iets van waar.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat in BelgiŽ vanuit de importeurs meer belangstelling is. VW, Honda en volgens mij ook SEAT en Opel. In Nederland geen enkele belangstelling, terwijl ik stiekem toch wel op Honda en Pon (SEAT of VW) gehoopt had.

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 25, 2016, 06:55:36 »

Ik kwam net een artikel tegen van ongeveer een jaar geleden

Team Bleekemolen: "Wij willen graag onze sponsors tijdens de evenementen een bijzondere dag laten meemaken. Op Spa-Francorchamps, Circuit Park Zandvoort, Circuit Zolder en TT Circuit Assen is dat heel goed te doen. Voor de races op de Colmarberg in Luxemburg en Circuit Jules Tacheny de Mettet in Zuid-BelgiŽ wordt het echter erg moeilijk om onze sponsors mee te nemen. Dat betekent dat we onze sponsors maar vier goede evenementen kunnen geven in 2016."

Is het werkelijk zo een commercieel drama voor de teams op die ietwat kleinere circuits? voor mij geven die circuits juist iets charismatisch aan het kampioenschap...

Ik hoop in ieder geval dat de TCR vanaf volgend jaar op TV te zien is bij Ziggo of bij RTL7, die air-time zal misschien wel het verschil maken voor twijfelende teams als Team Bleekemolen
Heb je de kalender gezien van de Clio Cup Benelux? Laat meteen zien dat deze redenen van Bleekemolen onzin zijn. Of zijn Hockenheim en Magny-Cours wel interessant voor sponsoren?  Rollende ogen

Coverage was dit seizoen wel zeer mager. Filmpjes van minder dan 5 minuten per race op Youtube is niet meer van deze tijd. Zorg minimaal dat de volledige races op Youtube staan en eventueel nog een programma op RTL7.
« Laatste verandering: Oktober 25, 2016, 06:58:50 door Racing-Fan » Gelogd
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 25, 2016, 10:02:02 »

Ik weet niet of het een BelgiŽ vs Nederland probleem is. Al moet ik toegeven dat de Clio Cup Benelux een Nederlandse organisatie heeft en daar staan bijna geen Belgen aan de start, dus misschien is wel iets van waar.

Misschien een payback time omdat de Belgen bij de Clio Cup Benelux alleen meedoen als deze op Spa en  Zolder wordt gereden.
TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 26, 2016, 11:33:57 »

Mee eens Racing-Fan. Uit die filmpjes komt in ieder geval wel naar voren dat de races leuk zijn, en dat er zeker potentie in zit.
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 29, 2016, 10:04:00 »

Mocht het nog niet duidelijk zijn geweest uit het eerdere kalenderartikel, maar volgend jaar zal de grid van de lange race bepaald worden door een traditionele kwalificatie. http://www.tcrbenelux.eu/Marc-Van-Dalen-en-TCR-Benelux-in-2017-%E2%80%9CMeer-track-time-en-nog-meer-jongeren-aan-de-start%E2%80%9D_955_nl.aspx
TCRacing
Test driver
*

« Antwoord #9 Gepost op: November 07, 2016, 06:39:52 »

Ik zie net dat het Certainty Racing Team 3 Audi TCR's heeft besteld... voor de Duitse TCR Serie... Ik weet het niet . Ik snap nog steeds niet hoe er een afweging gemaakt wordt om in Duitsland te gaan rijden ipv in eigen land. Er is nu de kans om een sterke Benelux serie op te zetten maar toch kiezen teams om hun auto's in andere kampioenschappen in te zetten. Jammer, ik hoop ze dan toch aan enkele Benelux races deelnemen
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #10 Gepost op: November 07, 2016, 07:47:38 »

Ik zie net dat het Certainty Racing Team 3 Audi TCR's heeft besteld... voor de Duitse TCR Serie... Ik weet het niet . Ik snap nog steeds niet hoe er een afweging gemaakt wordt om in Duitsland te gaan rijden ipv in eigen land. Er is nu de kans om een sterke Benelux serie op te zetten maar toch kiezen teams om hun auto's in andere kampioenschappen in te zetten. Jammer, ik hoop ze dan toch aan enkele Benelux races deelnemen

Dat is vrij makkelijk, Duits TCR rijdt altijd een aantrekkelijk programma met ADAC GT Masters. Meer exposure, alle races worden live gestreamd. Hoger niveau, en volle tribunes. En voor Audi natuurlijk een erg belangrijke markt.

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: November 08, 2016, 08:50:49 »

Jammer.

TCR Germany is natuurlijk een stapje hoger maar ik zou het niveau van TCR Benelux toch zeker niet onderschatten. Voor Nederlandse coureurs met Nederlandse sponsors lijkt me TCR Benelux toch interessanter.
Marcel ten Caat
Bronze medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: November 12, 2016, 06:31:34 »

Sportief gezien is TCR Duitsland interessanter dan TCR Benelux. Voor de Nederlandse sponsoren maakt het niet veel uit, zeker als TCR Duitsland net als dit jaar ook naar Zandvoort komt. In dat geval allebei 1x Zandvoort.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: November 12, 2016, 09:14:02 »

Waar ligt Assen?
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: November 13, 2016, 02:54:34 »

Waar ligt Assen?

Ten Zuiden van Groningen aan de A28. Maar hoezo dat?
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

Ga naar: