Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 20, 2019, 04:54:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
Auteur Topic: Talenten die het niet haalde  (gelezen 66941 keer)
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Juni 22, 2008, 11:34:05 »

Een racer van voor mijn tijd. Mijn pa hield vroeger plakboeken bij met krantenknipsels. In deze plakboeken kwam ik zijn naam zeer vaak tegen als Neerlands F1 hoop voor de toekomst: Wim Loos.
Dat was een fantastische coureur, opgeleid en rijdend voor Rob Slotemaker. Tijdens de toerwagenrace - voorafgaand aan de GP van 1967 - bleef hij in het begin zelfs de veel snellere Porsche 911 van Ben Pon voor. Ik vergeet dat nooit meer. Ik heb nog een foto van Wim en good old Rob, driftend door de Gerlachbocht met de Alfa 1600 GT's!
« Laatste verandering: Juni 22, 2008, 12:17:13 door Ab Goedemans » Gelogd
mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 24, 2008, 11:12:20 »

Wat dachten we van Carel Godin de Beaufort. Hij reed wel in de F1 maar wel in een 4 cilinder F2 auto. Hij heeft het dus wel geschopt tot deelname aan de F1 maar niet tot rijder in een F1 auto! Ondanks dit is hij wel de 2e succesvolste qua WK punten na verstappen!

Wat had hij voor prestaties geleverd als hij een goede en echte F1 auto had gehad? We hebben het nooit mogen weten aangezien hij verongelukte tijdens de trainingen voor de GP op de Nurnburgring in 1964 ( als ik het goed heb uit het hoofdje).
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 24, 2008, 12:09:08 »

Ik zie Carel als iemand die het wl haalde!

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 24, 2008, 12:14:17 »

Wat dachten we van Carel Godin de Beaufort. Hij reed wel in de F1 maar wel in een 4 cilinder F2 auto. Hij heeft het dus wel geschopt tot deelname aan de F1 maar niet tot rijder in een F1 auto! Ondanks dit is hij wel de 2e succesvolste qua WK punten na verstappen!

Wat had hij voor prestaties geleverd als hij een goede en echte F1 auto had gehad? We hebben het nooit mogen weten aangezien hij verongelukte tijdens de trainingen voor de GP op de Nurnburgring in 1964 ( als ik het goed heb uit het hoofdje).

Dat plaatst het inderdaad wel in een ander perspectief. Dan ga ik me toch afvragen wat er mogelijk was geweest als hij daadwerkelijk een volwaardige F1 auto had gehad...
Petor
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 25, 2008, 10:59:09 »

Absoluut!

http://www.carelgodindebeaufort.nl
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: December 07, 2008, 05:08:26 »

Maar naar de wat recentere coureurs gekeken (mannen die nu nog de leeftijd zouden hebben op eventuele successen in de autosport.. is het niet formulewagens dan wel GT's).

Wie missen jullie op dit moment dan?

Ik vind het namelijk leuk dat Paul Meijer min of meer weer zijn comeback gemaakt heeft, maar ik denk dat er nog diverse andere jongens/meiden zijn die bij een eventuele terugkeer weer succes kunnen hebben. Dus ik hoor het graag! Lachen

When the flag drops, the bullshit stops!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: December 07, 2008, 10:36:31 »

Benjamin 'Benjamini' van de Wakker Droevig

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
FastFreddy
Rookie driver
**

« Antwoord #22 Gepost op: December 07, 2008, 11:49:08 »

Ik heb Donny in z'n begindagen op Zandvoort een beetje gesponsord, racekledij, inschrijving enz. Snelle rijder, maar een nachtrmerrie voor sponsors, totaal niet geinteresseerd in wat er naast het rijden gebeurd, misschien een teken voor later? Bovendien was z'n vader zeer dominant aanwezig. Later heb ik Tommy Coronel nog een paar jaar gesponsord, die was precies het tegenovergestelde, een droom voor elke sponsor.
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: December 08, 2008, 12:37:05 »

Benjamin 'Benjamini' van de Wakker Droevig

Totaal mee eens! Rollende ogen

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: December 08, 2008, 09:20:58 »

Trouwens, ik lees links en rechts dat Donny Crevels 'het' niet gehaald heeft, maar dat ben ik toch niet helemaal eens. Hij is (met steun van een roze olifant Lachebek) toch echt Italiaans F3-kampioen geworden.

Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: December 08, 2008, 06:17:58 »

Trouwens, ik lees links en rechts dat Donny Crevels 'het' niet gehaald heeft, maar dat ben ik toch niet helemaal eens. Hij is (met steun van een roze olifant Lachebek) toch echt Italiaans F3-kampioen geworden.

Ik denk inderdaad dat Donny wel een loopbaan heeft waar veel coureurs jaloers op zullen zijn! Lachen

mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: December 08, 2008, 09:16:34 »

Ik heb Donny in z'n begindagen op Zandvoort een beetje gesponsord, racekledij, inschrijving enz. Snelle rijder, maar een nachtrmerrie voor sponsors, totaal niet geinteresseerd in wat er naast het rijden gebeurd, misschien een teken voor later? Bovendien was z'n vader zeer dominant aanwezig. Later heb ik Tommy Coronel nog een paar jaar gesponsord, die was precies het tegenovergestelde, een droom voor elke sponsor.

Denk dat jij hier idd het probleem van Donny opnoemt. En wat betreft DDRRRRKKKK's opmerking: wat voor Donny, met zijn talent, mogelijk was en eigenlijk nog steeds zou moeten zijn, heeft hij het toch echt net niet gehaald. Hij was zeker F1 materiaal en is nog zeker Proto of GT materiaal. Deze jongen is echt goed! Voor Donny geldt: hoe meer PK's in de auto, hoe meer hij het naar de zin heeft! Als een team in het nieuwe GT 4 kampioenschap een beetje slim is en meer is geinterreseerd in het winnen van races dan in geld: bel Donny!
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: December 08, 2008, 10:23:58 »

En als een team uit de Formule 3 of een dergelijke formuleklasse zin heeft om iemand een geweldige comeback te geven: bel Benjamini!  Lachebek

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #28 Gepost op: December 09, 2008, 02:40:33 »

Ik denk inderdaad dat Donny wel een loopbaan heeft waar veel coureurs jaloers op zullen zijn! Lachen

Donny heeft wel een leuke loopbaan, maar ik denk dat er wel meer in had kunnen zitten. Misschien is het nieuwe GT4 kampioenschap weer een mogelijkheid voor hem om zich internationaal weer te laten zien. Het nederlands GT4 kampioenschap zal door heel europa toch wel in de gaten gehouden worden denk ik. Een nieuw kampioenschap, nieuwe (soms onbekende) rijders, leuke auto's...daar kijken veel teams naar.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: December 09, 2008, 03:46:53 »

En wat betreft DDRRRRKKKK's opmerking: wat voor Donny, met zijn talent, mogelijk was en eigenlijk nog steeds zou moeten zijn, heeft hij het toch echt net niet gehaald. Hij was zeker F1 materiaal en is nog zeker Proto of GT materiaal. Deze jongen is echt goed!

Er had meer ingezeten, dat ben ik met je eens. Maar dat geldt dan eigenlijk voor iedereen, dus ook voor Lammers (die in zijn tijd ook absurd goed was) en Verstappen.
Maar dat vind ik wat anders dan 'het' niet gehaald hebben... Crevels heeft een Italiaanse F3-titel op zak en er zijn bar weinig Nederlandse coureurs die dat kunnen zeggen.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  

Ga naar: