Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
mei 24, 2013, 08:01:30 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Gamma racing day 2012  (gelezen 4750 keer)
pascal
Bronze medal driver

« Gepost op: juli 26, 2012, 01:47:14 pm »

De Gamma Racing Day komt er weer aan. 3 t/m 5 augustus op het TT-Circuit in Assen.

Programma is (vind ik) beter dan een jaar eerder.
Autosport: DSC, Formule 3 en Nec Formule Renault + het ek superkarts.
Motorsport: Supersport, superbike, sidecars en de E-GP

Qua demo's zijn er een aantal moto gp / 2 fietsen bevestigd en de redbull nascar.
Er zou ook een F1 demo zijn. Maar verder nog niks over gehoord (staat wel in het tijdschema op de DSC site vermeld)

Iemand meer info daarover of verdere aanvullingen? Nog meer mensen die hier ook heen gaan?
kammie
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: juli 26, 2012, 10:46:27 pm »

Patrick Friesacher, die ooit 11 races reed voor Minardi, zal de demo doen met de Nascar.

Lees net op raceXpress.nl dat er Formule1-actie te bewonderen zal zijn. Wordt ook de naam van Robert Doornbos genoemd als ambassadeur van het evenement, en dat hij ook in actie zal komen; 1 + 1 = ?
Meer informatie volgt aanstaande dinsdag...

Jasper Iwema zal ook wel een rondje gaan rijden; Gamma is tenslotte zijn hoofdsponsor.

Ik ga waarschijnlijk ook (als het droog blijft...)
« Laatste verandering: juli 26, 2012, 10:49:18 pm door kammie » Gelogd

Brundle to Moss: "How do you feel about drivers that call for larger run off areas?"
Reply: "They're a bunch of wimps."
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: juli 27, 2012, 06:57:09 am »

Ik ben er zeker. Weer wat mooi materiaal van oa de Nascar Toyota verzorgen.

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: juli 27, 2012, 09:39:27 am »

Ik ga zondag 5 augustus lekker kijken Lachebek
Richard Renes
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: juli 27, 2012, 09:19:19 pm »

Als station Zwolle er niet uit zou liggen zou ik wellicht ook gaan... Nu wordt het castlefest Knipoog
Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: juli 29, 2012, 12:28:07 pm »

Verheug me er nu al op. Vrijdag aan het werk en dan in de avond de eerste F3 wedstrijd meepikken ( wordt wel sprinten op de snelweg om het te halen Geschrokken) Zaterdagmiddag aanwezig en zondag al vroeg in de ochtend op de baan. Leuk programma, jammer van de e-bikes, maar wel handig als hamburgermoment.
Niek80
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: juli 31, 2012, 01:16:16 am »

Mooie mix, leuk proGrAMMA!
Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:00:09 pm »

Afgelopen weekend weer bij de Racing Day geweest. Zaterdag lekker weer en leuke wedstrijden. Lekker vlot middagprogramma.

De zondag vond ik zelf drama qua programma. Eerste de SuperSport en SuperBikes, wat eigelijk de kanonnen zijn te vroeg, die moet je als toetje van de motoren doen. Maargoed, leuke strijd. Heb wel wel vreselijk zitten ergeren aan die demo's. Die NASCAR was wel leuk, maar al dat elektrische gedoe. Een Tim Coronel die even door het gras moet met die buggy van hem, ik heb er niks mee. Dan een uur lang een demo met een Moto2. Hoewel ik groot motorsportliefhebber ben, vind ik dat net ff teveel van het goede. Ik zou liever zien dat ze de races lekker vlot achter elkaar zetten en dat ze een pauze van een uur doen, waarin ze de demo's verwerken. Deden ze eerder ook altijd toen het nog Rizla was. Voor de rest leuke dag, wel beetje overcrowded, aan de andere kant, volle bak is goede reclame en behoud van de sport. Al zou ik graag zien dat al die mensen die er vandaag waren in oktober ook ff komen met de DSC finale, of een ONK wegrace dag.

Voor de rest, volgend jaar weer! Knipoog
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:30:55 pm »

Hendrik,

Grappig hoe we op e dag, bij het zelfde evenement allebei een compleet ander beeld hebben.
Of heb jij de Nascar niet gezien.
De Nissan drifter van Tim had technische problemen... er was geen koeling en geen vermogen.
De Lego F1 vond ik persoonlijk grappig. Dat stuntrijden beperkte zijn tot het oproken van een achterban van die Vmax.
Maar heb spannende races gezien bij de motoren en de Formule Renault. De Supercars gaven ook een mooie show. Het F3 veld was wat aan de kleine kant maar niet slecht. Foto's kom je de komende dagen tegen op de Autosport.nl website.

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: augustus 05, 2012, 11:02:29 pm »

Ik ben net weer thuis!
Heb me uitstekend vermaakt vandaag Lachebek
Heb de hele dag op de Haarbocht uitgekeken vanaf de Superkarts....
Had file om binnen te komen.

Hele zware en naar ogende crash gezien in de Superkarts!
Hoop dat beide rijders ongedeerd zijn.

Ik heb zelf niet zo veel met motoren, maar respect voor Reeves in de zijspan dat hij vanuit de pitsstraat start en even het hele veld op rolt!
Formule 3 zorgde ook zowaar voor spannende gevechten met een fantastische inhaal actie buitenom Van der Laar in de Haarbocht! Chapeau Lachebek

Formule Renault...... Fantastisch hoe die Nyck de Vries zich terug vocht!
Over het hele veld goede gevechten gezien totdat de regen kwam.
En die kwam met bakken!

Dit zorgde voor een forse vertraging bij de DSC S en SS divisies.
Dit was me een incidentrijke race!
In de Haarbocht gebeurde niet zoveel, maar hoorde aan de andere kant van het circuit de ene na het andere incident.....

Dus nogmaals Lachebek Heb me goed vermaakt!
Nu op naar het DPP festival volgend weekend Lachen
Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: augustus 06, 2012, 01:27:50 pm »

Hendrik,

Grappig hoe we op e dag, bij het zelfde evenement allebei een compleet ander beeld hebben.
Of heb jij de Nascar niet gezien.
De Nissan drifter van Tim had technische problemen... er was geen koeling en geen vermogen.
De Lego F1 vond ik persoonlijk grappig. Dat stuntrijden beperkte zijn tot het oproken van een achterban van die Vmax.
Maar heb spannende races gezien bij de motoren en de Formule Renault. De Supercars gaven ook een mooie show. Het F3 veld was wat aan de kleine kant maar niet slecht. Foto's kom je de komende dagen tegen op de Autosport.nl website.

Begrijp me niet verkeerd, de wedstrijden vond ik leuk, dikke prima. Die NASCAR vond ik een beestachtig mooi geluid hebben, ook super. Alleen heb ik voor de rest niks met grote gaten in het programma die met wat demo's worden opgevuld. Dan kun je beter een extra wedstrijd plannen. Persoonlijk vind ik de Clio Cup een perfecte klasse voor de Racing Day, zoals de BRL vroeger ook altijd super was op dit soort dagen. Zat zelf op de Winterdijk op zondag. Dus nogmaals, leuke dag, goed voor promomtie van de sport met een motor erin, maar minder demo's en een extra race zou wat mij betreft ideaal zijn;)
kammie
Bronze medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: augustus 07, 2012, 08:39:36 am »

Er ontbrak inderdaad een deur-aan-deur klasse, een merkencup, oftewel er ontbrak wat sensatie Cool

We hebben op de tribune van de Veenslang gezeten, met achter ons uitzicht op de Junior TT track, waar ook de hele dag actie te zien was; wel goed om te zien dat er aandacht en geld is om Nederlands motorracetalent te stimuleren en te faciliteren!

Brundle to Moss: "How do you feel about drivers that call for larger run off areas?"
Reply: "They're a bunch of wimps."
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: augustus 07, 2012, 04:07:24 pm »

Ik was zondag voor het eerst in (te) lange tijd weer eens naar Assen afgereisd en verbaasde me erover dat de accomodatie toch weer iets was uitgebouwd/verbeterd. Maar ja, ze hebben daar ook de ruimte voor he, zowel geografisch als financieel. Tijdens de laatste Supercar Challenge race vertok ik en zonder fileleed rolde ik zo de A28 op... net even anders als dat je vanaf CPZ over een enkelbaans weggetje door Zandvoort moet ploeteren (graag zo smal en traag mogelijk gemaakt), om vervolgens Bentveld, Aerdenhout, Heemstede en Haarlem voor je kiezen te krijgen. De Zeeweg nemen i.p.v. de Zandvoortselaan? Is met Overveen, Bloemendaal en Haarlem al niet veel fijner om op de grote weg te geraken. Dus wat dat betreft is het een utopie om te denken dat het qua verkeersstroom ooit hetzelfde zou kunnen worden. Qua faciliteiten kun je echter wél e.e.a. gelijktrekken, mits de centjes er zijn natuurlijk. Alleen al de entree in de mediaruimte doet op Assen voor mij heel anders aan: een zaal waar de Zandvoortse mediaruimte een keer of 7 a 8 in past schat ik, met daarachter nog de commentaarboxen voor grote internationale evenementen. Verder geven de faciliteiten ook een verzorgde indruk en da's op Zandvoort ook anders. Maar daarentegen vind ik het parcours van Zandvoort weer veel mooier dan dat van Assen, vooral het eerste (nieuwe) Assense deel vind ik geen succes. En zo blijf ik ze altijd -of ik dat nu wil of niet- vergelijken met elkaar... Lachebek

Oh ehhh geraced werd er ook. De zege van De Vries was er eentje die toch wel erg fraai was. Bij de Supercars miste ik de zwarte en gele Corvette's.
« Laatste verandering: augustus 07, 2012, 04:15:30 pm door Drrrrkkk » Gelogd

Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: augustus 07, 2012, 08:13:24 pm »

Ja...... Dat heb ik al vaker gezegd.
Leuk dat je zonder file op de A28 zit!
Maar tijdens bijvoorbeeld de TT kom je daarna op de A28 in 15km file.... poe poe
Zodra je vanuit Zandvoort op de snelwegen zit kan je alle kanten op zonder file.
Nadeel is gewoon dat de omliggende gemeentes van Zandvoort een hekel hebben aan de passanten...
Paar jaar terug had Overveen de Zeeweg afgesloten onder het mom van: Er is een ongeluk gebeurd.....
In werkelijkheid wilde ze gewoon geen auto's door die plaats hebben.
Gevolg: Men stond tot 3 uur s'nachts in de file Zandvoort uit
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: augustus 07, 2012, 08:29:45 pm »

Een leuke combidag van motoren/auto's en zonneschijn/neerslag met - wat mij betreft - een aantal opmerkelijke acties van de wedstrijdleiding.

- het rode licht voorafgaande aan de start van de Formule Renaultjes ging uit, aan en direct weer uit, geen wonder dat Poleman De Vries zijn start verprutste. Gelukkig was hiermee wel gelijk de basis voor zijn grandioze inhaalrace gelegd, een puike prestatie!
- het afbreken van zowel de F3 als de Formule Renault races ivm (dreigende) regen. Waar dit met de Renaultjes nog te rechtvaardigen viel gelet op de regen die met bakken uit de hemel kwam, was de onderbreking met de F3 een aanfluiting - luttele tellen na het miezerige buitje scheen de zon als nooit tevoren!
- Het uitstellen van de start van de 2e Supercar race op zondag + start achter de SC ivm plassen naast de baan - en dat terwijl diverse teams al bezig waren met het monteren van slicks op de startgrid...

Ik raad de WL met klem aan om binnenkort een keertje te gaan lunchen met Maxime Martin, de BMW coureur die tijdens de 24 Uur op Spa in de regen iedereen dik zijn hielen liet zien, wat hem betreft racen we gewoon met regen, anders kan er net zo goed gestopt worden met de racerij!

Het begint een beetje een Amerikaanse toestand te worden - zo kweken we toch alleen nog maar watjes...?!  Boos

P.S. is die F. Renault coureur die zijn collega bijna in de pitmuur drukte en die daardoor zijn voorvleugel verloor en over het pithek zag verdwijnen nog bestraft? Wat een mongool! (lijkt Schumi wel...)
« Laatste verandering: augustus 07, 2012, 08:31:37 pm door Coach Ep » Gelogd

"Endurance is more important than truth"
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: