Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Mei 20, 2019, 04:24:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Groot hotel langs rechte stuk circuit Zandvoort !?  (gelezen 10353 keer)
SennaDaSilva
Rookie driver
**

« Gepost op: Maart 10, 2016, 02:41:02 »

Ik zat eens wat rond te googlen tot ik op deze afbeeldingen terecht kwam :

Ze zijn afkomstig van dit architecten bureau die aangeeft dat dit 1 van hun projecten is :

http://www.hooper.nl/81_1201_Hotel_CircuitPark_Zandvoort.aspx

Zou dit echt gaan gebeuren? Is dit oud? Of juist nieuw? Is dit de eerste stap van de heren van Oranje naar de toekomst met dit circuit?
Lijkt me overigens een killer voor het circuit.... Ze zouden de hotels flink wat meters verder van de baan af moeten laten staan, anders kan men nooit meer een grote uitloopstrook bij Bos Uit / Luyendijkbocht aanleggen. De antislipschool zal zo te zien ook verdwijnen of verplaatst moeten worden...

Wie weet hier wat meer van, of heeft zijn mening/ideeen hierover?
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 10, 2016, 10:34:20 »

Vond ook nog dit: http://movast.nl/hotel-circuitpark-zandvoort/

Citaat
Opdrachtgever / Ontwikkelaar
HPG Hugenholtz Project Groep B.V
Naarden

en verder

Citaat
Ontwikkeling van 15.000m2 hotel met beatycentrum, healthclub en 4.200m2 bebouwde parkeervoorziening

Het circuit Zandvoort zal in het kader van de totale renovatie een modern hotel krijgen direct naast de nieuwe hoofdtribune. Het hotel omvat ca. 199 kamers, een bistro, een bar, een fitnessruimte met zwembad, vergader fasciliteiten en een persruimte.

SennaDaSilva
Rookie driver
**

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 11, 2016, 03:22:58 »

Vond ook nog dit: http://movast.nl/hotel-circuitpark-zandvoort/

Citaat
Opdrachtgever / Ontwikkelaar
HPG Hugenholtz Project Groep B.V
Naarden

en verder

Citaat
Ontwikkeling van 15.000m2 hotel met beatycentrum, healthclub en 4.200m2 bebouwde parkeervoorziening

Het circuit Zandvoort zal in het kader van de totale renovatie een modern hotel krijgen direct naast de nieuwe hoofdtribune. Het hotel omvat ca. 199 kamers, een bistro, een bar, een fitnessruimte met zwembad, vergader fasciliteiten en een persruimte.

Jup, had het ook gelezen. Een aardig groot project lijkt het.
Het zal wel een toevoeging zijn voor het circuitpark opzich. Echter de plek waar het gebouwd zou moeten worden lijkt me redelijk ongelukkig. Allereerst lijkt het op de tekeningen dat het complex wel heel erg pal naast het circuit ligt, waardoor een flinke uitloopstrook bij de Arie Luyendijkbocht onmogelijk lijkt te worden. Daarmee zal het circuit zich enorm beperken m.b.t het aantrekken van grote en snelle klasses, simpel vanwege de onveiligheid van die bocht. Daarbij zie ik het dan ook niet meer gebeuren dat men de pits verplaatst naar het begin van het rechte stuk, om een veiliger inrit van de pits te creeŽren. Want geen fan zal accepteren dat men in het hotel wel uitzicht heeft op de pits, en de fan op de tribune niet. Wellicht dat het plaatsen van de hotels langs het rechte stukje na de S-bocht een betere locatie zijn wat dat betreft.
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 12, 2016, 11:07:34 »

Even googlen levert mij dit op.

Johannes Bernardus Theodorus (Hans) Hugenholtz (Vledder, 31 oktober 1914 Ė Bentveld, 25 maart 1995) was een Nederlands ontwerper van racecircuits en auto's. Hij heeft onder meer meegewerkt aan het ontwerp van het Circuit Park Zandvoort en was internationaal beter bekend als John Hugenholtz.

Hugenholtz studeerde rechten, maar werd journalist. Zijn interesse ging echter uit naar auto's en autosport; hij nam als amateur deel aan motorraces. In 1936 richtte hij de Nederlandse Auto Race Club op en hij was tussen 1949 en 1974 directeur van het Circuit Park Zandvoort. In 1951 richtte hij in Parijs de Association Internationale de Circuits Permanent op, die de handhaving van permanente circuits onderhield. Tevens was hij oprichter en President van de I.F.V.C.C (International Federation of Veteran Car Clubs, later omgedoopt in FIVA.

Zijn grootste naamsbekendheid heeft Hugenholtz echter te danken aan de verschillende circuits die hij heeft ontworpen; Suzuka, Japan (1962), Zolder, BelgiŽ (1963), Hockenheimring (stadion gedeelte), Duitsland (1965), Jarama, Spanje (1967), Ontario Motor Speedway (in samenwerking met Michael Parker), CaliforniŽ (1970), en Nijvel, wederom in BelgiŽ (1971). Veel van deze circuits hebben gediend, of dienen, als ronde van het Formule 1 wereldkampioenschap, en worden vaak geprezen als innovatief en uitdagend.

Hugenholtz en zijn vrouw Marianne Sophie van Rheineck Leyssius waren in januari 1995 betrokken bij een auto-ongeluk in Zandvoort. Zijn vrouw kwam ter plekke om het leven, terwijl Hugenholtz twee maanden later aan zijn verwondingen overleed, op 80-jarige leeftijd. Zijn zoon Hans Hugenholtz jr. was autocoureur en tot begin 2011 bestuursvoorzitter van Spyker Cars.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Hugenholtz

Hans Hugenholtz jr. (Haarlem, 10 juni 1950) is een Nederlandse autocoureur.

Erelijst[bewerken]
Winnaar Nederlands Toerwagen Kampioenschap 1986,
Winnaar European Historic GT Championship
Zevenvoudig deelnemer aan de 24 uur van Le Mans
Zevenvoudig winnaar Tour Auto

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Hugenholtz_jr.
« Laatste verandering: Maart 12, 2016, 11:13:15 door ace1 » Gelogd
SennaDaSilva
Rookie driver
**

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 17, 2016, 12:37:40 »

Jup, de geschiedenis van Hugenholtz ken ik. Ik zie echter niet helemaal het verband met dit project, afgezien van de naamgeving van het project :-p
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 17, 2016, 09:16:25 »

Ik kan mij herinneren dat ik deze tekeningen reeds voor de verkoop had gezien. Hugenholtz Project Groep lijkt een vastgoedbedrijf te zijn dat betrokken is bij projecten in Nederland, BelgiŽ en Duitsland. Wat de relatie met Hans Hugenholtz moet zijn is mij onbekend.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 17, 2016, 11:56:16 »

Vader en zoon.
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 19, 2016, 12:26:38 »

Overigens zitten er op de NŁrburgring ook 2 hotels.

http://www.nuerburgring.de/en/tours-trips/accomodations/hotels-directly-to-the-racetrack.html

« Laatste verandering: Maart 19, 2016, 12:33:28 door ace1 » Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: