Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 14, 2017, 08:53:11


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: 1 [2] 3
  Print  
Auteur Topic: Het toekomstige circuit van Zandvoort  (gelezen 33954 keer)
Mattijs
Gold medal driver
*****
Berichten: 860



« Antwoord #15 Gepost op: Februari 13, 2013, 06:06:38 »

Zolang de Audi-S maar een inhaalpunt blijft...
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #16 Gepost op: Februari 13, 2013, 09:02:17 »

Het heeft geen zin om te speculeren over een nieuw circuit zolang er beslag is gelegd op de rekeningen van het CPZ.
Gelogd
F1 lobby
Test driver
*
Berichten: 10


« Antwoord #17 Gepost op: Maart 31, 2013, 01:27:32 »

Kom op racers, ben benieuwd naar jullie visie op eventuele uitbreidingen om onze hobby/sport te kunnen blijven beoefenen, misschien worden onze wensen dan ooit nog eens gehoord door betrokken partijen..
Juist nu dat CPZ op een omslagpunt moet komen i.v.m. financiŽle perikelen kunnen de nieuwe investeerders daadwerkelijk een poging wagen met naar mijn mening een zeer grote kans van slagen.

Erg jammer dat het hier in dit belastingparadijs met het heerlijke (race)klimaat Cool er nog altijd zo summier aandacht aan wordt besteed, de auto- en motorsport leeft in Nederland heus wel genoeg om voldoende animo te krijgen voor grote evenementen welke op langere termijn in ieder geval niet verliesgevend zullen zijn. Het gaat hier allemaal zo met pijn en moeite waardoor er eigenlijk een grote doelgroep wordt achtergesteld, in zoveel andere sociale, commerciŽle voorzieningen wordt wel geÔnvesteerd maar de racesport is geen agendapunt..??

In Spanje schiet de private circuits als paddestoelen uit de grond en hebben ze er tot nu toe al meer dan 20 circuits! Niks geen geluidsoverlast, milieu bezwaren of twijfels over rendabiliteit, gewoon voldoen aan de vraag: racen!!

Enige (valse) hoop is een plan wat is voorgesteld om in Dronten een racepark met F1 circuit te ontwikkelen,tja...keep on dreaming Boos
Gelogd
SennaDaSilva
Rookie driver
**
Berichten: 39


« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 11, 2013, 03:07:08 »

Kom op racers, ben benieuwd naar jullie visie op eventuele uitbreidingen om onze hobby/sport te kunnen blijven beoefenen, misschien worden onze wensen dan ooit nog eens gehoord door betrokken partijen..
Juist nu dat CPZ op een omslagpunt moet komen i.v.m. financiŽle perikelen kunnen de nieuwe investeerders daadwerkelijk een poging wagen met naar mijn mening een zeer grote kans van slagen.

Erg jammer dat het hier in dit belastingparadijs met het heerlijke (race)klimaat Cool er nog altijd zo summier aandacht aan wordt besteed, de auto- en motorsport leeft in Nederland heus wel genoeg om voldoende animo te krijgen voor grote evenementen welke op langere termijn in ieder geval niet verliesgevend zullen zijn. Het gaat hier allemaal zo met pijn en moeite waardoor er eigenlijk een grote doelgroep wordt achtergesteld, in zoveel andere sociale, commerciŽle voorzieningen wordt wel geÔnvesteerd maar de racesport is geen agendapunt..??


In Spanje schiet de private circuits als paddestoelen uit de grond en hebben ze er tot nu toe al meer dan 20 circuits! Niks geen geluidsoverlast, milieu bezwaren of twijfels over rendabiliteit, gewoon voldoen aan de vraag: racen!!

Enige (valse) hoop is een plan wat is voorgesteld om in Dronten een racepark met F1 circuit te ontwikkelen,tja...keep on dreaming Boos


Het iChallange project zal nooit van de grond komen zolang de initiatiefnemers van het project de gemeentes geen inzicht geven in welke investeerders er achter het project zitten.
iChallange meent dat er genoeg geld achter het project zit om het project te realiseren, maar gemeentes worden gevraagd een stuk land hiervoor beschikbaar te stellen, en zelf ook te investeren. Maar iChallange wilt geen namen en rugnummers van de financiŽle investeerders verstrekken aan de gemeentes.

Zo is het project al mislukt in gemeente Noordoostpolder en vervolgens ook in de gemeente Dronten.
De gemeenteraad van beide gemeentes konden niet akkoord gaan met het project zolang er niet meer inzicht gegeven zou worden in de financiŽle haalbaarheid van het project.

Ik denk dat als Ed Wassenberg en co. wat soepeler gaan opereren met gemeentes, dat het hele project best kans van slagen kan hebben... Natuurlijk oliedom om zo stug te zijn in zulke onderhandelingen. Geen enkele gemeente kan akkoord gaan met zulke projecten, wanneer er te weinig inzicht is in zulke zaken.

Ook zou gemeente Zoetermeer oren hebben naar een autosportcomplex. De gemeente staat bekend open te staan voor presigeuze projecten als Snowworld, Dutch Water Dreams, en toekomstige plannen als een enorm overdekt pretpark. Wellicht een plan voor iChallange om eens bij die gemeente aan te kloppen? De ligging van Zoetermeer in de buurt van Rotterdam Airport en Den Haag, en goede infrastructuur in en rondom deze stad maakt het een goede locatie. 

Overigens vond ik een nieuwe layout van het circuit, die is herzien toen men in onderhandeling was met de gemeente Dronten.

 

« Laatste verandering: Oktober 11, 2013, 03:21:04 door SennaDaSilva » Gelogd
F1 lobby
Test driver
*
Berichten: 10


« Antwoord #19 Gepost op: November 26, 2013, 08:03:00 »





Hier een update van de baanswijziging van het circuit Zandvoort.

Ik heb 3 nieuwe secties, bochtencombinaties in het huidige ontwerp toegevoegd waarbij de bestaande hoogteverschillen van de duinen worden gebruikt waardoor de lay-out van de baan nog uitdagender zal worden vanuit rijders perspectief.

Het doel wat met een verbetering van de baan zou moeten worden bereikt is een nog aantrekkelijkere baan voor coureurs en publiek maar ook wordt er meer paddockruimte achter de pitboxen gecreŽerd.
Maar niet alleen een wijziging van de lay-out, maar ook uitloopstroken, grindbakken, nieuw pitbox complex en tribunes zullen de kans op grote internationale auto-en motorsport evenementen aanzienlijk vergroten.

Met de eerste nieuwe sectie, bochtencombinatie, na de tarzanbocht, bocht 1, wordt de hugenholzbocht, bocht 3 verlegd naar het oosten waardoor de benodigde paddock ruimte ontstaat.

Met de tweede nieuwe sectie wordt de wilgenhaegebocht, bocht 7 vervangen.

Met de derde nieuwe sectie vervalt de S-bocht, bocht 9

De verlegging en verlenging van de 3 nieuwe bochtencombinaties zal ongeveer 1700 meter zijn waardoor de totale baanlengte 5900 meter zal worden.

Graag jullie feedback, in naam van de nederlandse autosport;)
Gelogd
F1 lobby
Test driver
*
Berichten: 10


« Antwoord #20 Gepost op: November 26, 2013, 08:16:12 »


Overigens vond ik een nieuwe layout van het circuit, die is herzien toen men in onderhandeling was met de gemeente Dronten.


De vernieuwde lay-out van het ichallenge project is by the way wel erg divers en supersnel, als dat op 7 km lengte is gebaseerd tenminste. Zou internationaal een zeer bekend circuit gaan worden vanwege deze lay-out, nu nog op wat heuvels bouwen en tribunes rondom, net als valencia!

En heren die er nauw bij betrokken zijn: richt je op meerdere locaties en internationale partijen, vergeet die randactiviteiten om het circuit heen en investeer in een perfect circuit met een design pitcomplex zoals die van Silverstone, dan wordt de kans op een rendabele zaak een stuk groter want meneer Ecclestone kijkt ook heus wel mee hoor Knipoog
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #21 Gepost op: November 27, 2013, 01:26:36 »

Zelf zou ik een compleet nieuw circuit bouwen op de tweede maasvlakte  je heb dan veel minder last van milieu en geluidsregels daarnaast wordt een goede infrastructuur aangelegd op de tweede maasvlakte zodat men niet als nu een Provinciale weg van Haarlem naar Zandvoort heeft, wat echt niet meer kan in deze tijd. Nog een pluspunt is dat de Havenbaronnen van Rotterdam best bereid te zijn om te betalen voor de Grand Prix van Rotterdam
« Laatste verandering: November 27, 2013, 01:30:17 door ace1 » Gelogd
Richard Renes
Silver medal driver
****
Berichten: 386


« Antwoord #22 Gepost op: November 27, 2013, 10:44:05 »

Er is wel 1 heel erg groot nadeel aan een circuit op de 2e maasvlakte: geen openbaar vervoer. De laatste 3 weken stond telkens de A15 helemaal vast.. wellicht iets groter dan een provinciale weg, maar toch nog steeds niet voldoende. Zeker niet aangezien het ook hier de enige weg is. Geloof me, bij een beetje warme dag in het weekend staat ook de A15 naar de maastvlakte helemaal vol.

Het is altijd een probleem. Je wilt eigenlijk een circuit hebben dat goed te bereiken is, maar dat toch, vanwege het geluid, bijna in the middle of nowhere moet liggen. Magny Cours is daaraan onderdoor gegaan. Gewoon niet te doen. Nederland is nou eenmaal een land waar het aantal vierkante kilometers redelijk gelimiteerd is.. We zullen het er, met zijn allen, mee moeten doen!
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #23 Gepost op: November 27, 2013, 10:53:09 »

Er is wel 1 heel erg groot nadeel aan een circuit op de 2e maasvlakte: geen openbaar vervoer. De laatste 3 weken stond telkens de A15 helemaal vast.. wellicht iets groter dan een provinciale weg, maar toch nog steeds niet voldoende. Zeker niet aangezien het ook hier de enige weg is. Geloof me, bij een beetje warme dag in het weekend staat ook de A15 naar de maastvlakte helemaal vol.

Dit probleem kan op worden gelost door spoor verbindingen en binnenvaart zodat er minder vrachtverkeer over de A15 hoeft, verder krijgt de A15 er een derde rijstrook bij. Ook zijn er plannen om een tunnel tussen Spijkenisse en de Hoekse Waard aan te leggen dit ontlast de A15 met zeker 40%
Gelogd
Richard Renes
Silver medal driver
****
Berichten: 386


« Antwoord #24 Gepost op: November 28, 2013, 11:01:06 »

Ah ja, de Blankenburgtunnel.. verplaatst het probleem van de A15 naar de A20, die ook maar tweebaans is.. Staan ze allebei vast. Er ligt een spoor naar de maasvlakte trouwens, maar de NS, in haar wijsheid, heeft besloten om daar alleen goederentreinen over te laten rijden.. en dat gaat niet veranderen met een circuit erbij ben ik bang.
Gelogd
SennaDaSilva
Rookie driver
**
Berichten: 39


« Antwoord #25 Gepost op: Juni 08, 2016, 09:29:24 »

Lijkt mij in de basis ook geen verkeerde nieuwe opzet voor het toekomstige Zandvoort, met F1 terugkeer in gedachte :


« Laatste verandering: Juni 08, 2016, 09:34:02 door SennaDaSilva » Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #26 Gepost op: Juni 08, 2016, 11:38:30 »

VVD wil Formule 1 naar Nederland halen

De VVD heeft het plan opgevat om de Formule 1 naar Nederland te halen. Dat heeft Tweede Kamerlid Rudmer Heerema gezegd tegen Telegraaf TV.

ZANDVOORT, ASSEN OF MAASVLAKTE
Volgens Heerema wordt er serieus gekeken naar de optie om een Grand Prix te organiseren op Nederlandse bodem. Dit hoeft niet per se in Zandvoort te zijn. Het circuit van Assen of de Maasvlakte zouden ook een serieuze optie kunnen zijn.

ĄIn 1985 werd er voor het laatst een race gereden in Zandvoort. Er moet daar veel worden aangepast", aldus de politicus. ĄEr moet een andere infrastructuur komen en een vernieuwde pitstraat."

http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/06/vvd-wil-formule-1-naar-nederland-halen

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/25954737/__Zo_kan_Grand_Prix_naar_Nederland__.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=facebookpage
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #27 Gepost op: Juni 08, 2016, 11:40:17 »

De (on)mogelijkheden van een F1-race in Nederland

http://www.autoblog.nl/nieuws/de-onmogelijkheden-van-een-f1-race-in-nederland-87928
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #28 Gepost op: Juni 08, 2016, 11:42:10 »

Gelukkig staren ze zich niet blind op Zandvoort!
Gelogd
ace1
Silver medal driver
****
Berichten: 442



« Antwoord #29 Gepost op: Juni 08, 2016, 11:47:52 »

Leuk artikel over de kosten van de bouw van een F1 circuiten een verwijzing naar Silverstone.

http://raconteur.net/business/how-much-does-it-cost-to-stage-a-grand-prix
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Copyright © 2008 autosport.nl
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM