Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 07:59:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
  Print  
Auteur Topic: Welk merk zou jij erbij willen hebben in de DTM?  (gelezen 60522 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #60 Gepost op: November 21, 2011, 04:18:31 »

JA, JA, JAAAAAAA!
Bruno Spengler heeft BMW los weten te weken bij concurrent Mercedes. En juist dienst grootste rivaal dit jaar, Martin Tomczyk, blijkt na 11 DTM-jaren met Audi nu naar BMW over te gaan stappen. Waarmee dus DTM dus met deze twee rijders enorm veel DTM-kennis heeft binnengehengeld.
Ik gok dat de andere BMW's bestuurd gaan worden door Augusto Farfus, JŲrg MŁller, Andy Priaulx en Dirk
MŁller.

Daarmee is (vind ik) de line-up niet in balans: het zijn nu louter toerwagen/GT-oudgedienden i.p.v. dat ze een jonge Duitser (mag ook een Nederlander zijn hoor Lachebek ) in een soort opleidingstraject laten meedraaien.
« Laatste verandering: November 21, 2011, 04:28:33 door Drrrrkkk » Gelogd

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
DutchCoffeeRacing
Bronze medal driver

born to race

« Antwoord #61 Gepost op: Januari 01, 2013, 12:10:40 »

Even een schopje, ik denk dat met de samenwerking tussen DTM en Super GT er een grote kans is dat er een 4de fabrikant zal komen die uit Japan afkomstig is.
Ik denk dat Nissan dan de beste papieren heeft ivm hun hier in europa uitgebreide programma's met onder andere diverse GT teams en de Playstation Gran Turismo academy.

Pure racing, pure driving, that makes me happy.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #62 Gepost op: Januari 01, 2013, 12:38:58 »

Nissan heeft haar keus gemaakt: V8 Supercars in AustraliŽ. Is denk ik ook beter voor ze. DTM is qua investering, afgezet tegen het segment en marktaandeel niet interessant voor ze. Toyota zou met Lexus toch beter kunnen.

M.

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #63 Gepost op: Januari 01, 2013, 02:26:15 »

Maar V8 Supercars geeft geen publiciteit buiten Australie en Nieuw-Zeeland.

Van de Japanse fabrikanten wordt Nissan het meest in verband gebracht met DTM, al zou ik zustermerk Infiniti logischer vinden.
DutchCoffeeRacing
Bronze medal driver

born to race

« Antwoord #64 Gepost op: Januari 01, 2013, 09:40:39 »

Toyota/Lexus heeft natuurlijk de SC430, en van alle Super GT wagens, zou deze toch wel prima passen o de DTM grid.

Pure racing, pure driving, that makes me happy.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #65 Gepost op: Januari 02, 2013, 02:46:03 »

Die is niet meer in productie.
Willem J. Staat
Test driver
*

« Antwoord #66 Gepost op: Januari 02, 2013, 04:16:04 »

@racing fan "V8 Supercars geeft geen publiciteit buiten AustraliŽ en Nieuw Zeeland"
Ben ik niet helemaal met je eens.

De tijden zijn veranderd en dit zijn helaas oude dogma's. Zowel DTM, V8 Supercars en de Italiaanse Superstars proberen hun markt met buitenlandse wedstrijden te vergroten. Bovendien worden alle drie kampioenschappen op vele satellietzenders bijna globaal live uitgezonden. Hoewel de DTM niet in AustraliŽ rijdt, kan die markt voor de TV-kijker toch interessant zijn. V8 Supercars rijdt dit seizoen voor het eerst op Austin in Texas en ook deze wedstrijd gaat in vele landen live uitgezonden worden. Bij het inzetten van een universeel model, zoals tegenwoordig in vrij veel kampioenschappen het geval is, is elke markt in crisistijd belangrijk.

Vele dromen op dit forum van een DTM Toyota-deelname. Maar zolang Toyota in het WEC actief is, is hier in Keulen absoluut geen tijd voor. Overigens is men bij Toyota al jarenlang in de VLN actief geweest met de Lexus LFA Supercar. Een project dat in 2013 met de Toyota TMG GT86 in de vorm van een Cup een vervolg gaat krijgen. De Duitse markt is wel degelijk belangrijk maar op een totaal ander platform.

Willem J. Staat
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #67 Gepost op: Januari 02, 2013, 06:03:33 »

@racing fan "V8 Supercars geeft geen publiciteit buiten AustraliŽ en Nieuw Zeeland"
Ben ik niet helemaal met je eens.

De tijden zijn veranderd en dit zijn helaas oude dogma's. Zowel DTM, V8 Supercars en de Italiaanse Superstars proberen hun markt met buitenlandse wedstrijden te vergroten. Bovendien worden alle drie kampioenschappen op vele satellietzenders bijna globaal live uitgezonden. Hoewel de DTM niet in AustraliŽ rijdt, kan die markt voor de TV-kijker toch interessant zijn. V8 Supercars rijdt dit seizoen voor het eerst op Austin in Texas en ook deze wedstrijd gaat in vele landen live uitgezonden worden. Bij het inzetten van een universeel model, zoals tegenwoordig in vrij veel kampioenschappen het geval is, is elke markt in crisistijd belangrijk.

Vele dromen op dit forum van een DTM Toyota-deelname. Maar zolang Toyota in het WEC actief is, is hier in Keulen absoluut geen tijd voor. Overigens is men bij Toyota al jarenlang in de VLN actief geweest met de Lexus LFA Supercar. Een project dat in 2013 met de Toyota TMG GT86 in de vorm van een Cup een vervolg gaat krijgen. De Duitse markt is wel degelijk belangrijk maar op een totaal ander platform.

Willem J. Staat

Komt nog bij dat V8 Supercars nu ook alle wedstrijden op YouTube plaatst en afgelopen jaar zelfs de Bathurst race Live via Youtube verspreidde! Ons planeetje wordt steeds kleiner. Mistte overigens SuperGT in bovenvermeld rijtje, al moet ik daarvan toegeven dat de focus alleen op Japan lijkt te liggen. Er staan wel volledige races op Youtube.

Dat is ook iets: als je als fabrikant een 5 liter v8 in je schappen hebt staan, kun je daar aardig alle kanten mee uit en de mogelijkheden nemen alleen maar toe (ofwel, die kampioenschappen groeien een beetje naar elkaar toe qua technisch reglement). Frappant als je bedenkt dat de FIA in alles op een 1.6 turbo lijkt aan te sturen.

Michael

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #68 Gepost op: Januari 02, 2013, 06:30:42 »

SuperGT gaat naar 2L turbo in 2014.

Kleine turbo motoren i.p.v. dikke V8's zijn, helaas, de toekomst.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
  Print  

Ga naar: