Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 17, 2019, 07:14:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Grand Prix van Monaco  (gelezen 7730 keer)
Wii4life
Bronze medal driver

« Gepost op: Mei 23, 2008, 11:12:38 »

De glitter en glamour grand prix van het jaar is alweer een dag onderweg...
De meest beroemde F1 race van het seizoen door de nauwe straten van Monaco is vooral interessant voor de celebs die hun gezicht in de paddock laten zien, en voor de teams hun sponsors de meest luxe vip behandeling te geven.
De race zelf is er over het algemeen een met niet teveel spanning, vanwege de geringe mogelijkheid om ergens je tegenstande voorbij te steken, positiewisselingen zullen dan ook plaatsvinden in de pitstraat of als iemand de vangrail of muur van iets te dichtbij heeft bekeken.

Verwacht voor de race dat de man op pole ook op het bovenste plekje op het podium (trap) bezet.

Opvallend in de eerste vrij training was het goede presteren van de Williams van Nico Rosberg, kan die nog iets magisch kunnen doen in de 600e GP van Frank Williams???

Overigens is het ook alweer de 200e GP voor Fisichella, een puntje bij dit jubileum zie ik er voor hem helaas niet in zitten.
« Laatste verandering: Mei 23, 2008, 12:51:38 door Wii4life » Gelogd

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 23, 2008, 11:34:13 »

Beide Renaults gisteren in de problemen; reden beiden de achtervleugel eraf. Daarnaast een knullig moment voor Sutil, die in de Rascasse bocht te vroeg instuurde en rechtdoor de vangrail in ging. Met als gevolg een beschadigde voorvleugel. Gelukkig lag de ingang van de pits een bocht verder dus de box was snel bereikt. Ook Trulli kende problemen, twee keer een ontmoeting met de vangrail, wat een keer resulteerde in een kapotte achterwielophanging.

Alonso wordt zonder achtervleugel terug de box ingeduwd

Schade voor Trulli

Beide sessies kenden een code rood; in de eerste sessie vanwege een putdeksel dat los kwam in St. Dévote, in de tweede sessie omdat Massa in Piscine een paaltje losreed. De snelste man in de eerste sessie was Kimi Raikkonen, de snelste in de tweede sessie was Lewis Hamilton, op de superzachte banden.

Op dit moment is de eerste GP2 race in volle gang, morgen wordt een uur na de F1 kwalificatie de tweede race verreden. Beide races zijn morgen te zien op ITV4, tijden: resp. 11.00 en 15.30.

Oh en trouwens, het is Grand Prix, niet Gramd Prix  Knipoog
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 24, 2008, 08:37:34 »

Monaco vind ik wel het mooiste circuit van de formule 1 kalender, puur omdat er geen grindbakken zijn, alleen een vangrail. Dat brengt wel extra spanning. Ik hoop dat Singapore net zoiets wordt (alleen dan met meer inhaalacties)

Rosberg zat er goed bij met zijn Williams. Werd Fizzzi trouwens opgehouden door Barrichello?Verbaasd?, aangezien hij achteraan staat.

Super Aguri we miss you

Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 25, 2008, 12:29:01 »

Het regent in Monaco en het wordt waarschijnlijk niet droog voor het eind van de middag!!!

Regenrace in Monaco... zullen wel veel safety cars worden...

EDIT: op de eerste beelden is het behoorlijk droog,  met nog wat natte plekken, gladde eerste ronde kan leuk worden, en dan afwachten wat het weer voor de rest van de middag gaat doen...
« Laatste verandering: Mei 25, 2008, 01:50:35 door Wii4life » Gelogd

Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 25, 2008, 03:51:26 »

Wat triest voor Sutil  Huilen

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 25, 2008, 04:49:30 »

Wat een klote moment voor Sutil en Force India, wat volgens mij toch grotendeels voorkomen had kunnen worden als Raikkonen zijn banden wat meer had opgewarmd achter de SC. Gevalletje van te weinig grip, zo leek het mij. Over-all een gave race, enkele klappers, vreemd moment ook met Bourdais. Maar goed, wat wil je in die situaties. Veel spray, er gebeurd van alles voor je. Rosberg met de grootste klapper van de dag, gelukkig was hij snel uit de auto en leken de blessures mee te vallen. Blij dat Hamilton heeft gewonnen en Raikkonen uiteindelijk geen punten scoorden; brengt de coureurs weer lekker dicht bij elkaar.
Wii4life
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 25, 2008, 05:29:39 »

De omstandigheden maakte Monaco idd een geweldige race... anders is het slechts een hele dure optocht van auto's.

In het kampioenschap is het nu echt reuze spannend, Hamilton nu 1ste met zes punten voorspring op nummer 4 Kubica, daartussen de twee Ferrari mannen, met één punt voorsprong van Raikkonen ten opzichte van Massa. Hopelijk blijft het nog lang dicht bij elkaar zitten.

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 25, 2008, 06:28:28 »

Ik vind de GP van Monaco de minst aantrekkelijke race van de kalender.
Het heeft (vaak) weinig te maken met racen, maar het is meer een optocht van formule1 auto's.
De regen kan wat meer spektakel brengen, maar ik zie toch liever races op normale circuits.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
sebastiaan
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 25, 2008, 11:38:01 »

Het heeft (vaak) weinig te maken met racen, maar het is meer een optocht van formule1 auto's.
De regen kan wat meer spektakel brengen, maar ik zie toch liever races op normale circuits.

nee vind ik niet. er moet alleen meer ruimte zijn als je kijkt naar Amerika daar zijn de straatraces vaak wel leuk om te zien en kan er wel ingehaald worden.
maar we zullen het zien in Valencia en Singapore.
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 26, 2008, 05:20:08 »

nee vind ik niet. er moet alleen meer ruimte zijn als je kijkt naar Amerika daar zijn de straatraces vaak wel leuk om te zien en kan er wel ingehaald worden.
maar we zullen het zien in Valencia en Singapore.

Dan zou Monaco ook een stuk interressanter worden denk ik.
Nu zie je zelden een mooie uitremactie ofzo. De ruimte is er inderdaad niet voor.
Maar de beschikbare ruimte in Monaco is al volledig gebruikt, dus waar willen ze extra ruimte
voor inhaalacties maken?
Zolang mooie uitrem- en inhaalacties nog (bijna) onmogelijk zijn, blijft dit in mijn ogen de minst mooie race van het jaar.
Valencia lijkt wat dat betreft veel minder op een stratencircuit en heeft meer weg van een gewoon circuit. Daar is veel meer ruimte als in de smalle straten van Monaco.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 26, 2008, 01:17:17 »

Adelaide vond ik / Albert Park vind ik erg vette stratencircuits. De Aussies hebben ook altijd een dijk van een bijprogramma.
Monaco heeft inderdaad meer met show en historie te maken dan puur met racen.

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 26, 2008, 02:43:21 »

redelijk of topic maar komend weekend is weer de jaarlijkse Grand Prix van Pau. Weliswaar géén F1, GP2 of WSR op het programma maar wel WTCC, IFM en Euro F3! Dus ook goed te volgen op tv.

Pau lijkt qua karakter op een mix van Monaco en Macau met een krappere haarspeld dan Loews! (hoe is het mogelijk?).

Zal wel weer de nodige brokken gaan opleveren!  Tong

"Endurance is more important than truth"
sebastiaan
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 26, 2008, 05:05:20 »

zo zeker op Pau maar daar start de F3 achter de safety-car net als vorig jaar denk ik, al hoop ik van niet.
maar word zeker een leuke race.
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 26, 2008, 08:44:53 »

Ik vind Monaco altijd wel wat hebben eigenlijk, ook al is het niet geheel een 'race' te noemen! En bovendien erg jammer van Sutil.. die had ik wel de nodige puntje gegund en eigenlijk ook wel een podium haha! Lachen

When the flag drops, the bullshit stops!
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 04, 2008, 10:25:48 »

Jammer vind ik het niet; ik vind het veel erger. Dit kan dodelijk zijn voor een team als Force India, zowel mentaal als financieel. Die paar punten die ze mislopen kunnen aan het eind van het seizoen gelijk staan aan een paar miljoen.

En dat had de situatie eens anders moeten zijn; Sutil die Raikkonen er uit had getikt. Een Force India tegen een Ferrari. Benieuwd of Ferrari (en de FIA) de zaak dan ook zo makkelijk had afgedaan.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: