Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 23, 2017, 07:12:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Formido Suzuki Swift cup 2013  (gelezen 26175 keer)
youri
Silver medal driver

« Gepost op: Oktober 26, 2012, 01:34:03 »

Voor volgend jaar wordt een groter veld Suzuki Swifts verwacht! Naast de nieuwe modellen mogen de oudere modellen nu ook een geheel jaar meerijden als eigen kampioenschap, puntentelling en podium.

We zijn hard bezig om 10-15 oudere Suzuki's aan de start te krijgen! De interesse is er zeker!  Lachen
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 26, 2012, 04:37:22 »

En jij ook een volledig seizoen met een nieuwe Swift Youri? Nog proficiat met je 2e plek in de PTC Cup.

Maar goed dat ze met een soort 'first division' komen, hadden ze eigenlijk in 2011 al moeten doen. Maar waren de oude Swiftjes niet sneller dan de nieuwe?

youri
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 26, 2012, 05:57:52 »

Nee, ik ga voor een geheel seizoen oud model! Lachebek Dankje!

Ze zijn in basis even snel als die nieuwe. Alleen vanwege het strafgewicht zijn ze langzamer geworden!
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 26, 2012, 07:40:26 »

Nee, ik ga voor een geheel seizoen oud model! Lachebek Dankje!

Ze zijn in basis even snel als die nieuwe. Alleen vanwege het strafgewicht zijn ze langzamer geworden!

Ja ok, ik vind het wel terecht dat ze zwaarder zijn gemaakt dan want anders zou het slechte reclame zijn. Dat worden nog interessante races als het verschil klein is.   Lachen

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 31, 2012, 12:37:40 »

Ja ok, ik vind het wel terecht dat ze zwaarder zijn gemaakt dan want anders zou het slechte reclame zijn.

Ho stop, waren de 'oude' Swifts niet toegevoegd dit jaar als noodgreep, omdat het veld uit een beschamend laag aantal auto's bestond? Het veld waarvan iedereen met het schaamrood op de kaken riep "nee sorry, nu nog even een klein aantal, maar dat worden er gedurende 2012 veel meer!" tijdens de Paasraces? Het werden er nauwelijks meer, vandaar de oude Swifts erbij... dan leek het nog wat.
Maar nu berust men dus al in het lot dat het in 2013 weer drama wordt blijkbaar? Anders gooi je er niet wéér de oude auto's bij... toch?

Youri, Justin en anderen, geen persoonlijke aanval op jullie hoor, want ik vind het echt leuk dat jullie mogen meeswiffen, maar dit is natuurlijk heel gekke reclame voor Suzuki, Formido, etc.
Het is allemaal al een keer gezegd, maar de Swift Cup (model 2012) is te klein en er is blijkbaar amper uitbreiding (anders gooi je volgend jaar niet wéér de ouwtjes erbij), de Formule Ford is te klein om fatsoenlijk te bestaan (ondanks de groots aangekondigde reddingspoging 2 jaar geleden), BPO is een vreemd allegaartje (DNRT toerklasse maar dan met DPP-sausje erover), Radical Cup is zo klein dat ze samen met andere auto's rijden tijdens B-evenementen, etc. Als ik dat zo eens opsom, en ik denk aan een uitspraak van Michael Bleekemolen in zijn boek (kan het even niet correct citeren, maar kwam erop neer dat hij zich afvroeg of binnen CPZ alle posten wel juist bemand zijn) dan vraag ik me toch af of dit wel zo door kan blijven gaan. Als tijdens DPP-evenementen het meeste spektakel + de volste startvelden structureel van de gastseries komt, gaat er m.i. iets mis. Hopend op een beter 2013...

Dirk
« Laatste verandering: Oktober 31, 2012, 12:39:15 door Drrrrkkk » Gelogd

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 31, 2012, 01:50:40 »

Ja ok, ik vind het wel terecht dat ze zwaarder zijn gemaakt dan want anders zou het slechte reclame zijn.

Ho stop, waren de 'oude' Swifts niet toegevoegd dit jaar als noodgreep, omdat het veld uit een beschamend laag aantal auto's bestond? Het veld waarvan iedereen met het schaamrood op de kaken riep "nee sorry, nu nog even een klein aantal, maar dat worden er gedurende 2012 veel meer!" tijdens de Paasraces? Het werden er nauwelijks meer, vandaar de oude Swifts erbij... dan leek het nog wat.
Maar nu berust men dus al in het lot dat het in 2013 weer drama wordt blijkbaar? Anders gooi je er niet wéér de oude auto's bij... toch?

Youri, Justin en anderen, geen persoonlijke aanval op jullie hoor, want ik vind het echt leuk dat jullie mogen meeswiffen, maar dit is natuurlijk heel gekke reclame voor Suzuki, Formido, etc.
Het is allemaal al een keer gezegd, maar de Swift Cup (model 2012) is te klein en er is blijkbaar amper uitbreiding (anders gooi je volgend jaar niet wéér de ouwtjes erbij), de Formule Ford is te klein om fatsoenlijk te bestaan (ondanks de groots aangekondigde reddingspoging 2 jaar geleden), BPO is een vreemd allegaartje (DNRT toerklasse maar dan met DPP-sausje erover), Radical Cup is zo klein dat ze samen met andere auto's rijden tijdens B-evenementen, etc. Als ik dat zo eens opsom, en ik denk aan een uitspraak van Michael Bleekemolen in zijn boek (kan het even niet correct citeren, maar kwam erop neer dat hij zich afvroeg of binnen CPZ alle posten wel juist bemand zijn) dan vraag ik me toch af of dit wel zo door kan blijven gaan. Als tijdens DPP-evenementen het meeste spektakel + de volste startvelden structureel van de gastseries komt, gaat er m.i. iets mis. Hopend op een beter 2013...

Dirk

Hulde
Edwin
Test driver
*

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 31, 2012, 02:11:04 »

Het toelaten van het oude model swift zie ik juist als een toegevoegde waarde.
De instapdrempel om mee doe doen wordt enorm verlaagd.
Ik denk niet dat de rijders die het afgelopen jaar met het 'oude' model meereden hun debuut hadden kunnen maken met het nieuwe model.

We willen toch juist volle velden?, als dit met het nieuwe model niet lukt, vindt ik het voor het komende jaar een prima oplossing om ook een cup erbij te laten rijden met het oude model swift.
ik vindt het juist knap en realistisch dat suzuki dit doet.
tarzancorner
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 31, 2012, 08:16:07 »

Waarom niet een regeling maken met de teams als je een nieuw model Swift inzet dan mag je ook een oud model inzetten zo stimulier je teams om toch een nieuw model te kopen en werk je langzaam naar een vol veld van nieuwe swifts.
« Laatste verandering: Oktober 31, 2012, 08:39:29 door tarzancorner » Gelogd
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 31, 2012, 11:40:57 »

De meeste van die oude Swifts rijden al bij een team met nieuwe modellen......
Van Densen reed met een Swift van Certainty (als ik het goed heb)
B. v/d Berg natuurlijk Harders Plaza
Boeb
Silver medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: November 01, 2012, 11:42:48 »

Tja... het is niet ontzettend handig om het in 2012 niet te doen en in 2013 wel.

Maar gezien de economie die hard instrort vind ik het idee zo slecht nog niet. Willen klasses in 2013 overleven dan zullen er snel hele creatieve oplossingen verzonnen moeten worden om budgetten naar beneden te krijgen als dit één van de oplossingen is vind ik dit prima.

youri
Silver medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: November 01, 2012, 07:32:35 »

En om in 2013 een kampioenschap te maken voor de oudere autos, kunnen nieuwe rijders zich in de kijker rijden om in 2014 een nieuwe te kopen ivm sponsoring! Waardoor de klasse zal groeien. Ook is een vol startveld op RTLGP beter voor de kijkers, potentiele rijders en potentiele circuit bezoekers! Lachebek
Niek80
Bronze medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: November 05, 2012, 05:53:43 »

Tja... het is niet ontzettend handig om het in 2012 niet te doen en in 2013 wel.

Maar gezien de economie die hard instrort vind ik het idee zo slecht nog niet. Willen klasses in 2013 overleven dan zullen er snel hele creatieve oplossingen verzonnen moeten worden om budgetten naar beneden te krijgen als dit één van de oplossingen is vind ik dit prima.

Het is eigenlijk het DTM idee, met een Jahreswagen fahren!
emotorsport
Bronze medal driver

E-Motorsport.punt.nl - rc 1/8

« Antwoord #12 Gepost op: November 05, 2012, 10:30:32 »

hele maal prima, krijgen we misschien grotere startvelden en dat kijkt toch wel leuker.

Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: November 07, 2012, 01:43:49 »

Het is eigenlijk het DTM idee, met een Jahreswagen fahren!

Echter is er 1 enorm groot verschil met de DTM!
Daar was het mogelijk om met een Jahreswagen te winnen....
In de Suzuki Swift is dat onmogelijk gemaakt Knipoog
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: November 07, 2012, 09:31:02 »

Echter is er 1 enorm groot verschil met de DTM!
Daar was het mogelijk om met een Jahreswagen te winnen....
In de Suzuki Swift is dat onmogelijk gemaakt Knipoog

Ik zie meer het marketing-technische/commerciële verhaal: dit kan Suzuki gewoon niet verkopen. Tenzij ze opeens een www.adopteereenoudeswift.nl ofzo lanceren om de Swift occasionverkoop te stimuleren Rollende ogen

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: