Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Augustus 25, 2019, 07:50:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 15
  Print  
Auteur Topic: WTCC Algemeen  (gelezen 99231 keer)
D-M0de
Gold medal driver

« Gepost op: Juni 01, 2008, 03:38:24 »

Algemene discussie over WTCC.

Laatste nieuws via Eurosport:

Dit jaar geen race op Anderstorp in Zweden, in plaats daarvan een race op het vernieuwde Imola. Daarnaast zien we in 2009 een stratenrace in Tanger, Marokko.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 01, 2008, 05:55:23 »

Geen Anderstorp dit jaar was toch al veel langer bekend?

Die gast van Eurosport zei ook dat Tangers de hoofdstad was van Marokko Lachen Lachen, dat is natuurlijk Rabbat!

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 01, 2008, 06:05:18 »

Voor zover ik weet niet, wel was het circuit enige tijd in afwachting van homologatie.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 08, 2008, 11:35:29 »

Die gast van Eurosport zei ook dat Tangers de hoofdstad was van Marokko Lachen Lachen, dat is natuurlijk Rabbat!

Rotterdam toch? Knipoog

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
sebastiaan
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 13, 2008, 02:53:16 »

Dit jaar geen race op Anderstorp in Zweden, in plaats daarvan een race op het vernieuwde Imola. Daarnaast zien we in 2009 een stratenrace in Tanger, Marokko.

wat is er vernieuwd aan Monza dan?
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 13, 2008, 04:50:20 »

IMOLA, niet Monza. Monza wordt verreden na de races op Imola:

Citaat
17 & 18 20/09 - 21/09  ITALY Imola
19 & 20 04/10 - 05/10  ITALY Monza

En als antwoord op je vraag; dit is er veranderd:

sebastiaan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 13, 2008, 07:40:03 »

aaah nee dan zat ik verkeerd:P ik heb verkeerd gelezen maar ziet er goed uit daar in IMOLA:P
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 13, 2008, 07:50:54 »

Die eerste foto... lijkt net alsof er een B52 overheen is gekomen en wat lading heeft losgelaten Knipoog

Ik neem trouwens aan dat nu ook de laatste bocht voor start/finish aangepast gaat worden?

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 13, 2008, 08:33:37 »

Voor zover ik weet zijn alle verbouwingen al een paar maanden geleden afgerond en bestaat de chicane niet meer. De ruimte wordt nu gebruikt door het verlengde pitsgebouw en de paddock erachter.
Laffe Hond
Silver medal driver

Canis revertitur ad vomitum

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 14, 2008, 07:45:55 »

wow indrukwekkend. Al baal ik er wel van dat het circuit niet meer zo is als voor de fatale Sennaklap.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 14, 2008, 08:13:59 »

wow indrukwekkend. Al baal ik er wel van dat het circuit niet meer zo is als voor de fatale Sennaklap.

Op de zaterdag vr de fatale Sennaklap was er, naast natuurlijk de fatale Ratzenbergklap, ook een zeer zware Barrichelloklap, jist in de laatste chicane voor start/finish.
http://www.youtube.com/watch?v=la0vQlYOKbs

Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 16, 2008, 11:35:59 »

Viel me zojuist op, dat Tarquini nu de enige is die twee races gewonnen heeft, verder waren het elke race andere winnaar, toch wel bijzonder voor een dergelijke raceklasse met twee races op dezelfde dag... De auto's zitten heel dicht bij elkaar en de eerste acht omdraaien zorgt er natuurlijk voor dat de nummer n van de eerste wedstrijd het toch moeilijk heeft om naar voren te komen.

Even terug kijken naar de winnaars van dit seizoen:
Alleen Zanardi en Huff wisten na hun eerste plaats nog een keer op het podium te komen. Verder wist Taquini zijn twee overwinningen in de tweede race van het weekend te behalen na een 5e en 6e plaats in de eerste race, de overige overwinningen werden gehaald vanaf de zevende of achtse plek (in de eerste race).

Hieruit blijkt toch wel weer hoe belangrijk de startpositie is, en blijft voor mij de discussie leven, verdienen de coureurs die in een eerste race achtste zijn geworden, die plek vooraan in de volgende wedstrijd. Ik weet het niet, je moet die plek toch ook verdienen, en dat doe je immers door de snelste te zijn...

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 16, 2008, 09:47:40 »

Viel me zojuist op, dat Tarquini nu de enige is die twee races gewonnen heeft...

Daar in dat eerste zinnetje van je tekst sla je al de spijker op zijn kop: wil de FIA dat we in het WTCC steeds andere winnaars te zien krijgen, of willen we gewoon de beste/snelste zien? Kunstgrepen als het omdraaien van de top 8 hebben we echt niet nodig hoor Beschaamd

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 19, 2008, 12:41:05 »

Voor zover ik weet zijn alle verbouwingen al een paar maanden geleden afgerond en bestaat de chicane niet meer. De ruimte wordt nu gebruikt door het verlengde pitsgebouw en de paddock erachter.

Bekijk hier beelden van het circuit en het vernieuwde start / finish gedeelte tijdens de A1GP tests met de 2008 / 2009 bolide.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 21, 2008, 01:23:28 »

Volgens Rick Winkelman is het Marrekech en zal deze race komen in de plaats van Macau. Dat is dan wel weer jammer...
Pagina's: [1] 2 3 ... 15
  Print  

Ga naar: