Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 13, 2019, 02:34:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Autosport.nl goes retro!  (gelezen 12218 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 20, 2008, 11:37:35 »

Als ik het zo hoor is het jammer dat is pas in 1976 geboren ben.
Ik heb heel veel gemist. Mensen uit mijn generatie weten niet beter, dus wij genieten nu van autosport, zoals de vorige generatie in zeg maar 1978 nog van autosport genoot.
Tijden veranderen, maar niet alle veranderingen zijn negatief.

Da's natuurlijk helemaal waar Fabian. Ikzelf ben van bouwjaar 1974 en heb dus ook pas vanaf 1979 / begin jaren '80 bewust dingen meegemaakt en onthouden. En de stelling "vroeger was alles beter" gaat natuurlijk zeker niet in lle gevallen op. Maar het leven (en dan niet alleen qua autosport) is er in het geheel niet makkelijker op geworden met werkelijk voor alles en nog wat regeltjes. Maar goed, we moeten het er maar mee doen he. Lachebek

Mag ik trouwens alle 'retro-liefhebbers' uitnodigen om ook vooral te plaatsen bij de andere topics in de afdeling Historie? Kom maar op met die sappige verhalen over de Crazy Races, flinke klappers in de Panoramabocht, etc. Beter te veel dan te weinig... veel lezers (waaronder ikzelf!) zijn er erg blij mee! Knipoog

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Ericjooo
Test driver
*

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 27, 2008, 04:01:28 »

Het gebeurde 30 augustus 1981: Mijn eerste Grand Prix-bezoek!!! Met de trein naar Zandvoort en daar op zoek naar een plekje in het duinterrein (ik geloof dat het kaartje de toen enorme som van 25 gulden kostte). Net over de Hunzerug voor de Slotemakerbocht maar gaan zitten en wachten op wat er komt.

In die dagen waren er geen videoschermen zodat je de rest van de race ook kon volgen, je was dus aangewezen op de commentator n...wij hadden thuis reeds een videorecorder en de NOS zond de race live uit!!! Over de video later meer!

Eigenlijk hebben we de hele race apatisch op hetzelfde plekje gezeten genietend van de geweldige sound en de gevechten tussen Prost en Jones, Andretti die met een verfrommelde neus rondreed en de prachtige zwart-gouden Lotussen. De crash van Gilles Villeneuve en Patrick Tambay in de eerste ronde, Reutemann en Laffite die elkaars titelaspiraties weinig goed deden door elkaar in de Tarzan eraf te kleunen en tot slot de klapper van Andretti in het Scheivlak, dit alles hadden we dus niet gezien, maar als we thuis waren zou dat goed komen Mijn vader had namelijk op aangeven van mij de nieuwe video ingesteld voor de complete drie uur van de uitzending.

Thuisgekomen na het eten maar eens ervoor gaan zitten.......Er was toen Nederland 1 en Nederland 2 en Duitsland 1 en 2. De race was uitgezonden op Nederland 2 en pa had keurig 2 als programma ingevoerd tijdens het programmeren. Toen de band teruggespoeld was viel mij het testbeeld van Nederland 1 op, maargoed....dat zou wel goedkomen. Na 2 1/2 uur doorgespoeld te hebben met continue hetzelfde plaatje begon de moed mij in de schoenen te zakken. Achteraf bleek programma 2 Nederland 1 te zijn en vice versa......De teleurstelling was groot en is jaren blijven knagen Huilen

Toen kwam 25 jaar later ineens Youtube in beeld en heb ik de bewegende beelden alsnog kunnen zien...

groet,

Eric

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:42:03 »

Eric, ik heb je een PB over je reactie gestuurd Lachebek

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #18 Gepost op: Juni 03, 2008, 12:39:47 »

Afgelopen weekend tijdens jubileumraces was er weer een klein beetje van de historie terug te zien op het circuit.
Jammer dat de geluidsdagen niet toelieten dat race 1 van de historische monoposto's gewoon uitgereden kon worden, en met een "code rood" werd gestopt.
Er waren leuke historische races te zien, aangevuld met het DPP ( of was het andersom?). Races met historische toerwagens en GT's met zo'n 46 deelnemers!
Jammer dat er niet meer publiek op deze mooie races afkwamen. Zulke deelnemersvelden komen we nl niet vaak tegen tijdens DPP-evenementen.
En dan natuurlijk zaterdagavond in de straten van Zandoort de parade vanaf circuit naar het centrum. Heel even waande zelfs ik me in jaren '60 en '70. Maar al snel kwamen daar weer de moderne racers uit het DPP, en stond ik weer met beide voeten op de grond.
Leuk om eens mee gemaakt te hebben.
In het centrum stond dan ook nog eens de oude bolide van Patrick Tambay naast de huidige A1 GP wagen van Team Nederland. Om nog maar eens aan te tonen wat er allemaal is gebeurd qua ontwikkeling tijdens de laatste zeg maar 20 a 30 jaar.
Over 40jaar tijdens het 100jarig bestaan van Zandvoort rijden de Swift-coureurs van nu in autootjes waarvan men dan zegt: Dat ze daar ooit mee hebben kunnen racen!
En dan, als er 's avonds weer een parade is, sta ik er zeker weer tussen!
Zijn er nog meer mensen die genoten hebben van die mooie historische races, of ben ik de enige?
« Laatste verandering: Juni 03, 2008, 12:42:22 door Fabian » Gelogd

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: Juni 03, 2008, 08:15:43 »

@ Fabian.

Je bent zeker niet de enige die hiervan heeft genoten.
Ook de coureurs de er aan deelname hebben genoten van de parade.
Zelfs niet coureurs die wel meereden met een dummie auto werden gevraagd om een handtekening van omstanders. Lachen
Ik ben zelf niet in zandvoort geweest maar heb bij de opstelling op het rechtestuk genoten van al het moois wat er te zien was.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Juni 04, 2008, 01:00:06 »

Het was echt in n woord samen te vatten: TOP!
Jammer inderdaad dat het voor m'n gevoel op zaterdagavond in het centrum drukker oogde dan een dag later 'om het eggie' op het circuit. Ik weet het niet

Hoogtepunten van de racedag (voor zover ik daar wat van meekrijg, turend door een cameralens) vond ik de eerste Swift race + het optreden van de heren Hart en Campagne met hun Corvette Stingray's in de historische Toerwagens & GT-races. Gaaf ook dat Hart gewoon schijt had aan de geluidsnormen... hij wist vantevoren al dat hij hiervoor uit de race zou worden gehaald, maar ging (zonder getraind te hebben) van achteraan van start met een brullende V8, puur om de liefhebbers (en zichzelf uiteraard) een kwartiertje fun te gunnen. Hulde! Lachebek~

Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 22, 2008, 11:42:23 »

Juist, die Pinksterraces van 1978 zijn mij behoorlijk bij gebleven. Volle velden, fraaie echte races zonder verplichte stops, safety cars, rad van fortuin en meer van die onzin. Die Formule 1 race was ontzettend leuk te meer door alle talent van Boy Haye. Wat mij betreft kunnen we de klok terugdraaien. Al was het alleen maar om het echte racegeluid. Rob
Het was geen geweldig veld, die Aurora AFX race, maar Boy was met zijn F2 Chevron-Hart B42 wel de smaakmaker. Maar in het Europees F2 kampioenschap was hij echter onzichtbaar.

Rob Petersen?? Wij kennen elkaar nog, jij op je brommertje en ik met vrienden altijd te vinden op de strobalen onderaan de Hunzerug.  Tong
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: