Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 22, 2017, 08:31:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Auteur Topic: Het toekomstige circuit van Zandvoort  (gelezen 32411 keer)
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: Juni 26, 2016, 04:39:18 »

Assen wil Formule 1 Grand Prix van Nederland

Het TT Circuit in Assen wil graag een nieuwe Formule 1 Grand Prix van Nederland organiseren, naast de jaarlijkse MotoGP-wedstrijd.

"De vraag is ons al gesteld of er een Formule 1 Grand Prix in Assen gehouden zou kunnen worden", vertelt TT-voorzitter Arjan Bos, tijdens de persconferentie waarin de MotoGP-contractverlenging tot en met 2026 officieel werd gemaakt. Hierdoor kan het complex verbeterd worden.

Bos: "Ik zeg: als een F1 GP van Nederland mogelijk is en er genoeg geld is om die te organiseren, dan zijn we daar als circuit in geÔnteresseerd. Daarvoor kunnen we overigens nog wel wat jaren wachten."

De TT-voorzitter voegt daar ook aan toe dat de locatie in de huidige vorm nog niet geschikt voor de Formule 1 - zo is de baan daarvoor nu nog te smal. "Er moet dan dus nog wel meer aan het circuit veranderen."

Zandvoort
In Zandvoort wordt ook gesproken over de wens om weer een Grand Prix van Nederland te organiseren. Dat gebeurde voor het laatst in 1985 op het circuit in de Noord-Hollandse duinen.

Ook vanuit de politiek is steun ontstaan voor een nieuwe GP in eigen land. VVD-kamerlid Rudger Heerma wil dat minister Schippers van Sport zich daarvoor gaat inspannen

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/26083310/__Assen_wil_Formule_1-GP__.html
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: Juni 26, 2016, 07:42:04 »

Ik zou het toch wel jammer vinden als de layouts van Zandvoort en Assen aangepast worden.
ace1
Silver medal driver

« Antwoord #32 Gepost op: Maart 15, 2017, 03:25:11 »

Monsteroperatie op Circuit Park Zandvoort: raceoppervlakte en paddock opnieuw geasfalteerd

http://autosport.nl/klasse/nieuws/28631/raceoppervlakte-en-paddock-opnieuw-geasfalteerd

Komt bij mij over als half werk. Wacht dan het onderzoek af en doe het dan meteen goed (verbreden, daar waar nodig uitloopstroken etc). En als het onderzoek niet haalbaar is (wat we allemaal verwachten) kun je dit alsnog doen. Is het onderzoek wel haalbaar dan is dit waarschijnlijk allemaal voor niks geweest en weggegooid geld. Dan had het budget hiervoor beter besteed kunnen worden.
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #33 Gepost op: Maart 16, 2017, 08:59:34 »

Asfalt op een circuit heeft een levensduur van 15-20 jaar naar dat ik weet, dus het moest eigenlijk gewoon nu gebeuren. If anything toont het aan dat de nieuwe eigenaars bereid zijn te investeren in verbeteringen, en dat kan zelfs zonder verbreding al klassen aan je binden.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: Maart 16, 2017, 01:45:39 »

Het gaat een hoop invloed hebben op hebben op rijgedrag om te beginnen. Eigenlijk een beetje alsof je het mooiste cadeau opnieuw krijgt en opnieuw mag uitpakken en er opnieuw van mag genieten! Compleet met fijn onderbuik gevoel erop en eraan!

Zag trouwens ook webcam beelden vanuit hoeken die voor mij nieuw waren en die tijdens de laatste WEK race zeker niet op het interne systeem zaten. Goed, halverwege de race zat er niks meer op de interne kanalen, maar dat terzijde.

Het is duidelijk voor mij, dat er uitgekiend en zorgvuldig geÔnvesteerd wordt! Word ik blij van! En voor de rest zien we wel, wat er komt!

Groetjes, Michael

ace1
Silver medal driver

« Antwoord #35 Gepost op: April 25, 2017, 10:33:54 »

TT Circuit zet volgende stap richting Formule 1

AUTOSPORT - "Nederland is en blijft een racegek land. We hebben de potentiŽle wereldkampioen in huis. Dus eigenlijk pleit alles ervoor om zo snel mogelijk de Formule 1 naar Nederland te halen. En het bestuur van het TT Circuit van Assen moet zich daar heel hard voor maken." Dat zegt sportmarketeer Chris Woerts, die in het verleden onder meer werkte voor Heineken, Coca Cola en Feyenoord.

Het bestuur van het TT Circuit heeft, net als het bestuur van het Circuit van Zandvoort, inmiddels een licentie voor de Formule 1 aangevraagd bij de nationale autosportbond KNAF. TT-voorzitter Arjan Bos. "Wij willen het in de toekomst echt wel heel graag hosten, daar zijn we als bestuur unaniem in."

'Assen heeft al bewezen dit soort races aan te kunnen'
Maar er moet eerst nog heel wat water door de Rijn stromen. "We moeten eerst zorgen dat we als Nederland een licentie krijgen. Of het nou Assen wordt of Zandvoort. Daarnaast moet het circuit geschikt gemaakt worden, hoewel ik denk dat Assen in het verleden al wel bewezen heeft dit soort races aan te kunnen. En dan moeten we gaan kijken wie het gaat betalen."

Overheden van opkomende economieŽn tellen grote bedragen neer en gebruiken het als prestigieuze reclamespot voor hun land. "Dat zal in Nederland niet zomaar gebeuren. Hier zal het voor het grootste deel uit het bedrijfsleven moeten komen en Den Haag zal mogelijk een kleiner bijdrage doen", zegt Bos.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/121083/TT-Circuit-zet-volgende-stap-richting-Formule-1
ottomaat
Test driver
*

« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 11, 2017, 05:20:06 »

Het lijkt me alsnog vrij sterk dat het er echt zal komen. Ik denk dat we in Nederland naar andere sportevenementen kijken (Olympische spelen, WKīs) en niet bereid zijn zoveel te investeren als andere landen.

Het zou wel prachtig zijn, dus fingers crossed!
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar: