Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 19, 2019, 02:04:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3
  Print  
Auteur Topic: Chicane Circuit Park Zandvoort  (gelezen 23487 keer)
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 26, 2008, 08:13:44 »

Is de Chicane ook niet een keer bij een DTM race gebruikt.
Er staat mij hier iets van bij.

Dat staat dan niet goed. Knipoog

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 26, 2008, 10:26:11 »

Nee, al heeft Jean Alesi daar (volgens mij het 1e jaar op CPZ Verbaasd ) wel op aangedrongen na een aantal flinke klappers bovenaan het Scheivlak. Vooral de crash van een cup-Porsche (waarbij zowat een cameraman werd weggeveegd) was een fijne.

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 27, 2008, 05:43:53 »

Nee, al heeft Jean Alesi daar (volgens mij het 1e jaar op CPZ Verbaasd ) wel op aangedrongen na een aantal flinke klappers bovenaan het Scheivlak. Vooral de crash van een cup-Porsche (waarbij zowat een cameraman werd weggeveegd) was een fijne.

Het eerste jaar DTM op Zandvoort was toch in 2001?!
Alesi is pas in 2002 begonnen in DTM, dus dat was dan het 2e jaar denk ik.
Of het was niet Alesi die daarop aangedrongen heeft.
Zou wel erg zijn als de coureurs uit DPP wel gewoon over normale circuit kunnen rijden, maar de zwaar betaalde DTM coureurs moeten de chicane gebruiken omdat ze anders te hard het scheivlak komen binnenschuiven. Ze geven toch zelf gas ?!

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 27, 2008, 08:25:50 »

Dat staat dan niet goed. Knipoog

Grijns
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 27, 2008, 09:40:18 »

Het eerste jaar DTM op Zandvoort was toch in 2001?!
Alesi is pas in 2002 begonnen in DTM, dus dat was dan het 2e jaar denk ik.
Of het was niet Alesi die daarop aangedrongen heeft.
Zou wel erg zijn als de coureurs uit DPP wel gewoon over normale circuit kunnen rijden, maar de zwaar betaalde DTM coureurs moeten de chicane gebruiken omdat ze anders te hard het scheivlak komen binnenschuiven. Ze geven toch zelf gas ?!

Dan was het hut 2e jaar, maar het was 100% zeker Alesi. Die ging daar tijdens een training namelijk zelf op z'n toet Lachebek

Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 28, 2008, 10:38:43 »

Wanneer weet ik echt niet meer, maar die chicane is zeker gebruikt alleen ging het elke race die dag verschrikkelijk mis daar! Doordat met hoge snelheid de Hunserug werd genomen leek de chicane verdacht veel op een blinde bocht waar vreselijk hard geremd moest worden, en je raadt het al:

Heel veel schade. Was volgens mij ook gelijk de laatste keer.....
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 07, 2008, 10:59:40 »

Wanneer weet ik echt niet meer, maar die chicane is zeker gebruikt alleen ging het elke race die dag verschrikkelijk mis daar! Doordat met hoge snelheid de Hunserug werd genomen leek de chicane verdacht veel op een blinde bocht waar vreselijk hard geremd moest worden, en je raadt het al:

Heel veel schade. Was volgens mij ook gelijk de laatste keer.....

Zo hebben ze ook een keertje de Beerepootsteeg (dus in de Hugenholtzbocht rechtsaf naar het Rechte Stuk terug) gebruikt bij nationale races. Bij de Crazy Races, Truckraces en racecursussen werd dit stukje asfalt al gebruikt, maar nu dus ook een keertje bij de 'normale' races. Tssss... was geen gezicht zo op dat veredelde kartbaantje. Formule Fordjes schraapten met hun bodemplaat over de grond. Ook dus meteen de laatste keer geweest.

Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Juni 22, 2008, 12:48:41 »

Zo hebben ze ook een keertje de Beerepootsteeg (dus in de Hugenholtzbocht rechtsaf naar het Rechte Stuk terug) gebruikt bij nationale races.
Dat krankzinnige smalle steegje?? Daar kan één auto al nauwelijks doorheen. Met een beetje auto moet je twee keer insteken, tenzij je een hele ruime bocht neemt.  Verbaasd
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Juni 22, 2008, 03:56:11 »

Dat krankzinnige smalle steegje?? Daar kan één auto al nauwelijks doorheen. Met een beetje auto moet je twee keer insteken, tenzij je een hele ruime bocht neemt.  Verbaasd

Nee, zoals het anno 2008 is, is het inderdaad erg smal (met hekken en slagbomen enzo). Maar in de jaren '80 konden die betonblokken weg en waren alle hekken tijdelijk in van die betonvoetjes. Daarmee kon je toch nog een behoorlijk brede bocht creëeren vanaf de Hugenholtz naar het Rechte Stuk.

Petor
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Juni 22, 2008, 10:23:20 »

Met zo'n sprindrempeltje gelijk na baanpost 3A.
(Tegenwoordig noemen we die 6)
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Juni 22, 2008, 10:37:14 »

Met zo'n sprindrempeltje gelijk na baanpost 3A.

Dus is er ook wel eens eentje gelanceerd vanaf dat drempeltje en in de verplaatste betonblokken beland.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: Juni 23, 2008, 09:16:16 »

klopt is diverse keren gebeurd, niet zozeer met die éne race maar wel met de cursus dagen op zaterdag zondag, heb er toen heel wat auto´s in zien duiken met als klap op de vuurpijl de klap die Marco L maakte met zijn ik dacht groene opel kadett. werd ook een soort van gelanceerd over dat "drempeltje" en ging toen op 2 wielen door de bocht, dit corrigeerde hij door naar links te sturen maar toen kwam de muur ineens erg hard dichtbij...... na de klap was er werkelijk niets meer over van de voorkant en de auto wilde niet meer voor of achteruit gesleept worden. dus rolde ze de auto maar op zijn dak!! en sleepte hem weg. toen bleek ook de oorzaak zichtbaar van het vast staan van de auto nl de cardanas stond ong 90 geknikt onder de auto....... om even aan te geven wat voor klap het was.
marco kwam er van af met een tandje minder in zijn bebloede mond......

nou kan ik me vaag ook iets herinneren dat hij die zelfde auto eerder die middag 1 keer rolde in de gerlach maar weer verder kon rijden nadat hij zijn voeten uit het dashboard kastje gehaald had en zich weer in de bestuurdersstoel had genesteld omdat de gordel losgeschoten was..... good old days!!!

dit breng me trouwens op een idee.... moeten we een topic openen over de cursusdagen??? of gaan we dan te ver off topic?  wie wil mag hem openen.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Juni 23, 2008, 10:27:58 »

Dus is er ook wel eens eentje gelanceerd vanaf dat drempeltje en in de verplaatste betonblokken beland.

Jazeker! Een keertje met de Crazy Races (zie andere topic) een Amerikaanse bak gezien die vol gas (haha, je hoorde nog net niet de Dukes of Hazzard-kreet "yeeeehaw!") het drempeltje pakte, om zich vervolgens snoeihard in de kont van een andere Amerikaan te boren die al in de betonblokken stond. Als ik het goed heb was dit de Zandvoortse coureur Marco K. maar dat weet ik niet 100% zeker.

Verder heb ik er ook een keertje een racetruck zien stuiteren, die door het drempeltje op z'n kant gewipt werd. Dat waren momenten die gelukkig goed afliepen, maar die achteraf gezien natuurlijk levensgevaarlijk waren.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #28 Gepost op: Juni 23, 2008, 10:37:11 »

dit breng me trouwens op een idee.... moeten we een topic openen over de cursusdagen??? of gaan we dan te ver off topic?  wie wil mag hem openen.

Vroeger werd dat de Beerepootsteeg inderdaad ook gebruikt bij de cursussen. Daarmee reden ze de baan dan ook weleens in omgekeerde volgorde. Dus startend vanaf het Rechte Stuk t.h.v. het Posthuis (ga ik ervanuit dat men die term kent) meteen rechtsaf de Beerepoot in, over het drempeltje linksaf de Hugenholtzbocht door, Gerlachbocht, Tarzanbocht, finish op Rechte Stuk t.h.v. vipbox Tarzan Corner. Dat waren altijd leuke wedstrijdjes waarbij niet de meest krachtigste auto won, maar de handigst manoevreerbare.

Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 19, 2009, 04:26:47 »

Ik weet zeker dat bij de weinige motorraces die op Zandvoort worden gehouden de chicane wordt gebruikt.
Pagina's: 1 [2] 3
  Print  

Ga naar: