Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Mei 25, 2019, 09:57:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Ondertussen .. ergens in Europa ....  (gelezen 13337 keer)
Michael Drost
Gold medal driver

« Gepost op: September 19, 2013, 12:33:44 »

Zet Loek Bodelier een nieuwe klasse/organisatie/huh? neer (kon niet op een goede omschrijving komen) ...

Autosport artikel hier

Citaat
A1GP cars to top new race bill

A series for first-generation A1GP racers will be top of the bill of a new-for-2014 event package combining cars, bikes and music designed to buck the trend in falling race attendances in Europe.

Formula Acceleration 1, for lightly-modified versions of the Lola-Zytek that formed the basis of the A1 Grand Prix World Cup of Motorsport in 2005-08, will race on the same bill as one-make series for V8-powered Legends and Pick-Ups, as well as two production-based bike categories.

The package, which will be combined with music events, is designed to encourage new fans into motorsport, according to the group behind Acceleration 2014.

The idea, which was launched earlier this month, is the brainchild of former 125cc grand prix bike racer Loek Bodelier, whose organisation already has approximately 15 A1GP cars, has commissioned the fleets of Legends and Pick-Ups and has a 10-race calendar in place.

En ding viel mij direct op .... een Legend met een V8?

Verder lees ik dat hij al 15 ex-A1GP auto's heeft en de V8 Legends en Pickups besteld zijn.

Dit is een behoorlijk fors konijn uit een onverwachte hoed/hoek ... Tenminste, als dat konijn er ook uit komt. Vond het wel verrassend nieuws!

M.

Nylz
Administrator
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: September 19, 2013, 04:45:07 »

Ik dacht dat die auto's allemaal op waren gegaan in het AUTO GP verhaal...maar blijkbaar hadden ze er nog 15 staan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet al te veel vertrouwen in heb dat dit een waardevolle toevoeging op de bestaande raceklasse gaat worden.

Er staan ook nog ergens de 'Ferrari's' van A1GP toch?
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: September 19, 2013, 05:11:29 »

Er staan ook nog ergens de 'Ferrari's' van A1GP toch?

Klopt! Ben heel benieuwd waar die nu staan.

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: September 19, 2013, 06:49:56 »

Not this shit again...leave the A1GP cars alone!  Grijns

V8 aangedreven Legends ken ik niet. Je hebt natuurlijk Sprint Cars maar dat is heel andere koek.

Citaat
Bodelier said: "In motorsport today, everything in Europe is going down with the exception of Formula 1 and MotoGP; that was our starting point.
Dit is natuurlijk niet waar. B.v. Blancpain Endurance Series en BTCC doen het goed.
faris
Test driver
*

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 23, 2014, 09:51:01 »

Pity the Masters two weeks not.A for 24 hours some teams I fear will thereby save their car for 24 hours and Zandvoort therefore let go.

Join online pass4sure and testking to pass wikipedia exam in first try. Our best quality Stanford University
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: